تجربه آلبوم «خروش بحر» در قلبم حک شد
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳


گفت و گو با علیرضا افتخاری

تجربه آلبوم «خروش بحر» در قلبم حک شد

خواننده آلبوم عاشورایی «خروش بحر» ضمن روایت چگونگی تولید این اثر، انجام امور خیریه را بهترین برنامه اهالی موسیقی در روزهای سوگواری حضرت سید الشهدا (ع) توصیف کرد

 

 

 

 

691300راه‌نواعلیرضا افتخاری درباره تجربه کار عاشورایی اینگونه گفت: آلبوم «خروش بحر» سال 86 به همت دوستان مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد و با توجه به حال و هوای موسیقایی آن سالها، تجربه متفاوتی برایم بود. کما اینکه تا آن زمان من هنوز آلبوم و یا اثری را پیرامون واقعه کربلا تولید نکرده و علاقه مند بودم زمانی فرا برسد که بتوانم کار ارزشمند و قابل توجهی را در شان حضرت امام حسین (ع) به مخاطبان موسیقی ارائه دهم.

 

وی ادامه داد: در آن آلبوم که به آهنگسازی فردین کریم خاوری تولید شد اشعاری از سعدی، محتشم کاشانی و مهجور اصفهانی در دستگاههای شور، دشتی، چهارگاه، افشاری و بیداد برای دوستداران حضرت سید الشهدا ارائه شده بود که نوازندگان خوبی چون شهرام غلامی بربط، مسعود ارامش مقدم سنتور، شروین مهاجر کمانچه، پریچهر خواجه قانون، مهرداد کریم خاوری و دیگر هنرمندان به عنوان نوازنده حضور داشتند که به دلیل حال و هوای عاشورایی اثر برای من کاری بود که فراموشش نخواهم کرد.

 

این خواننده موسیقی ایرانی درباره انگیزه های خود برای حضور در این آلبوم موسیقایی توضیح داد: وقتی از من برای حضور در این آلبوم دعوت شد به طور حتم علاقه مندی به محضر اهل بیت و حضرت سید الشهدا اولین انگیزه من برای حضور در آلبوم به عنوان خواننده بود به همین دلیل تمام تلاش خود را انجام دادم که به سهم خودم کاری را ارائه دهم که هم خودم برای حضور در آن لذت ببرم و هم شنونده با کار متفاوتی روبه رو شود.

 

 

693042

 

 

افتخاری که طی هفته های گذشته همراه با تعدادی از اعضای سازمان هلال احمر به استان سمنان و گلستان به منظور شرکت در یک فعالیت خیریه حضور پیدا کرده بود در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: به نظر من ایام سوگواری حضرت سید الشهدا (ع) که کنسرت و برنامه خاصی در حوزه موسیقی اجرا نمی شود بهترین فرصت برای هنرمندان فعال این عرصه است که ضمن رسیدگی به امور جاری زندگی خود، در ایام فراغت به امور خیریه بپردازند و با توجه به اینکه تعدادی از آنها هنرمندانی صاحب نام و مطرح هستند بنابراین حضور در شهرستان ها می تواند موجب ایجاد انگیزه فراوان در افراد خیر جامعه هم باشد.

 

وی گفت: طی هفته های اخیر سفرهایی همراه با اعضای سازمان هلال احمر به سبزوار، گنبد، ترکمن صحرا و بندرگز داشتم و تلاش کردم به سهم خودم کمکی به فعالیت های خیرخواهانه این عزیزان در جریان این سفر داشته باشم که در جریان این فعالیت ها برنامه های زنده را در قالب اجراهای خیریه اجرا می کردم. البته بدعتی که در این اجراهای زنده وجود داشت اجرای یک قطعه اضافه وِیژه فرد کمک دهنده بود که واقعا لحظات تاثیربرانگیز و خوبی را برای من به جای گذاشت به طوری که بسیاری از این عزیزان بعد از اجرا چک هایی با رقم بالا و با حتی سند قطعه زمین و یا ساختمانی را به منظور حمایت از بیماران سرطانی، سالمندان و مستمندان اهدا می کردند.

 

خواننده آلبوم «پادشاه فصل ها» که به زودی در بازار موسیقی منتشر خواهد شد در بخش پایانی صحبت‌ های خود تصریح کرد: به هیچ عنوان دوست ندارم عقیده شخصی خود را به کسی تحمیل کنم اما شخصا معتقدم که ایام محرم و صفر می تواند یکی از بهترین فرصت ها برای انجام امور خیریه توسط خوانندگان و هنرمندان فعال عرصه موسیقی باشد. به طور حتم هنرمندان صاحب نام حوزه موسیقی می توانند بهترین تاثیر را برای حضور خیرین در امور خیریه داشته باشند. وقتی یک خیر ببیند که خواننده یا موزیسینی می آید و با اشتیاق در انجام یک کار خیر شرکت می کند قطعا انگیزه اش برای حضور نیز بیشتر می شود.

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...