برگزاری کنگره ملی بزرگداشت «احمد عزیزی» در کرمانشاه
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴


چهارشنبه هفته جاری در کرمانشاه برگزار می‌شود

برگزاری کنگره ملی بزرگداشت «احمد عزیزی» در کرمانشاه

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه از برگزاری کنگره ملی بزرگداشت مقام ادبی «احمد عزیزی» و رونمایی از دو کتاب منتشر نشده این شاعر، در چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

 

 

 

 

 

520361831817راه‌نوا- کنگره ملی بزرگداشت مقام ادبی احمد عزیزی، شاعر برجسته انقلاب برگزار می‌شود.

 

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه برگزاری کنگره ملی بزرگداشت مقام ادبی احمد عزیزی را با حضور چهره‌های مطرح فرهنگی، ادبی و هنری کشور اعلام کرد.

 

وی از همکاری حوزه هنری استان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برای اجرای این برنامه خبر داد و گفت: این مراسم باشکوه چهارشنبه هفته جاری انجام می‌گیرد.

 

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه بیان داشت: مستندی از زندگی احمد عزیزی به‌همت حوزه هنری تولید شده که در مراسم کنگره به نمایش درمی‌آید.

 

در کنگره بزرگداشت احمد عزیزی، شاعر «کفش‌های مکاشفه» که با حضور  سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، مهدی قزلی و جواد محقق مدیرعامل و معاون شعر بنیاد و همچنین شاعرانی چون علیرضا قزوه، محمدحسین جعفریان، فاضل نظری، سعید بیابانکی، بیژن ارژن، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، علی داوودی و رضا اسماعیلی در کرمانشاه برگزار خواهد شد، از دو کتاب منتشر نشده این شاعر کرمانشاهی رونمایی به عمل خواهد آمد.

 

کتاب «قاف غزل، قوس غزل» که امتیاز انتشار آن در زمان سلامت عزیزی به انتشارات «عصر» واگذار شده بود، در دورانِ بیماری وی به بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان منتقل شد و بنیاد این کتاب را با نشان انتشارات علمی ـ فرهنگی، که ناشر همکار بنیاد است، منتشر کرده است. عواید انتشار این کتاب به خانواده احمد عزیزی اختصاص خواهد یافت.

 

در کنگره بزرگداشت احمد عزیزی، از کتاب دیگر وی با عنوان «شطح عزیز» رونمایی خواهد شد. این کتاب، یادداشت‌ها و شطحیات عزیزی است که پیش از این(طی سال‌های 1359 تا 1360) در روزنامه جمهوری اسلامی به چاپ رسیده بود.

 

در حاشیه این کنگره، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و شاعران حاضر در کنگره از احمد عزیزی عیادت خواهند کرد.

 

محمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، مسعود کوثری، مدیرعامل انتشارات علمی فرهنگی، محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، و

کنگره بزرگداشت احمد عزیزی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با همراهی حوزه هنری این استان، روز چهارشنبه در تالار بزرگ «انتظار» در شهر کرمانشاه برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در این کنگره، مقالات علمی و پژوهشی خود را با محوریت زندگی و بوطیقای شعر عزیزی ارائه خواهند کرد.

 

 

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...