شاعران در برابر اتفاقات روز موضع گیری صریح داشته باشند
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۴


علی فردوسی:

شاعران در برابر اتفاقات روز موضع گیری صریح داشته باشند

عای فردوسی با اشاره به رویه شعار در خصوص اتفاقات منطقه‌ای توضیح داد: از دیرباز شعرا در صف اول موضع گیری در قبال اتفاقات سیاسی اجتماعی بودند. هر اتفاقی كه می افتاد شعرا با هنر خود نسبت به آن واكنش نشان می دادند و تازه بعد از شعرا هنرمندان دیگر شاید یك حرفی درباره آن اتفاقات به زبان می‌راند.

 

 

 

 

ferdovsiراه‌نوا- علی فردوسی، شاعر، در گفت و گویی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار شعار و اهالی فرهنگ و ادب، گفت: حضرت آقا به نكته‌ای بسیار مهم اشاره كرده‌اند كه ناظر به جو رسانه‌ای و شاید گفت جریان شبه روشن‌فكری در فضای شبكه های اجتماعی نیز بوده است. ایشان فرمودند شعرا می بایست در مقابل رخدادهای منطقه ای جهان اسلام موضع صریح در پیش گیرند.

 

وی در ادامه با اشاره به رویه شعار در خصوص اتفاقات منطقه‌ای توضیح داد: از دیرباز شعرا در صف اول موضع گیری در قبال اتفاقات سیاسی اجتماعی بودند. هر اتفاقی كه می افتاد شعرا با هنر خود نسبت به آن واكنش نشان می دادند و تازه بعد از شعرا هنرمندان دیگر شاید یك حرفی درباره آن اتفاقات به زبان می‌راند.

 

فردوسی در ادامه دلیل موضع گیری های شعرا را به تاثیرگذاری زبان آن ها در سطح جوامع دانست و تاكید كرد: شعرا چون با متن مردم هماره نزدیك بودند، تاثیرگذاری فراوانی در متن جامعه داشتند و به دلیل همین مواضعی كه می گرفتند بسیار مهم و قابل توجه بود.

 

این شاعر كه در دیدارهای مختلف رهبری با شعرا حضور داشته تصریح كرد: از این رو مقام معظم رهبری امسال در بیانات خود نسبت به این مسئله تاكید كردند. چرا كه جریان تبلیغاتی ای راه افتاده شعرا را از این موضع گیری های به موقع برحذر می دارد.

 

به گفته فردوسی این جریان می خواهد با تبلیغات گسترده شعرا را به دام خنثی بودن اندازد و تاثیر و نفوذ آن ها را در جامعه كم كند؛ این در حالی است كه وی تاكید دارد: شاعر باید مرد زمان خویش باشد، ذهن و دلی آگاه داشته باشد كه در هر برهه زمانی بتواند نسبت به رخدادهای بیرونی مواضع صریح و درست بگیرد.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خود با شاعران اثرگذاری كم‌نظیر شعر را زمینه‌ساز ایجاد مسئولیت‌های سنگین برای شاعر خواندند و با تأكید بر ضرورت دفاع صریح شعر شرافتمندانه از جبهه‌ حق در مقابل جبهه‌ باطل و سلطه‌ دستگاه‌های تبلیغاتی آن در دنیا، خاطرنشان كردند: شعر انقلاب، شعری است كه در همین جهت و در خدمت اهداف انقلاب یعنی عدالت، انسانیت، وحدت، رفعت ملی، پیشرفت همه‌جانبه‌ كشور و انسان‌سازی باشد.

 

 

 

 

 

منبع: پایگاه خبری حوزه‌هنری

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...