گروه سرود بسیجان رونمایی می‌شود
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴


گفتگو با «محمد گلریز»

گروه سرود بسیجان رونمایی می‌شود

دبیر دومین جشنواره موسیقی سرودهای حماسی و انقلابی بسیج هنرمندان گفت: در این جشنواره برای اولین بار قرار است از سرود ملی بسیج در روز افتتاحیه، رونمایی شود.

 

 

 

 

13910230165340686_PhotoLراه‌نوا- محمد گلریز از خوانندگان برجسته دفاع مقدس و یکی از خوانندگان سنتی کشورمان در خصوص دومین جشنواره سرودهای حماسی بسیج هنرمندان گفت: این جشنواره در تاریخ 6 الی 12 بهمن ماه به مدت سه یا چهار روز در تهران برگزار می شود.

 

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره  این است که جوانان متدین و علاقه‌مند به این عرصه را انتخاب کنیم و سطح علمی این نیروها را در جهت مقابل با  موسیقی‌های مبتذل داخلی و خارجی  افزایش دهیم.

 

دبیر دومین جشنواره سرودهای حماسی بسیج هنرمندان گفت: هدف ما از برگزاری چنین جشنواره‌ای این است که هنرمندان حداقل  سالی یک بار دور هم در چنین فضای ارزشی جمع بشوند و آن‌ها را ترغیب کنیم  که هنرشان را در راه انقلاب خرج کنند و ما نیز با تمام وجود پا در این عرصه گذاشتیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی بسیج هنرمندان کم و کاستی نداشته باشد.

 

محمد گلریز در ادامه بیان کرد: هدف دیگرمان در برگزاری این جشواره این است که  که با برگزاری این جشواره با اندیشه‌ها و اهداف داعش مقابله کنیم که در اطراف کشورمان این مسائل بیداد می‌کند و از نظر اندیشه یک تهاجم فرهنگی را راه انداخته‌اند و می‌خواهیم جوانان ما به طرف هنرها ارزشی بیایند و این بهترین زمان است که این نوع جشنواره‌ها موثر باشد زیرا امروزه جوانان ما در معرض خطر رسانه‌های مجازی و ماهواره و غیره قرار گرفته‌اند.

 

وی تصریح کرد:حدود سه ماه پیش یک فراخوانی را جهت ارسال آثار دادیم و علاقه‌مندان فرصت دارند که آثار خودشان را تا 20 دی ماهبه دبیر خانه جشنواره  ارسال کنند  تا هیئت داوران آثار برتر را انتخاب کنند و جوایزی را به نفرات برتر اهدا کنیم و بودجه جوایز توسط بسیج هنرمندان داده می شود و سعی کردیم که بودجه را کمی بالا ببریم تا این تفکر که بسیج از نظر اهدا جوایز  در سطح پایینی قرار دارد را از بین ببریم و باید توجه داشت که بعد معنوی این جشنواره خیلی بیشتر از مادی است.

 

وی در خصوص تعداد جوایز گفت: من پیشنهاداتی رادر شورای سیاست گذاری که هنوز  تصویب نشده است و پیشنهاد من این بود که  به نفر اول 6 تا سکه یا معادل آن و نفر دوم 3 تا سکه و نفر سوم هم دو تا سکه باشد و امیدوارم تصویب بشود و سعی داریم در این جشنواره از هنرمندان شاخص بسیجی تقدیر و تشکر کنیم و دعوت از هنرمندان نامی و جوان برای اجرای برنامه است.

 

گلریز در ادامه گفت :وزارت ارشاد هیچ همکاری با ما نکرد و هیچ توجه های به این جشنواره ندارد و نسبت به وزارت ارشاد دل پری داریم. 

 

دبیر جشنواره در خصوص بخش بین المللی جشنواره گفت: همچنین سعی داریم این جشنواره را به صورت بین المللی کنیم و نیروهای خوبی را در لبنان، فلسطین و سوریه وجود دارد که وجود این افراد از این کشورها خیلی مناسب است و خیلی موثر است حضور این جوانان زیرا که کشوراهای منطقه الان درگیر گروه تروریستی هستند و می تواند درس های خوبی را به جوانان ما و جوانان کشور خودشان بدهند و سعی می کنیم گروه های خوب کشورهای منطقه را دعوت کنیم که به معنای واقعی بخش بین المللی خوبی باشد.

 

وی افزود: یک بخش دیگری از کارها این است که کسانی که به عنوان نفرات برتر شناخته می شوند آلبومی از آن ها تحت عنوان یاد بود دومین جشنواره موسیقی مقاومت تهیه و عرضه کنیم.

 

 گلریز خاطر نشان کرد: رونمایی از یک سرود ملی بسیج در روز افتتاحیه است که یک گروه صد نفری، این سرود را خواهند خواند و یکی از  مهمان های  این برنامه قطعا سردار نقدی خواهد بود که این می تواند بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...