برگزاری ۳ جشنواره ملی در کشور
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵


سومین جشنواره سرودها و آواهای حماسی/3

برگزاری ۳ جشنواره ملی در کشور

غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور از برگزاری 3 جشنواره ملی در کشور خبر داد.

 

 

 

۵۵۷۵۸۳۳_۳۸۵راه‌نوا- هر چند دغدغه مقام معظم رهبری درباره تولید سرودهای خوب و ارزشی در مردادماه امسال مطرح شد اما این امر مطالبه سال‌های سال مقام معظم رهبری از شاعران و متولیان امر فرهنگ است، این امر سبب شده که بسیج هنرمندان  از سه سال گذشته اقدام به برگزاری جشنواره سرودها و آواهای حماسی کند که هدف اصلی آن تربیت نیروهای طراز اول در زمینه سرود و ترانه برای انقلاب اسلامی است. 

 

این جشنواره که امروز به صورت رسمی در حرم حضرت شاهچراغ (ع) کار خود را با سخنرانی غلامرضا منتظری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان آغاز کرد از شامگاه جمعه با هنرنمایی هنرمندانی چون حامد زمانی، طاها چوگان‌باز خواننده جوان شیرازی و محمد محیدلی خواننده لبنانی به صورت غیررسمی شروع شده بود.

 

در برنامه امروز در حرم مقدس، احمدی و محمدی (ع) رئیس بسیج هنرمندان کشور از تولید ۱۰ اثر برگزیده سومین جشنواره سرودها و آواهای حماسی ( ترنم بیداری) خبر داد و نویدبخش برگزاری ۳ جشنواره ملی به اعضای شرکت‌کننده در جشنواره بود. 

 

آن طور که منتظری گفته است همزمان با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی و دهه پرفروغ فجر نخستین «مشاعره روح‌الله» در شهر خمین، یادمان آیت‌الله نجومی از خوشنویسان جهان اسلام در شهر کرمانشاه و جشنواره ملی هنرهای نمایشی در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

 

در ادامه برنامه‌های امروز هنرمندان شرکت‌کننده در تالار حافظ شیراز به رقابت با هم می‌پردازند و براساس برنامه اعلام شده از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ در بخش اصلی در موسیقی پاپ حسین کشتکار و علی اسدی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در موسیقی نواحی فرج‌اله مرادی و طاهر مرادی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

در بخش مدافعان حرم موسیقی ردیف دستگاهی محسن فریدمهر به اجرای برنامه می‌پردازد و در بخش سرود هنرمندان استان اصفهان با سرود «عفاف و حجاب» و هنرمندان استان فارس سرود «من انقلابی‌ام» را اجرا می‌کنند.

 

در سانس دوم رقابت‌ها از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ امشب در تالار حافظ شیراز، ابتدا روزبه نعمت‌اللهی ، رضا رویگری و جمشید جم از هنرمندان پیشکسوت عرصه خوانندگی به اجرای برنامه می‌پردازند و پس از آن گروه‌های شرکت‌کننده به رقابت با هم می‌پردازند.

 

بر این اساس در موسیقی نواحی مسعود مرادی، در موسیقی ردیف دستگاهی وحید جبارزاده، در موسیقی پاپ دانیال مهران‌راد و مجید صانعی به اجرای برنامه می‌پردازند و هنرمندانی از استان‌های تهران و همدان به ترتیب به اجرای سرودهای امید ظهرو و حاج حسین می‌پردازند.

 

سومین جشنواره سرودها و آواهای حماسی ( ترنم بیداری) از ۲۷ تا ۲۹ با هنرنمایی هنرمندان با محورهای قلمرو ارزش‌های اسلامی، مدافعان حرم، استکبارستیزی و سایر موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود. 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...