«اُرگ در جماران»
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴


راه نوا به بهانه‌ی مبعث پیامبر(ص) منتشر کرد؛

«اُرگ در جماران»

ویدئوی اجرای زنده موسیقی در محضر امام(1)
گروه سرود امور تربیتی آباده اولین و تنهاترین گروهی بود که اُرگ را داخل حسینیه جماران برد و در محضر امام خمینی با اُرگ سرود خود را اجرا کرد.

 

 

Org-dar-jamaran.Rahnava.irراه‌نوا- دهه 60 دهه هنر انقلاب است. دهه‌ای که هر مدرسه حداقل یک گروه سرود دارد. اما در این میان برخی از این گروه‌ها شهرت بیشتری دارند. «بهترین گروه سرود قرن» لقبی است که به گروه سرود امور تربیتی آباده داده‌اند. دهه‌ی شصتی‌ها با سرود «قصه بابا» بزرگ شده‌اند و با سرود «دلیران تنگستان» به خود بالیده‌اند. این گروه با تلاش و مهارت فوق العاده استاد احمد توکلی مربی گروه و تلاش مخلصانه اعضای گروه سرود  به این مرحله از موفقیت رسیده است.

 

در پروژه تحقیق گروه سرود امور تربیتی آباده تقریبا موفق شدیم با اکثر اعضای گروه سرود مصاحبه کنیم. خاطره‌ای که می خوانید مختصری از 150 ساعت مصاحبه با اعضای این گروه است:

 

در آخرین روزهای اسفند شصت و شش همزمان با مبعث رسول گرامی اسلام به تهران رفتیم. ارگ را هم با اتوبوس بردیم. در هتل هویزه مستقر شدیم. آقای طالب گفتند بچه‌ها خودشان را مرتب کنند که فردا می‌خواهند خدمت امام بروند. حتی عطر هم آوردند تا بچه‌ها به خودشان عطر بزنند. خیلی مواظب بودند و همه جوانب را می‌سنجیدند. با آرامش همه کارها را هماهنگ می‌کردند.

 

آن شب گفتند ارگ باید همین امشب به حسینیه جماران برود. اگر فردا صبح زود بخواهیم برویم دیگر قبول نمی‌کنند. چون از لحاظ مسائل امنیتی اجازه نمی‌دادند که وسیله‌ای داخل حسینیه شود. کاوه را مأمور کردند ارگ را ببرد. کاوه هم با آقای تقوا خیلی دوست بود. این دوتا همیشه با هم می‌پریدند. تقوا را هم با خودش برد. آقای تقوا و آقای تهرانیان اُرگ گروه سرود را پشت وانت بار گذاشتند و شبانه به سمت جماران حرکت کردند که زودتر از گروه به جماران برسند. گروه سرود امور تربیتی آباده اولین و تنهاترین گروهی بود که اُرگ را داخل حسینیه جماران برد و در محضر امام خمینی با اُرگ سرود خود را اجرا کرد.  

 

صبح هم ما رفتیم هنوز هوا تاریک بود. خیلی دلمان می‌خواست که امام سخنرانی کنند ولی این اتفاق نیفتاد. گروه سرود آباده را محضر امام معرفی کردند و ما هم شروع کردیم سرود مبعث و یل شیر دل را اجرا کردیم. بعد از اجرا امام تشریف بردند. ما در دفتر امام با آقای انصاری و سید احمد آقا دیدار کردیم. و بعد از طرف امام به بچه‌ها سکه‌های یک ریالی هدیه دادند. بچه‌ها کیف کرده بودند. خودم هم هنوز آن سکه‌ها را دارم.

 

 

 

در ادامه می‌توانید ویدئوی «اجرای زنده‌ی گروه سرود آباده در محضر امام» را در «راه‌نوا» مشاهده و در صورت تمایل آن را دانلود نمایید.

 

 

 

 

دانلود

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...