کودکِ غرق شدۀ سوری، در نماهنگ «آه.. کانادا»
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴


توسط «میسی هیگینز»؛ خوانندۀ استرالیایی تهیه شد

کودکِ غرق شدۀ سوری، در نماهنگ «آه.. کانادا»

«میسی هیگینز»؛ یک خوانندۀ استرالیایی، با خواندن ترانه ای جهانی به نام «آه، کانادا»، یاد و خاطرۀ «آیلان»، کودکِ آوارۀ سوری که پیکرش در سواحل ترکیه پیدا شد را زنده کرد.

 

 

 

 

 

alalam_635918229853953377_25f_4x3راه‌نوا-به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک خوانندۀ استرالیایی، با خواندن ترانه ای جهانی به نام «آه، کانادا»، یاد و خاطرۀ «آیلان»، کودکِ آوارۀ سوری که پیکرش در سواحل ترکیه پیدا شد را زنده کرد.

 

«میسی هیگینز» در ابتدای این ترانه، به تصمیمِ خانوادۀ ایلان برای فرار از تروریسم در سوریه به سوی کانادا می پردازد و سپس به غرق شدنِ قایقِ حامل این کودک و پیدا شدنِ پیکرِ بی جانش در سواحل ترکیه اشاره می کند.

 

هیگینز به روزنامۀ انگلیسیِ گاردین گفت: تصویرِ کودکِ غرق شدۀ سوری را زمانی دیدم که مشغول شیر دادن به نوزاد تازه متولد شده ام بودم و این مساله مرا به شدت تحت تاثیر گذاشت.

 

وی افزود: چنان تحت تاثیر قرار گرفته بودم که مدت زمانی طول کشید تا آرام شوم و متوجه شوم که می خواهم درباره این موضوع، ترانه بنویسم. نمی خواستم درباره اخلاق سخنرانی کنم یا انگشتِ اتهام به کسی نشانه روم و او را ملامت کنم، تنها کاری که می خواستم بکنم، این بود که داستان را همان طور که هست، روایت کنم، زیرا خودِ ماجرا به اندازۀ کافی تاثیرگذار بود.

 

ناتاشا کارگردان این نماهنگ نیز گفت: اولین بار، این ترانه را از طریق فایل صوتی آزمایشی که میسی با تلفن برایم فرستاده بود، شنیدم. در آن هنگام، مشغول رانندگی بودم و با شنیدن ترانه ناچار شدم خودرو را متوقف کنم، بغضم ترکید و به شدت گریه کردم.

 

در این نماهنگ، چهرۀ افراد به شکل اثر انگشت درنظر گرفته شده است و حاکی از درد و رنج پناه جویان است که ناچارند به اولین کشوری که رسیدند، در آن ساکن شوند و اوراق هویتی خود را اثر انگشت بزنند. مقصدِ پناه جویان نیز به شکل شمعی در نظر گرفته شده که راه پناه جویان را روشن می کند تا از مرگ جان به در ببرند، اما دریا، آنان را با امواج سیاه و تاریکِ خود می بلعد. در این میان، سواحل ترکیه، به وسیلۀ نقاشی های مختلفی که کودکان کشیده اند، به تصویر کشیده شده است.

 

گاردین درباره این نقاشی ها نوشت: همه نقاشی ها مشابه یکدیگرند و تنها تفاوت آن ها در تفنگ ها، هفت تیرها، تیربارها، جنگنده ها و خون هایی است که بر خیابان های شهر پاشیده است و صحنه هایی دردناک ایجاد کرده است.

 

 

 

 

 

 

نظرات

    صاد
    سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴

    دمش گرم

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...