بزم رزم ضدامریکایی شاعران و خوانندگان انقلابی به شیراز رسید
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷


بزم رزم ضدامریکایی شاعران و خوانندگان انقلابی به شیراز رسید

شب شعر و موسیقی«بزم رزم»همزمان با هفته حقوق بشر امریکایی با حضور خانواده شهدا، اساتید، خوانندگان و شاعران انقلابی، در شهر شیراز برگزار شد.

راه نوا- شب شعر و موسیقی«بزم رزم»همزمان با هفته حقوق بشر امریکایی با حضور خانواده شهدا، اساتید، خوانندگان و شاعران انقلابی، دقایقی پیش با قرائت قرآن در شهر شیراز شروع شد.

بنابرین گزارش پس از پخش سرود ملی و پخش کلیپی با عنوان «فتنه رنگ ها»، شب شعر و موسیقی بزم رزم که پیش از این در شهرهای اهواز و تبریز برگزار شده بود، با اجرای علی زکریایی، خواننده و طنزپرداز جوان در سینماشیراز، آغاز کرد.

 

در ابتدای این برنامه، سرهنگ گلزار، مسئول سازمان فرهنگی خانواده سپاه فجر در سخنانی کوتاه با اشاره به جنایات امریکا علیه ملت ایران و نامگذاری ششم تا دوازدهم تیر به نام هفته حقوق بشر امریکایی گفت: از سوی غربی ها ما مفتخریم که با حقوق بشر مبارزه می کنیم البته به این معنی که با حقوق بشر امریکایی مبارزه می کنیم.
وی با تشکر از عوامل برگزاری این برنامه اظهار داشت: کودک کشی هایی که در یمن، غزه و… می افتد، نماد حقوق بشر امریکایی است. این جنایات باید برای آنهایی که اطلاعی از این وقایع ندارند، به بهانه این هفته، می تواند بازخوانی شود

قطعه «جعیه سیاه» با صدای «حمیدرضا استادیان» که ترانه‌سرایی آن توسط حامد عسکری و آهنگسازی آن توسط مهدی یغمایی با تنظیم پورزاد علایی تهیه شده است، اجرا شد.

در ادامه پیمان طالبی، شاعر جوان برای قرائت شعر خودش روی سن حاضر شد. بخشی از ابیات سروده اول او در ادامه آمده است.

دیگه هیچ اسب سفیدی هوس تاخت نداره

بازی خوردیم بازی خورده، هوس برد و باخت نداره

 

طالبی شعر دیگری هم در این برنامه اجرا کرد که بخشی از آن را در ادامه می خوانید.

من چه کار به حرف آدم های تو حاشیه دارم

ناسلامتی خودم یه شمشیر تعزیه دارم

 

بر اساس این گزارش، در ادامه این برنامه، «رجز حرمله» توسط مجتبی الله وردی، خواننده جوان موسیقی انقلاب اجرا شد. این قطعه که با شعری از مجتبی باغی اجرا شد، تنظیم آهنگ این شعر بر عهده مزدک عباسی و مستر علی نصیرنژاد بود.

 

پس از این اجرا، علی نصیرنژد قطعه موسیقی «عمو» را درباره مسائل روز کشور اجرا کرد. بعد از او، قاسم صرافان، شاعر انقلابی دیگری بود که روی سن حاضر شد. بخشی از سروده اول او را درباره جنایات امریکا علیه ملتهای دنیا در ادامه می خوانید.

حقوق آدما برای تو
میون غربت ابوقریب
میون فقر و نا امیدی عراقیاست
میون خشم فرگوسن توی ویتنام و چچن
توی فلسطین و کوبا تو فتنه ها تو کودتا
همه میگن یک صدا
مرگ بر آمریکا

 

صرافان شعر دیگر خود را نیز درباره دیپلماتهای ربوده شده کشورمان در لبنان خواند که ابیاتی از آن در ادامه آمده است.

در پیچ و خمش همیشه سفری هست

خون دل و رد قدم رهگذری هست

گفتی جگر شیر نداری نیایی

گفتی در این راه همیشه خطری هست

 

مهدی جهرمی، خواننده جوان دیگری بود قطعه «سر بسیار است» را در شب شعر و موسیقی بزم رزم اجرا کرد. بعد از او نیز، محمدامین میمندیان، طنزپرداز جوان و از اعضای باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامیف استندآپ کمدی خود را درباره برجام، گرانی دلار، سلبریتی ها، جنایات و بدعهدی امریکا اجرا کرد که چندین بار با تشویق های حاضران همراه شد.

 

بنابرین گزارش، محمدمهدی سیار شاعر مطرح دیگری بود که در این برنامه برای اجرای شعرش روی سن حاضر شد. سیار سروده اول خودش را درباره جنایات امریکا خواند که با همراهی حاضران در تکرار «مرگ بر امریکا» همراه شد.

مرگ بر تازیانه ها … تازیانه های بی امان به گرده های بی گناه بردگان
مرگ بر مرگ ناگهانی صد هزار زندگی در یکی دو ثانیه با سقوط علم از آسمان
مرگ بر کشتن جوانه ها

 

سیار سروده دیگرش را نیز با عنوان «گزینه های روی میز» قرائت کرد که ابیاتی از آن در ادامه می آید.

بغض ناتموم مادری بالاسر جنازۀ پسر

بغضی که یک‌مرتبه صدا میشه سکوت رو میشکنه

ای تموم بچه‌هام فدای تو یا حسین

این گلم نثار کربلای تو یا حسین

 

بر اساس این گزارش، در ادامه این برنامه، سیدحمزه موسوی دیگر خواننده جوان انقلابی بود که قطعه موسیقی «کجایند این سران» را اجرا کرد. ترانه این قطعه توسط یاسر قنبرلو و تنظیم آن توسط گرانش عاشوری انجام شده است.

در ادامه، احمد بابایی شاعر انقلابی، سروده خود را درباره تاریخ انقلاب اسلامی برای حاضران قرائت کرد که بخشی از ابیات آغازین آن در ادامه آمده است.

سحر از وارثان لبخند است

که به روح خدا همانند است

شب تبعید درس خون می‌گفت

پیر در خطبه‌اش جنون می‌گفت

ظلم بی دردسر نخواهد ماند

شب حق بی سحر نخواهد ماند

 

بابایی سروده دیگری هم با عنوان «خط قرمز» خواند که با تشویق چندباره حاضران همراه شد. ابیاتی از این شعر در ادامه می آید.

سفره، خالی و دل، پر از ماتم

من که از این سکوت کج، ماتم

زخم اشرافیت، علاج نداشت

پیر امت که برج عاج نداشت

رفته دوزخ ز یاد «بعضی» ها

دلخوریم از فساد «بعضی» ها

 

بنابرین گزارش، طاها چوگان باز، خواننده دیگر شب شعر و موسیقی بزم رزم شیراز بود که قطعه «مرگ بر امریکا» را اجرا کرد. شعر این قطعه را که در سازمان فضای مجازی سراج تهیه شده است، قاسم صرافان سروده و جمع خوانی آن توسط گروه سرود سراج انجام شده است.

 

در ادامه، علی نصیرنژاد برای اجرای قطعه طنز «من و کاخ سفید یهویی» روی سن برنامه حاضر شد،این قطعه موسیقایی با شعر، ملودی، تنظیم و صدای علی نصیرنژاد و با موضوع مذاکرات هسته‌ای و رابطه با آمریکا در باشگاه ترانه و موسیقی راه تولید شده است

.

پایان بخش سومین شب شعر و موسیقی بزم رزم، دعای فرج بود که توسط علی زکریایی، خواننده و طنزپرداز انقلابی و با همراهی حاضرن خوانده شد.

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...