«شعرخوانی» مورد پذیرش مردم قرار گرفته است
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳


گفتوگو با «صابر خراسانی»

«شعرخوانی» مورد پذیرش مردم قرار گرفته است

صابر خراسانی تصریح کرد: در ماه محرم امسال بنده در تلویزیون حضور نیافتم و مشاهده کردم که تمام شبکه‌های تلویزیون حتی شبکه خبر، شعر خوانی افراد را نشان می‌دهد در واقع می‌خواهم بگویم پذیرش مردم باعث این مسئله شده است و چیزی که اثرگذار باشد مردم بیشتر به دنبال آن می‌روند.

 

 

 

 

SHI_1927---Copy-copy----راه‌نوا- مصطفی صابر خراسانی در پاسخ به این سؤال که اکنون صدای او به بخشی از حافظه مذهبی مردم تبدیل شده است، گفت: بنده عرض می‌کنم که همه این‌ها عنایت آقا علی بن موسی الرضا(ع) بوده است و بعد از ایشان، بنده هر پیشرفتی را که در زندگی داشته‌ام مدیون پدر و مادرم هستم. در واقع هر کسی یک ریشه‌ای به سوی پدر و مادر خود دارد نگاهی، دعایی و … پشت سر فرزند است.

وی اظهار داشت: صداهای زیادی در جهان به گوش می‌رسد اما کدام یک از این صداها ماندگار می‌شود؟ بعضی اوقات صدا یک ضدارزش ایجاد می‌کند و بعضی زمان‌ها صدا ارزشی را به یادگار می‌گذارد و در این زمینه لطف حضرت رضا، عنایت خداوند و دعای پدر و مادرم پشت سر من بوده است.

 

این شاعر آیینی در خصوص فراز و نشیب‌هایی که در این مسیر طی کرده است، گفت: بنده مسیر خاصی را پشت سر گذاشته‌ام به دلیل اینکه ابتدا بسیاری از افراد، جنس کاری که بنده انجام می‌دادم را نمی‌پذیرفتند، گروهی هم در فضای تقلید از آن یاد می‌کردند اما به لطف خداوند سعی کردم و کار خود را به خوبی انجام داده و از آنجایی که هدف خاصی را دنبال می‌کردم احساسم این بود که خداوند مرا کمک می‌کند.

 

وی اظهار داشت: البته مقطعی بود که با خود اندیشیدیم که بهتر است بیشتر به اجرا بپردازیم و گفتیم نیازی نیست که حتماً یک نفر شاعر به شعرخوانی بپردازد بلکه حتی اگر یک نفر به عنوان مجری شعر هم باشد کفایت می‌کند چراکه در برهه‌ای از زمان انتقادات زیادی به بنده بود که می‌گفتند چون خودش شاعر است شعرهای خود را می‌خواند که خوشبختانه در حال حاضر این فضا تغییر یافته است.

 

صابر خراسانی تصریح کرد: در ماه محرم امسال بنده در تلویزیون حضور نیافتم و مشاهده کردم که تمام شبکه‌های تلویزیون حتی شبکه خبر، شعر خوانی افراد را نشان می‌دهد در واقع می‌خواهم بگویم پذیرش مردم باعث این مسئله شده است و چیزی که اثرگذار باشد مردم بیشتر به دنبال آن می‌روند.

 

وی در ادامه به بیان خاطره‌ای پرداخت و گفت: چون هر روز ما برای اهل بیت است خاطرات خوب بسیاری دارم، یکی از خاطرات بنده این است که زمانی بخش مذهبی برنامه‌ای را در برج میلاد برعهده داشتم، روز دوم یا سوم، قبل از اینکه برای اجرا بر روی سن بروم شخصی پیش من آمد و گفت همسرم بیمار است و سه غده مشکوک به سرطان در بدنش پیدا شده است.

 

 

nmmrxce9

 

 

این شاعر آیینی افزود: وقتی بالای سن رفتم از جمع حاضر خواستم روی به سوی حرم آقا علی‌ بن موسی‌الرضا (ع) ایستاده و برای این فرد دعا کنند و آن فرد هم در میان جمعیت حضور داشت و اشک می‌ریخت. همین شخص، شب آخر اجرا مرا در آغوش گرفت و گفت همسرم شفا یافته است. وقتی ماجرا را از سؤال کردم، گفت: سه روز در حرم آقا علی‌ بن موسی‌الرضا (ع) مهمان بودیم زمانی که برگشتیم پزشک با دیدن همسرم گفت که دیگر این بیمار قبلی نیست و این یکی از خاطرات خوشی بود که تاکنون تجربه کرده‌ام و می‌خواهم بگویم که حتی با سلام دادن به آقا علی‌ بن موسی‌الرضا از برج میلاد می‌توان زائر امام رضا(ع) شد.

 

وی گفت: مدتی بود که در فضای ترانه کاری را انجام نداده بودم اما مدتی پیش بعد از مشاهده فیلم «شیار 143» به کارگردانی خانم نرگس آبیار که محتوای اصلی آن پیرامون مسائل و مشکلات مادران شهدای گمنام است، اثری را به خانم مریلا زارعی، بازیگر نقش اول این فیلم سینمایی تقدیم کردیم.

وی افزود: محتوای اصلی کار برای مادران شهدا نوشته شده که بیت آخر آن با این فضا به اتمام می‌رسد «کار تو بیش از اینا تحسین داره/ هزار تا سیمرغ بلورین داره»

 

این شاعر جوان در ادامه از تولید یک آلبوم موسیقایی به آهنگسازی محمدرضا چراغعلی با مضامین اجتماعی و آیینی خبر داد و گفت: این اثر به سفارش شبکه تلویزیونی افق و با شکل و شمایلی کاملا متفاوت تولید شده است که در این مجموعه مقداری از حوزه فعالیت‌های همیشگی خودم پیرامون اهل بیت (ع) فاصله گرفته‌ام و دست به سرایش آثاری زدم که این بار به مقولات اجتماعی و آیینی چون ازدواج اسلامی، حجاب و مشکلات دیگر جامعه مربوط می‌شود.

 

وی درباره دلیل این تجربه جدید عنوان کرد: احساس می‌کردم سرایش شعر و ترانه در این فضا بسیار کمتر از کارهای همیشگی من بوده و دوست داشتم این بار فضای متفاوتی را تجربه کنم.

 

 

40131580121028438981

 

 

صابر خراسانی در ادامه تصریح کرد: بر مبنای فرمایشات و پیام مقام معظم رهبری، بعد از شهادت شهید تهرانی‌مقدم کلیپی تصویری را برای شبکه افق تولید کرده‌ایم که فضای متفاوتی دارد و به منظور پاسداشت این شهید گرانقدر انقلاب اسلامی، ساخته شده است. این در حالی است که اثر دیگری را برای شبکه افق آماده ساخت داریم که این اثر نیز به مادران شهدای گمنام تقدیم شده است و امیدوارم به سهم خودم هدیه ناقابلی به هفت هزار مادر شهید گمنام کشورمان باشد.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضور کمرنگ در رسانه ملی توضیح داد: مدتی است که حضور در فضای رسانه ملی را کم کرده‌ام چرا که معتقدم رسانه ملی باید از افراد دیگر نیز برای حضور در برنامه‌های این چنینی دعوت کند و این جوان‌ترها باشند که در این عرصه فعالیت بیشتری می‌کنند؛ ضمن اینکه هر کسی به رسانه ملی می‌آید، باید ایده جدیدی نیز داشته باشد. به همین دلیل مدتی است که فعلا استراحت می‌کنم تا به محض خلق یک ایده یا هدف جدید، حضورم در رسانه شکل پررنگ‌تری پیدا کند.

 

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...