اعتراض متفاوت یک خواننده به ترامپ + فیلم
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵


اعتراض «راجر واترز » در کنسرت بزرگ «Desert Trip»

اعتراض متفاوت یک خواننده به ترامپ + فیلم

راجر واترز سرپرست اسبق گروه موسیقی پینک فلوید در کنسرت مکزیکو به شدت از دونالد ترامپ انتقاد کرد. علاوه بر او مدونا، کتی پری و بروس اسپرینگستین همگی علیه این نامزد جمهوری‌خواه اعتراض کردند.

 

 

untitled-1راه‌نوا- راجر واترز سرپرست اسبق گروه موسیقی پینک فلوید در کنسرت مکزیکو به شدت از دونالد ترامپ انتقاد کرد. علاوه بر او مدونا، کتی پری  و بروس اسپرینگستین همگی علیه این نامزد جمهوری‌خواه اعتراض کردند.

 

این خواننده در کنسرت بزرگ «Desert Trip» آهنگ‌های “Pigs”؛ (خوک‌ها) که صورتی نفرت انگیز از  قشر مرفهی چون ترامپ را ارائه می‌دهد، و “Another Brick In The Wall, Part II”  (آجر دیگری در دیوار، بخش دوم) را در برنامه خود در استادیوم فورو سول مکزیکو سیتی اجرا کرد.

 

در طول اجرای آهنگ «خوک‌ها» صفحه نمایش بزرگی تصویری از دونالد ترامپ را نشان می‌داد که خارج از کاخ سفید یک مسلسل در دست دارد به حالت درود نازی یا درود هیتلری ایستاده و اعضای کو کلاکس کلان یا (KKK) وی را احاطه کرده‌اند. (KKK) نام سازمان‌های همبسته‌ای در کشور آمریکا است که پشتیبان برتری نژاد سفید، یهودستیزی، نژادگرایی، ضدیت با آئین کاتولیک، بومی‌گرایی و نفرت نژادی می‌باشند. آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود به اعمال غیر اخلاقی‌ای متوسل می‌شوند. برای نمونه پریشان ساختن شکل خود و ترساندن سیاهان آمریکا، استفاده از ابزار ترور، خشونت و ایجاد وحشت از جمله حربه‌های آنان جهت پیشبرد عقایدشان است.

 

 علاوه بر این تصویر ترجمه‌ی اسپانیایی جملات جنجالی ترانپ که در مورد نژادپرستی، زنان و باراک اوباما رئیس جمهور حال حاضر ایالت متحده آمریکا بیان کرده را نیز روی صفحه نمایش داده می‌شد. بعد از این تصاویر،  پیامی روی صفحه ظاهر شد که در آن واترز به زبان اسپانیایی ترامپ را یک «عوضی» خواند.

 

در آهنگ «آجر دیگری در دیوار، بخش دوم» واترز به پیشنهاد ترامپ برای ساخت دیواری در مرز ایالت متحده آمریکا و مکزیکو اعتراض کرد و رو به جمعیت گفت: «ما این دیوار را که باعث جدایی ما از سرزمین مادریمان و خواهرانمان و جدا شدن ما از یکدیگر می‌شود را نمی‌خواهیم».  واترز با گروهی از کودکانی روی صحنه حاضر شده بود که  تی شرت‌هایی پوشیده بودند که این شعار روی آن نوشته شده بود: «این دیوار را ویران کنید».

 

«راجر واترز»؛ خواننده، ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز انگلیسی است. او در کنار دیوید گیلمور، نیک میسن و ریچارد رایت از اعضای موسس  گروه بزرگ «پینک فلوید» بوده است. از واترز به عنوان یکی از خلاقترین آهنگسازان، ترانه‌سرایان و تهیه‌کنندگان تمام تاریخ موسیقی راک یاد می‌کنند. واترز همواره در صحنه‌های‌ سیاسی فعال بوده؛ برای مثال او از سیاست‌های تهاجمی جرج بوش، در افغانستان و عراق یا سرکوب جنبش‌های دموکراسی‌خواهی در چین انتقاد کرده است. همچنین در این سال‌ها  با برگزاری کنسرت‌های بزرگ و متفاوت «دیوار»  در جهان به عنوان یکی از برجسته‌ترین مخالفان سیاست‌های رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینیان به شمار می‌رود. واترز در مقاطع مختلف و صحبت‌های مکرر، دولت اسرائیل را با دولت آفریقای جنوبی در زمان آپارتاید (تبعیض نژادی) مقایسه کرده و می‌کند.

 

در ادامه می‌توانید این ویدئو را در «راه‌نوا» مشاهده و در صورت تمایل آن را دانلود نمایید.

 

دانلود

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: اختصاصی «راه‌نوا»

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...