حماسه خوانی حاج صادق آهنگران در شب شعر و موسیقی بزم رزم اهواز
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۸ تیر ۱۳۹۷


حماسه خوانی حاج صادق آهنگران در شب شعر و موسیقی بزم رزم اهواز

شب شعر و موسیقی«بزم رزم»همزمان با هفته حقوق بشر امریکایی با حضور خانواده شهدا، اساتید، خوانندگان و شاعران انقلابی، در شهر اهواز برگزار شد.

راه نوا– شب شعر و موسیقی«بزم رزم» همزمان با هفته حقوق بشر امریکایی دقایقی پیش با حضور خانواده شهدا، اساتید، خوانندگان و شاعران انقلابی و با قرائت قرآن توسط دختر شهید حمید در شهر اهواز شروع شد.

بنابرین گزارش در ادامه بعد از پخش سرود ملی و کلیپ فتنه رنگ ها، قطعه «جعیه سیاه» با صدای «حمیدرضا استادیان» که ترانه‌سرایی آن توسط حامد عسکری و آهنگسازی آن توسط مهدی یغمایی با تنظیم پورزاد علایی تهیه شده است، اجرا شد.

حجت الاسلام محمدمهدی شفیعی، شاعر جوان انقلابی دیگر هنرمندی بود که برای خواندن شعرش روی سن حاضر شد. در ادامه ابیاتی از شعرش او آمده است.

سلول زندان است کِی شهر فرنگ است

همان جنگ است اما در پیراهن نیرنگ

 

بر اساس این گزارش، در ادامه این برنامه، «رجز حرمله» توسط مجتبی الله وردی، خواننده جوان جبهه انقلاب دیگر قسمت از برنامه شب شعر و موسیقی بزم رزم بود که با شعری از مجتبی باغی اجرا شد، تنظیم آهنگ این شعر بر عهده مزدک عباسی و مستر علی نصیرنژاد بود.

 

در ادامه این برنامه، قاسم صرافان، شاعر نام آشنای انقلابی، سروده خود را درباره جنایات آمریکا اجرا کرد ترجیع بند مرگ بر امریکای آن با همراهی حاضران همراه شد. بخشی از ابیات این سروده در ادامه می آید.

خودت بگو ستاره هات بهای خون چند آدمه

جنایاتت زیاده اونقدر که مرگ هم برای تو کمه

 

صرافان شعر دیگر خود را هم با عنوان «من انقلابی ام» قرائت کرد که ابیاتی از آن در ادامه آمده است.

من انقلابی‌ام یعنی دلاورم

همدرد مردمم همراه رهبرم

سبز است هر قلم از خون جاری‌ام

سرخ است دفترم من سبزواری‌ام

 

بر اساس این گزارش، در ادامه محمدحسین رضایی، خواننده نوجوان انقلابی، قطعه «مرگ بر امریکا» را اجرا کرد. این اثر با ترانه‌سرایی علی فردوسی، آهنگسازی پیمان فروتن در باشگاه ترانه و موسیقی راه تهیه شده است. رضایی اجرای خود را با صلواتی از حاضران گرفت به پایان رساند.

 

مرتضی حیدری آل کثیر، شاعر جوان و انقلابی دیگری بود برای قرائت شعرش روی سن برنامه حاضر شد. او سروده خود را درباره مردم مظلوم یمن خواند که ابیاتی از آن در ادامه آمده است.

فتاده نبض داس، به دست حرامیان

تا باغ را بسوزد و بردارد از میان

از گور خویش پا شده؛ افتاده است باز

جهل بنی امیّه به جان امامیان

طوفان خاک بر سر جرمی که آمده ست

حمله کند به چلچله با خیل حامیان

 

آیتم بعدی این مراسم، استنداپ کمدی محمد امین میمندیان از طنزپردازان جوان باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی بود. او استنداپ کمدی خود را درباره امید بستن برخی به برجام و عدم پایبندی غربی ها به آن و همچنین مشکلات اخیر کشور از جمله گرانی های اخیر اجرا کرد با استقبال و تشویق حاضران مواجه شد.

 

بر اساس این گزارش، در ادامه این برنامه، احمد بابایی، شاعر دیگری بود سروده خود را درباره جنایات امریکا و انقلاب اسلامی قرائت کرد که ابیاتی از آن در ادامه آمده است.

قمارخانه عجز و سکوت، امریکاست

خلاصه ماترک قوم لوط امریکاست

 

بابایی شعر دوم خود را در انتقاد از امید بستن به امریکا خواند که بخشی از آن در ادامه می آید.

خدا به خیر کند حقه سیاسی را

حقوق دانی و تکلیف ناشناسی را

خدا به خیر کند کدخداهراسی را

 

بنابرین گزارش، حاج صادق آهنگران، مداح و نوحه خوان حماسه های سال های دفاع مقدس، چهره دیگری بود که روی سن حاضر شد. آهنگران پیش از اجرایش، در سخنانی کوتاه با یاد شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، چند صلوات از حاضران گرفت و گفت: ان شاء ا… به زودی نابودی امریکا و انزوای حامیان و متحدانش را خواهیم دید.

 

حاج صادق آهنگران، سروده معروف «با نوای کاروان/ بار ببندید همرهان» را اجرا کرد که با همراهی و همخوانی حاضران ماوجه شد.

 

علی فردوسی شاعر جوان و انقلابی دیگری بود که برای قرائت شعرش روی سن حاضر شد. فردوسی شعری درباره واقعه طبس خواند که ابیاتی از آن در ادامه می آید.

گر دشمن این خاک شود گرگ، شود شیر
دندان بکند تیز، نشانم بدهد چنگ
گر یک وجب از خاک مرا چشم بدوزد
تاوان بدهد خاکش فرسنگ به فرسنگ

 

در ادامه، علی کارونی، خواننده جوان انقلابی، قطعه موسیقی «سجده نخل ها» را به زبان عربی اجرا کرد. کارونی بعد اجرایش با اشاره صحبتهای شهید چمران درباره در نظر داشتن تقوا و تخصص مسئولان گفت: مشکل امروز کشور، وجود برخی مسئولانی است که لیاقت منصب ندارند، ما دکترهایی مثل شهید چمران را از دست دادیم و الان تعدادی معدودی همانند شهید چمران داریم، باید سعی کنیم کسانی مثل شهید چمران پرورش دهیم. وقتی میخواهیم مسئولی را منصوب می کنیم باید بپرسیم آیا کتابهای شهید چمران را خوانده است یا نه.

بنابرین گزارش، آیتم بعدی این شب شعر و موسیقی، اجرای گروه سرود نوجوان رویش های انقلاب اسلامی اهواز بود که سرود بیداری را برای حاضران اجرا کرد.

 

در ادامه این برنامه، مهدی جهاندار، دیگر شاعر جوان انقلابی، سروده معروف اش؛ «فتنه شاید» که تحسن رهبری را هم به همراه داشته است، اجرا کرد که ابیاتی از آن در ادامه می آید.

فتنه شاید روزگاری اهل ایمان بوده باشد
آه این ابلیس شاید روزی انسان بوده باشد

فتنه شاید در لباس میش، گرگی تیز دندان
در لباسی تازه شاید فتنه چوپان بوده باشد

فتنه شاید کنج پستوی کسی لای کتابی
فتنه لازم نیست حتماً در خیابان بوده باشد

 

پیمان طالبی، دیگری شاعری بود که برای اجرای اشعار خود روی سن حاضر شد. ابیات آغارین شعر او در ادامه می آید.

تفنگ ها پی صید پرنده اند هنوز

تفنگ ها چه بگویند کشنده اند هنوز

 

طالی شعر دیگری هم درباره وضعیت امروز کشور قرائت کرد که بخشی از آن در ادامه آمده است.

رووایت گفته گر در مملکت شود ظلمی پیدا

مسلمان که هم باشد بی گمان الملک لایبقی

 

ساسان نوذری، خواننده جوان دیگری بود که قطعه موسیقی «حماسه نادر» را که به شهید نادر مهدوی تقدیم شده است، اجرا کرد که با استقبال حاضران مواجه شد. شعر این اثر را دکتر منوچهر بایندری سروده و آهنگسازی و تنظیم آن را اکبر ابراهیمی به عهده داشته است.

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...