بابایی: کدخداپرستان زمین می‌خورند/ زمانی: جنگ ما جنگ عقیده است
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۵


بابایی: کدخداپرستان زمین می‌خورند/ زمانی: جنگ ما جنگ عقیده است

مراسم رونمایی از نماهنگ «سپر» جدیدترین اثر حامد زمانی با شعری از احمد بابایی در مجتمع فرهنگی سیدالشهداء برگزار شد که در ادامه می‌توانید گزارش این مراسم را مطالعه نمایید.

 

 

۱۳۹۵۰۶۱۵۰۰۱۱۸۸_PhotoLراه‌نوا- مراسم رونمایی از نماهنگ «سپر» با حضور خانواده شهید نوروزی و جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم در مجتمع فرهنگی سیدالشهداء رونمایی شد. خواننده و آهنگساز این اثر حامد زمانی، شاعر فارسی احمد بابایی، شاعر عربی مرتضی آل‌کثیر، تنظیم‌کننده امیر جمالفرد و با کارگردانی وحید امینی ساخته شده است.

 

امینی: خوشحالم اثر در محضر خانواده شهدای مدافع حرم رونمایی شد

کارگردان نماهنگ درباره این اثر گفت: در ۷۲ ساعت گذشته فقط ۵ ساعت خوابیده‌ام تا بتوانم این کار را برسانم. بنده نماینده جمعی هستم که خیلی زحمت کشیده‌اند و اگر این نبود پروژه به پایان نمی‌رسید.

امینی در ادامه افزود: ساخت این اثر یک ماه و نیم پیش آغاز شد و از سناریو تا اجرا در طی دو ماه گذشته به انجام رسید. همچنین ۵ روز فیلمبرداری این کار طول کشید و تصویربرداری آن در شهرک دفاع مقدس در سطح شهر تهران و دهکده مقاومت انجام شد.

وحید امینی افزود: سه داستان در این کلیپ روایت می‌شود و حامد زمانی با حضور خود در کنار بازیگران و هنروران همکار تأثیر بسیار مثبتی در ساخت این کار داشت. به این کار افتخار می‌کنم و خیلی خوشحالم که این اثر را در محضر خانواده شهدای مدافع حرم رونمایی کردیم.

 

در بخش دیگر این برنامه حامد زمانی خواننده و آهنگساز این موزیک ویدیو در سخنرانی کوتاهی اظهار داشت: کار «سپر» و شعر آن که شاهکاری از احمد بابایی است ۶ ماه پیش به دست من رسید و همه تلاشم را کردم تا بعد از اثر «هفت‌تیر» بار دیگر دور هم جمع بشویم و درباره شهدای مدافع حرم حرف بزنیم.  به خانواده شهید نوروزی و دیگر شهدای مدافع حرم که در جمع ما حاضر هستند ادای احترام می‌کنم.

حامد زمانی همچنین گفت: تا امروز لحظه‌شماری می‌کردم برای رونمایی این کار و خوشحالم که فرصت کافی داشتیم تا به شکل مدنظرم این کار را تولید کنیم. خیلی‌ها می‌گفتند حامد زمانی بعد از کار «هفت‌تیر» می‌خواهد تغییر فاز بدهد اما این اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد. می‌دانم بعد از پخش شدن این اثر باز هم به بنده حملاتی می‌شود اما ما مرید آن امامی هستیم که فرمود جنگ ما جنگ عقیده است. این وظیفه ما است که به کمک مظلوم بیاییم و من این مسیر را ادامه خواهم داد.

این خواننده کشورمان در ادامه با برشمردن دلایل دوگانه ایدئولوژیک و روشنفکرانه به دفاع از شهدای مدافع حرم پرداخت و اظهار داشت: حتی با نگاه روشنفکری و مادی هم جنگیدن در سوریه و عراق منطق درستی دارد. 

 

۱۳۹۵۰۶۱۵۰۰۱۱۸۷_PhotoL

 

بابایی: نبض مردم با مقاومت می‌زند/ کدخداپرستان زمین می‌خورند

احمد بابایی شاعر این اثر هم با حضور در جایگاه طی سخنانی اظهار داشت: چند ماهی است که بعد از شنیدن اتود اولیه این کار مشتاق شنیدن این اثر بودم و به اینجا آمدم تا ابراز ارادتی کرده باشم به خانواده شهدای مدافع حرم، دلدادگان انقلاب اسلامی و همچنین هنرمندان ارزشمند جناب آقای حامد زمانی. حامد زمانی به نظر بنده یک تنه چند وزارت ارشاد است و این روزها از وزارت ارشاد آبی گرم نمی‌شود و آنچه که وزارت ارشاد از انقلاب اسلامی می‌خواهد چیزی جز یک شیئی بی‌مصرف مصنوعی است.

 

احمد بابایی همچنین در مورد شعر این اثر توضیح داد: روزی به من خبر رسید که شهید اسکندری شیراز را سر بریده‌اند. محاسن سفید و گلوی خونی او را که دیدم جوششی پیدا شد و از سرایش شعر تا روزی که خدمت رهبر انقلاب در دیدار شاعران این شعر را خواندم یک ماه بیشتر طول نکشید. هیچ آرزویی بالاتر از این نیست که لبخند رضایت رهبر انقلاب را ببینم و من در این شعر هیچ حدیث نفسی نداشتم و حرف بچه‌های انقلاب را زدم. یک جمله هم به کدخداپرستان می‌گویم و آن اینکه نبض این مردم با مقاومت می‌زند و آن کسی زمین می‌خورد که کدخداپرستی کند. می‌خواهم درخواست کنم که حامد زمانی در آینده یک کار فارسی و عبری هم بخواند و من اینجا ابیاتی را می‌خوانم که در واقع سفارش بنده به حامد زمانی برای توزیع یک اثر دیگر است.

 

وی همچنین در ادامه از شعر جدید خود در فضای مدافعان حرم و ایران پس از برجام خواند که مورد تشویق حضار قرار گرفت.

 

۱۳۹۵۰۶۱۵۰۰۱۱۸۹_PhotoL

 

زمانی: درمورد هیچ دولتی و علیه دولتی اثر تولید نمی‌کنم

حامد زمانی در ادامه این برنامه با حضور در جایگاه هدیه و لوح تقدیری را به احمد بابایی تقدیم کرد. همچنین وی در پایان مراسم به سوالات حاضران که به صورت مکتوب جمع‌آوری شده بود پاسخ داد.

 

زمانی در پاسخ به این سوال که آیا همچنان به کارهای سیاسی و ضد دولت ادامه خواهد داد پاسخ داد: من درمورد هیچ دولتی و علیه هیچ دولتی کاری را تولید نمی‌کنم. سوالات زیادی درمورد اتفاقات مهم روز پرسیده می‌شود از جمله اینکه چرا درمورد حادثه منا اثری نخواندید علتش این بود که من دیدم دیگران در این زمینه تولید کرده‌اند و نیاز به این هست که کمی از فضای غم‌انگیز و ناراحت‌کننده این حادثه دردناک فاصله بگیریم و بعد از آن اثری تولید شود که درباره ظلم‌های آل سعود و خیانت‌هایی از جمله حادثه منا تولید هنری صورت بگیرد.

 

زمانی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا مبلغ دریافتی برای اجراهای موسیقی بالاست اظهار داشت: اولا نباید اسیر شنیده‌‌ها بشویم و بسیاری از اعداد و ارقامی که درباره گروه من گفته می‌شود درست نیست و البته هزینه‌های مورد درخواست ما یک دهم سایر خوانندگان است. من برای تولید و اجرای هیچ اثری هزینه غیرمتعارفی نمی‌گیرم و مبالغ دریافت شده هزینه‌های واقعی گروه تولید،‌ گروه اجرا و هزینه‌های سفر به نقاط مختلف کشور است.

 

این خواننده کشورمان در پاسخ به سوالی درباره زمان ارائه آلبوم هم اظهار داشت: داستان البوم هم داستانی شده و من ۸-۷ سال است که این البوم را دارم زمزمه می‌کنم و  این روزها به نظرم موقع متولد شدن این اثر است.

 

حامد زمانی در پایان این مراسم با حضار در مجلس و علاقه‌مندان به آثارش عکس‌هایی به یادگار گرفت و سپهرهای نمادین آنها را که در مراسم توزیع شده بود به یادگار امضا کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: فارس

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...