تشریح شعر «برکت مذاکره» بر اساس بیانات رهبری
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴


تشریح شعر «برکت مذاکره» بر اساس بیانات رهبری

از جمله آثاری که با محوریت موضوع مذاکرات هسته‌ای تولید شد، ترانه‌ی «برکت مذاکره» با صدای علی اکبر قلیچ بود که شعر این ترانه‌ مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری سروده شده است.

 

 

 

 

1393120214501957647938110راه‌نوا- هم زمان با اوج گرفتن مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های غربی، اهالی موسیقی هم به این موضوع  بی‌تفاوت نبوده‌اند و آثاری را برای حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران ساخته و منتشر نمودند.

 

از جمله آثاری که با محوریت این موضوع تولید شد، ترانه‌ی «برکت مذاکره»با صدای علی اکبر قلیچ بود که شعر این ترانه‌ مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری سروده شده است.

 

بعد از ابیات سخنان مقام معظم رهبری ذکر شده است:

پنجه ی آهنی و دست نوازش زنهار

پیک صلح و خبر از شدّت تازش زنهار

«امروز هم متأسفانه همان سیاست را دولتمردان آمریکا ادامه میدهند؛ همان پنجه‌ی چدنیِ زیر دستکش مخملی. من چند سال پیش اینجا در جوار بقعه‌ی ‌علی‌بن‌موسی الرضا (علیه السّلام) در همین سخنرانیِ اول فروردین گفتم مراقب باشید اظهار محبت شما، اظهار دوستی و موافقت شما به معنای این نباشد که دستکش مخملی بر روی پنجه‌ی چدنی کشیدید و میخواهید تظاهر به دوستی کنید، اما در باطن دشمنی میکنید.»(بیانات در حرم مطهر رضوی ۱۳۹۲/۱/۱)

 

راه طاغوت همانا روش شیطان است

وضع تحریم و سپس وعده ی کاهش زنهار

«… اما این، یک تجربه‌ی ذیقیمت دیگر برای همه بود که متوجه شویم نشست و برخاست و حرف زدن با آمریکایی ها، مطلقاً تأثیری در کم کردن دشمنی آنها ندارد و بدون فایده است.» (۱۳۹۳/۵/۲۲)

 

«بنده عقیده‌ام این است که اگر حتّی در مسئله‌ی هسته‌ای هم همان‌جور که آنها دیکته میکنند ما پیش برویم و قبول کنیم دیکته‌ی آنها را، باز هم حرکت مخرّب آنها و تحریمهای آنها برداشته نخواهد شد؛ انواع و اقسام مشکلات را باز هم درست میکنند؛ چون با اصل انقلاب مخالفند.»(۱۳۹۳/۱۱/۲۹)

 

گرگ ابلیس برت با صفت میش آید

نزد ابلیس عقب گر بروی،پیش آید

«اول گفتند موقت تعليق كنيد، گفتند تعليق داوطلبانه بكنيد؛ ما هم به خيال موقت و به خيال داوطلبانه، تعليق كرديم. بعد هر وقت اسم از برداشتن تعليق آمد، يك قرشمال بازى اى در سطح دنيا درست كردند – در سطح مطبوعات و رسانه ها و محافل سياسى – واى، داد، داد، ايران ميخواهد تعليق را بشكند! تعليق شد يك امر مقدس كه ايران اصلاً حق ندارد نزديكش برود! ما اين را تجربه كرده ايم؛ ديگر، تجربه ى جديدى نيست. آخرش هم گفتند: اين تعليق موقت كافى نيست؛ اصلاً بايد بكلى بساط اتمى را جمع كنيد. همين اروپائى ها كه ميگفتند شش ماه تعليق كنيد، وقتى اين كار را كرديم، گفتند بايستى جمع كنيد!»(۱۳۸۶/۱۰/۱۳)

 

ما به غفلت نظر از کشته ی خود پوشیدیم

بذر امید به شنــــزار عـدو پاشیــدیم

گرچه از مــزرع تعلیــــق،به کف خــار آمد

بس گران است گل پند کزان برچیدیم

«یك تجربه‌ای در اختیار ملّت ایران است – كه حالا من مختصراً عرض خواهم كرد – این تجربه ظرفیّت فكری ملّت ما را بالا خواهد برد؛ مثل تجربه‌ای كه در سال ۸۲ و ۸۳ در زمینه‌ی تعلیق غنی‌سازی انجام گرفت، كه آن‌وقت تعلیق غنی‌سازی را در مذاكرات با همین اروپایی‌ها، جمهوری اسلامی برای یك مدّتی پذیرفت. خب ما دو سال عقب افتادیم، لكن به نفع ما تمام شد. چرا؟ چون فهمیدیم كه با تعلیق غنی‌سازی، امید همكاری از طرف شركای غربی مطلقاً وجود ندارد. اگر ما آن تعلیق اختیاری را – كه البتّه به‌نحوی تحمیل شده بود، لكن ما قبول كردیم، مسئولین ما قبول كردند – آن روز قبول نكرده بودیم، ممكن بود كسانی بگویند خب یك ذرّه شما عقب‌نشینی میكردید، همه‌ی مشكلات حل میشد، پرونده‌ی هسته‌ای ایران عادی میشد. آن تعلیق غنی‌سازی این فایده را برای ما داشت كه معلوم شد با عقب‌نشینی، با تعلیق غنی‌سازی، با عقب افتادن كار، با تعطیل كردن بسیاری از كارها مشكل حل نمیشود؛ طرف مقابل دنبال مطلب دیگری است.»(۱۳۹۲/۸/۱۲)

 

کاین مپندار که بیگانه تو را خویش آید

نزد ابلیس عقب گر بروی پیش آید

« یک مسئله این است که دشمنی آمریکا با ملّت ایران و با جمهوری اسلامی اصلاً حول محور هسته‌ای نیست؛ این خطا است اگر خیال کنیم که دعوای آمریکا با ما سرِ قضیّه‌ی هسته‌ای است؛ نه، قضیّه‌ی هسته‌ای بهانه است.
…آن روزی اینها راضی میشوند که ایران یک ملّت ضعیف، کنارمانده، منزوی، بی اعتبار و بی احترام باشد؛ مسئله مسئله‌ی هسته‌ای نیست.»(۱۳۹۲/۸/۱۲)

 

«فشارى که امروز از ناحیه‌ى استکبار بر ملّت ایران وارد میشود، ناشى از همان دشمنى عظیم و تمام‌نشدنى است؛ دشمنى تمام‌نشدنى است.»(۱۳۹۳/۱۰/۱۷)

 

«نه آقا! دشمنی آمریکائیها تابع این الفاظ و تعبیرات نیست. دشمنی، دشمنىِ اصولی است. این دشمنی در زمانهای مختلف بوده.»(۱۳۸۶/۱۰/۱۳)

 

ای بسا خیر که در پرده ی شر هست نهان

چون سیاوش که به آتش زد و حق گشت عیان

شد عیــان باز دغل بازی این قوم خبیـــث

آرشـــی باش و بکش تیـر صـلابت به کمـــان

«یکی از برکات همین مذاکرات اخیر این بود که دشمنی آمریکاییها و مسئولین دولت ایالات متّحدهی آمریکا با ایران و ایرانی، با اسلام و مسلمین آشکار شد، برای همه مدلّل شد، همه این را فهمیدند. میشنوید لحنهای اینها را، حرفهای اینها را.

..امروز هم رفع مشکلات تنها از طریق مقابله با دشمنی‌های دشمنان به واسطه‌ی ایستادگی ملت و تکیه بر توانایی‌های داخلی، و اعتماد به خداوند متعال امکان‌پذیر است. »(۱۳۹۲/۱۰/۱۹)

 

«فکر اساسى این است که کارى کنید که کشور از اَخم دشمن ضربه نبیند، از تحریم دشمن لطمه نخورد؛ و راه‌هایى هست، کارهایى هست که میشود کرد؛ بعضى را هم کرده‌اند و موفّق بوده است و جواب داده است؛
من معتقدم باید دل را به نقطه‌هاى امیدبخش حقیقى سپرد، نه به نقطه‌هاى خیالى آنچه لازم است این است.»(۱۳۹۳/۱۰/۱۷)

 

قلب کافر ز ثبات تو به تشویش آید

نزد ابلیس عقب گر بروی پیش آید

«این کار ما را در افکار عمومی ملت‌ها و دولت‌ها به تذبذب متهم می‌کند و غربی‌ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می‌دهند.»(۱۳۹۳/۵/۲۲)

 

گر حسین است و امان نامه پس از ترک وی است

پای عباس بر این نامه،و لو افتد دست

مـــا از آن نای بــــــریده به خــــدا فهمیدیــــم

غیرت و ترک هدف،جمع نخواهند نشست

«خب، حالا اگر آمدند شرط برداشتن تحریم را یک چیزى قرار دادند که شما غیرتت نمیگنجد که آن را انجام بدهى؛ چه کار میکنید؟ شرط میگذارند دست از اسلام بردارید، دست از استقلال بردارید، دست از حرکت به سوى علم بردارید، دست از فلان پدیده‌ى افتخارآمیز بردارید تا ما تحریم را برداریم؛ شما چه کار میکنید؟ قطعاً قبول نمیکنید. یقیناً هیچ مسئولى در کشور قبول نمیکند که شرط برداشتن تحریمها، مثلاً فلان مسئله‌ى اساسى و فلان مسئله‌ى آرمانى باشد.»(۱۳۹۳/۱۰/۱۷)

 

نوش فتح است صبوری،به نظر نیش آید

نزد ابلیس عقب گر بروی پیش آید

امروز هم رفع مشکلات تنها از طریق مقابله با دشمنی‌های دشمنان به واسطه‌ی ایستادگی ملت و تکیه بر توانایی‌های داخلی، و اعتماد به خداوند متعال امکان‌پذیر است.»(۱۳۹۲/۱۰/۱۹)

 

در ادامه می‌توانید ترانه و نماهنگ «برکت مذاکره» را در «راه‌نوا» مشاهده و در صورت تمایل آن را دانلود نمایید.

 

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...