آلبوم موسیقایی « مسیحا»
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳


تازه‌ترین اثر «حسام‌الدین سراج»

آلبوم موسیقایی « مسیحا»

آلبوم موسیقایی « مسیحا» تازه ترین اثر موسیقایی حسام الدین سراج و آهنگسازی بهرام خانی سرانجام توسط حوزه هنری وارد بازار موسیقی شد.

 

 

 

240x240راه‌نوا- مرکز موسیقی حوزه هنری در مقدمه معرفی این آلبوم موسیقایی آورده است: دست تقدیر مراسم عروسی شاهزاده خانمی رومی با برادرزاده امپراتور بر هم می زند تا پس از گذارندن ماجرایی عجیب و شنیدنی یکی از افتخارآمیزترین عروسی های عالم هستی را رقم بزند.

این مجموعه روایتگر داستان بانویی است که علاوه بر افتخار عروس پیامبر اسلام، امیر مومنان، حضرت صدیقه کبری و 10 فرزند معصومشان به مقام مادری امام عصر ما، حجت باقی الهی حضرت محمد بن الحسن العسکری نیز مفتخر است.

 

لازم به ذکر است در کنار سروده های حافظ و سعدی، اشعار دیگر این اثر به وسیله مرحوم سید مرتضی میرفخرایی و آیت الله محمد حسین غروی اصفهانی ( کمپانی) و مرحوم قیصر امین پور سروده شده است. زحمت گردآوری هنرمندان این آثار بر عهده گروه تحقیقاتی علوم و معارف اسلامی احتجاج بوده که همین جا از تلاش های بی دریغشان سپاسگذاریم.

 

«مسیحا» در دستگاه نوا با شعر حافظ و آهنگسازی حسام الدین سراج، «مقام فنا» در دستگاه نوا با شعری از کمپانی، «باد صبا» با شعری از کمپانی در دستگاه افشاری، «رویا»  با شعری از سید مرتضی میرفخرایی و قیصر امین پور در آواز دشتی، «دل آرام» با شعر کمپانی در دستگاه دشتی، «شعله آه» با شعری از کمپانی برگرفته از گوشه یتمیک در آواز ابوعطا، «خرامان» با شعر حافظ در آواز بیات ترک، همنوازی با سه تار و نی، «درد پنهان» با شعری از حافظ در دستگاه شور قدیم و همراهی تنبور و ارکستر، «یار مهربان» با شعر سعدی در دستگاه ماهور، «حریم حرم» با شعر حافظ شامل آواز ماهور به همراهی سازهای سنتی و «شاهد عزل» با شعر کمپانی در دستگاه ماهور قطعاتی هستند که در این آلبوم موسیقایی منتشر شده اند.

 

بهرام خانی تار و سه تارو تنبور و عود، داوود ورزیده نی، کوروش بابایی کمانچه، شاهرخ رستم تنبور، شهلا رضایی تنبور، محمود فرهمند تنبک، مسعود حبیبی دف، سعید سرتایی کوزه، میثم مروستی، علی جعفری و پدرام فریوسفی ویولن، سهراب برهمندی ویولا، کریم قربانی، داوود منادی ویولن سل و ژاله صادقیان دکلمه دیگر عوامل اجرای آلبوم موسیقایی «مسیحا» هستند.

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...