دوست دارم به موضوعاتی بپردازم که دغدغه‌ و حرف دل مردم باشد
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵


همراه با شرکت‌کنندگان دومین جشنواره ترانه و موسیقی طبس/4

دوست دارم به موضوعاتی بپردازم که دغدغه‌ و حرف دل مردم باشد

من متولد نه تیر 1366 در یزد هستم. از کودکی به موسیقی علاقه داشتم و آن را با نوحه‌خوانی و نوحه‌سرایی در هیئت‌های مذهبی یزد شروع کردم و افتخار این را داشتم که ایام محرم برای اباعبدالله نوحه‌خوان باشم. تا سن شانزده سالگی همین فعالیت‌ها ادامه داشت تا این که یک گروه سرود در مدرسه راهنمایی برای تست صدا آمدند.

 

۲۲۲۲۲راه‌نوا – اشاره: حمیدرضا استادیان؛ خوانده‌ی جوان یزدی، از دیگر افرادی است که در «دومین جشنواره ترانه و موسیقی طبس» شرکت کرده است. او متولد نه تیر ۱۳۶۶ است در یزد. از کودکی به موسیقی علاقه داشته و آن را با نوحه‌خوانی در هیئت‌های مذهبی یزد شروع کرده است تا اینکه در سن شانزده سالگی و پس از قبولی در تست صدای گروه سرود مدرسه، به عنوان تک‌خوان آن انتخاب و همین موضوع موجب می‌شود تا اولین البوم خود با نام «شهر یزد» را با همکاری این گروه سرود تولید کند. می‌توانید گفتگو با این خوانده‌ی جوان را در ادامه مطالعه نمایید.

 

حمیدرضا استادیان پس از معرفی خود در رابطه با نحوه‌ی آشنا شدنش با موسیقی گفت: «من متولد نه تیر ۱۳۶۶ در یزد هستم. از کودکی به موسیقی علاقه داشتم و آن را با نوحه‌خوانی و نوحه‌سرایی در هیئت‌های مذهبی یزد شروع کردم و افتخار این را داشتم که ایام محرم برای اباعبدالله نوحه‌خوان باشم. تا سن شانزده سالگی همین فعالیت‌ها ادامه داشت تا این که یک گروه سرود در مدرسه راهنمایی برای تست صدا آمدند. در آن‌ تست برای تک‌خوانی گروه انتخاب شدم و بعد از آن با همان گروه یک آلبوم کامل با نام «شهر یزد» تولید کردیم.

 

وی افزود: از آن آلبوم در رادیو یزد خیلی استقبال شد و آن سال‌ها خیلی خوب در شبکه استانی صدای یزد پخش ‌شد. بعد از آن چون از فضای مدرسه دور شدم، خانواده با فعالیت من در گروه سرود مخالفت کردند. چون این کارها خیلی وقت می‌برد و یزد هم استودیو نداشت و ما باید برای ضبط به صدا و سیمای کرمان می‌رفتیم. به خاطر همین خیلی از درس عقب افتادم و افت تحصیلی داشتم. با مخالفت خانواده، من هم برای مدتی از فضای موسیقی و خوانندگی فاصله گرفتم تا اینکه دو یا سه سال پیش روی علاقه‌ای که داشتم، چند کار انجام دادم.»

 

استادیان در پاسخ به این سوال که از چه زمانی رسماً به فعالیت حرفه‌ای در فضای موسیقی پرداخته، پاسخ داد: «بعد از آن فاصله‌ای که از آلبوم اولم گرفتم رسماً دو سال پیش فعالیتم را دوباره شروع کردم. آثاری با نام‌های «صنعت برتر»؛ برای کارگر و صنعت، «ذوالفقار عشق»؛ برای حضرت علی (ع)، اثری برای زندانیان جرایم مالی غیر عمد و یک کار هم برای امام زمان خواندم که البته با هزینه خود من بود و آخرین آن‌ها هم «جعبه سیاه» است.

وی افزود: در یزد همیشه دوستان و همکار‌ها به خاطر صدایم می‌گفتند بیا و موسیقی را ادامه بده، ولی خود من دوست داشتم اگر کاری تولید می‌کنم، کاری قوی انجام دهم. خیلی علاقه نداشتم با هر گروه و تیمی خیلی راحت کار کنم. تا اینکه طی یک فرایندی با باشگاه ترانه و موسیقی راه آشنا شدیم. در حال حاضر هم مشغول ساخت آهنگی هستیم به نام «گندم ملک ری».

 

این خوانده‌ی جوان درباره پرداختن به موضوعات سیاسی – اجتماعی در آثارش اینگونه گفت: «انگیزه خود من برای ساخت این کارها این بود که به موضوعاتی بپردازم که واقعا دغدغه‌ و حرف دل مردم باشد. انگیزه‌ام این است که اگر یک کاری منتشر می‌کنم، کاری باشد که تاثیری در جامعه داشته ‌باشد.

 

استادیان در رابطه با آهنگ «جعبه سیاه» توضیح داد: «این یکی از آثاری است که من ان را خیلی دوست دارم. شعر آن از آقای حامد عسکری است و آهنگسازی آن را آقای مهدی یغمایی انجام داده است. من در اردیبهشت با آقای مهدی یغمایی و آقای برکت در مورد این اثر صحبت کردم و ایشان آهنگسازی این اثر را برعهده گرفتند.»

 

این خواننده‌ی جوان یزدی در مورد آخرین اثر خود که در حال تولید است گفت: این اثر «گندم ملک ری» نام دارد و با موضوع مدافعین حرم حضرت زینب (س) است.
وی افزود: من خیلی دوست داشتم در رابطه با مدافعان حضرت زینب کاری انجام دهم و حرفی بود که خودم هم دوست داشتم بگویم. این اثر با همکاری «باشگاه خوانندگان جوان راه» تولید می‌شود.

استادیان با معرفی این باشگاه ادامه داد: در این باشگاه خوانند‌گان جوان دیگری هم حضور دارند که برای هر شعر، ملودی‌های ساخته‌ی خود را به اشتراک می‌گذارند و آن ملودی‌هایی که برتر باشند و پذیرفته شوند، ساخته می‌شوند. در «باشگاه خوانندگان جوان راه» ملودی‌های خیلی خوبی برای این شعر رسید. دوستان من که همه آن‌ها خواننده‌های خیلی خوب و قابل و آینده‌داری هستند، در این گروه ملودی‌هایی آوردند و به هر حال من هم در حد بضاعت خود یک ملودی با کمک یکی دوتا از دوستان برای باشگاه فرستادم. خیلی هم دوست داشتم که این ملودی به من برسد چون محتوای این شعر در رابطه با کسانی است که می‌خواهند برای دفاع از حرم بروند و نمی‌توانند، و در نهایت با لطف و نظر دوستان ملودی من برگزیده شد. البته باید بگویم که با مدد از حضرت زینب من این ملودی را فرستادم و خوشحال هستم که حرف دل من را شنیدند. امیدوارم که یک اثری شود که مورد توجه خاص حضرت زینب (س) قرار گیرد.

 

 

 

منبع : اختصاصی «راه‌نوا»

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...