حکومت آمریکا حکومت ذاتا امپریالیست است
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴


«محمدمهدی سیار» در گفتگو با روزنامه «فیگارو»

حکومت آمریکا حکومت ذاتا امپریالیست است

خبرنگار حوزه خاورمیانه روزنامه فیگاروی فرانسه که اخیراً برای تهیه گزارشی درباره وضعیت کشورمان پس از برجام به ایران سفر کرده بود، با محمدمهدی سیار نیز گفتگوی انجام داده و از این شاعر درباره اشعارش و نیز رابطه ایران و آمریکا سوالاتی پرسیده است.

 

 

 

 

 

33625362  راه‌نوا- خبرنگار حوزه خاورمیانه روزنامه فیگاروی فرانسه که اخیراً برای تهیه گزارشی درباره وضعیت کشورمان پس از برجام به ایران سفر کرده بود، با «محمدمهدی سیار» شاعر کشورمان نیز گفتگوی انجام داده و از این شاعر درباره اشعارش و نیز رابطه ایران و آمریکا سوالاتی پرسیده است.

 

ژرژ مالبرونو، خبرنگار فرانسوی در ابتدای گزارش خود به زندگی دکتر سیار پرداخته است و نوشته خود را چنین آغاز کرده است: «مهدی سیار در آخرین مجموعه شعر خود تنها یک شعر ضدآمریکایی دارد، اما همین شعر با توفیق فراوانی همراه بوده است.» اشاره این خبرنگار به شعر «مرگ بر مرگ» از مجموعه «رودخوانی» سروده این شاعر است که اخیراً در انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده است.

 

روزنامه فیگارو در ادامه این مصاحبه که در محل موسسه «شهرستان ادب» انجام شده درباره سیار نوشته است: «این روشنفکر جوان 32 ساله که در دفتر خود نشسته است، -دفتری که به رنگ سیاه به نشانه ماه محرم، ماهی مقدس از نظر شیعیان، تزئین شده است-، می‌گوید «آهنگی که بر اساس این شعر ساخته شده است بارها از تلویزیون پخش شده و میلیون‌ها ایرانی آن را شنیده‌اند.»

 

خبرنگار فیگارو در ادامه گزارش خود نوشته است: «این استاد دانشگاه امام صادق، همان بدبینی مشترک میان علاقه مندان جمهوری اسلامی نسبت به نزدیک شدن به آمریکا را از خود نشان می دهد، آمریکایی که شیطان بزرگ خوانده می شود و تهران توافقی تاریخی را با این کشور در ماه ژوئیه گذشته امضا کرده است.» این روزنامه فرانسوی به نقل از سیار افزوده است: «حکومت آمریکا حکومتی ذاتا امپریالیستی است.»

 

به نوشته فیگارو، سیار درباره رابطه ایران و ایالات متحده معتقد است: «دولت آمریکا هیچ تغییری نکرده است، و رئیس جمهور روحانی بیش از حد خوش‌بین به نظر می‌رسد و راهی دشوار پیش رو دارد.»

 

 

 

 

 

 

منبع: شهرستان ادب

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...