موضع‌گیری شاعران درباره مسائل روز باعث کم‌توجهی آن‌ها به اشعار حکمی و اخلاقی نشود
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۴


خاطره‌ای از دیدار با رهبر انقلاب

موضع‌گیری شاعران درباره مسائل روز باعث کم‌توجهی آن‌ها به اشعار حکمی و اخلاقی نشود


آن دیدار ایشان به من فرمودند، درست است که مسئله غزه بسیار مهم است و این خیلی خوب است که شاعران در این زمینه موضع‌گیری می‌کنند و نسبت به اتفاقات جهان اسلام واکنش نشان می‌دهند، اما این واکنش‌ها نباید باعث شود آن‌ها به اشعار حکمی و اخلاقی و اشعاری که محور آن ها خداپرستی و تعبد است بی‌توجهی کنند.

 

 

 

 

13940430000221_PhotoAراه‌نوا- حجت‌الاسلام محمدزمانی با اشاره به دغدغه‌ها و مطالبات ادبی که مقام معظم رهبری در نشست با شاعران آیینی دارند، گفت: یکی از مهم ترین دغدغه‌های ایشان تاکید بر آموزه‌های حکمی و اخلاقی و همچنین توجه شاعران به موضوع توحید و خداپرستی و نزدیک کردن مردم به اخلاق الهی و حسن خلق است.

 

وی اظهار کرد: یادم است چند سال پیش یکی از مداحان کشور شعری از من خوانده بود که در آن شعر من با توجه به شرایط بدی که رژیم اشغالگر قدس برای غزه ایجاد کرده بود، به این موضوع توجه کرده بودم و بحث جنایات جنگی غزه را مطرح کرده بودم. زمان کوتاهی بعد از اینکه آن شعر توسط یکی از مداحان خوانده شد، ما ضمن دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب خدمت ایشان رسیدیم. 

 

حجت‌الاسلام محمدزمانی افزود: در آن دیدار ایشان به من فرمودند، درست است که مسئله غزه بسیار مهم است و این خیلی خوب است که شاعران در این زمینه موضع‌گیری می‌کنند و نسبت به اتفاقات جهان اسلام واکنش نشان می‌دهند، اما این واکنش‌ها نباید باعث شود آن‌ها به اشعار حکمی و اخلاقی و اشعاری که محور آن ها خداپرستی و تعبد است بی‌توجهی کنند. 

 

به گفته این شاعر آیینی، مقام معظم رهبری ضمن تشویق و ترغیب شاعرانی که به موضوعاتی مانند جنگ غزه می‌پردازند، تاکید دارند که نباید اتفاقات این‌چنینی را از موضوعات کلان دیگر جدا کرد. ضمن پرداخت به این موضوعات باید به توحید و حکمت الهی و رویکردهای اخلاقی در شعر توجه نشان داد و آن مباحث را در راستای این امور مهم مطرح کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به ما فرمودند یکی از مهم ترین مسائل عبودیت مردم است، اینکه بدانند عبد خداوند هستند و باید در برابر خدا بندگی کنند. شاعران نباید فکر کنند این‌ها موضوعات روشن و واضحی است که نیاز به پرداخت شاعرانه ندارد. بلکه اتفاقا باید با نگاه خلاقانه همواره به این موضوعات بپردازند و راه‌های درست هنری را برای تذکر مردم به این امور مهم پیدا کنند.

 

حجت‌الاسلام محمدزمانی در پایان اظهار کرد: رهبری تاکید دارند که یکی از نیازهای مهم جامعه ما این است که مردم خداوند را به حق، پرستش کنند و توحید به جان آن‌ها بنشیند تا خداپرستی و زندگی متعبدانه در زندگی آن‌ها تاثیرگذار باشد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...