شاعران هرچه می‌توانند در مدح عقیله بنی‌هاشم شعر بسرایند
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳


حاج غلام‌رضا سازگار:

شاعران هرچه می‌توانند در مدح عقیله بنی‌هاشم شعر بسرایند

حاج غلامرضا سازگار در آستانه سالروز ولادت حضرت زینب(س) از شاعران خواست هرچه می‌توانند در مدح عقیله بنی‌هاشم شعر بسرایند.

 

 

 

 

139208071128175461428264راه‌نوا_ مداح و پیرغلام اهل بیت (علیهم السلام) با بیان اینکه یکی از ویژگی های حضرت زینب(س)، صبر و بردباری است، گفت: وقتی امام حسین (ع) را در گودال قتلگاه به دست می‌گیرند، می‌فرمایند: خدایا! از ما قبول کن.

 

حاج غلامرضا سازگار در آستانه سالروز ولادت حضرت زینب(س) از شاعران خواست هرچه می‌توانند در مدح عقیله بنی‌هاشم شعر بسرایند.

 

وی اظهار داشت: حضرت زینب (س)، تربیت شده پدری چون حضرت علی (ع) و مادری چون حضرت زهرا (س) است و برای امام علی (ع) که خود، زینت تقوی و تمام خوبی‌ها است، زینت است؛ چنان که گفته‌اند: زینب یعنی «زین اب».

 

این پیرغلام اهل بیت علیهم السلام در ادامه به شرح ماجرای نام گذاری حضرت زینب (س) پرداخت و افزود: هنگامى که زینب (سلام الله علیها) متولد شد، مادرش حضرت زهرا (سلام الله علیها) او را نزد پدرش امیرالمؤمنین(ع) آورد و گفتند: این نوزاد را نامگذارى کنید، حضرت فرمود: من از رسول خدا (ص) در این امر سبقت نمی‌گیرم؛ در این ایام پیامبر اکرم(ص) به مسافرت رفته بودند، اما بعد از بازگشت ایشان، امیرالمؤمنین(ع) به پیامبر(ص) عرض کردند که نامی را برای این فرزند انتخاب کنید، پیامبر(ص)‌ فرمودند: من نیز در نامگذاری این نوزاد بر خداوند متعال سبقت نمی‌گیرم، سپس جبرئیل(ع) فرود آمده و سلام خداوند را به پیامبر(ص) ابلاغ کرد و گفت: نام این نوزاد را زینب بگذارید که خداوند متعال این نام را براى او برگزیده است.

 

حاج غلامرضا سازگار گفت: حضرت زینب (س) خودشان را برای تمام بلاها آماده کرده بودند لذا بهترین سخن درباره ایشان همان کلامی است که حضرت در جلسه عبیدالله فرمودند: ما رَأیتُ اِلا جَمیلا. در واقع حضرت، بدن پاره پاره شده برادر و گلوی پاره پاره شده علی اصغر و … را زیبا می‌دیدند.

 

این مداح اهل بیت علیهم السلام با بیان اینکه حضرت علاوه بر فداکاری، تا پای جان مدافع امام بودند و حتی در کنار قتلگاه که جان از بدن امام سجاد (ع) خارج می‌شد از امام، پرستاری و مراقبت کردند.

 

وی تصریح کرد: پرستاری صرفاً مراقبت از بیمار نیست بلکه پرستار کسی است که با زبانش، جان کسی را نجات دهد.

 

حاج غلامرضا سازگار با اشاره به اینکه در ایران ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها را روز مادر نامیده‌اند، ولادت حضرت عباس علیه السلام را روز جانباز نامگذاری کرده‌اند و …، خاطرنشان کرد: روز ولادت حضرت زینب سلام الله علیها را نیز روز پرستار نامیده‌اند زیرا ایشان پرستار واقعی امام سجاد علیه السلام بودند.

 

این پیرغلام اهل بیت علیهم السلام با اشاره به اینکه بنابر خبر مشهور، هرگاه پیکر فرزندان را در روز عاشورا می‌آوردند، حضرت وارد خیمه می‌شدند و می‌فرمودند نمی خواهم برادر مرا در این حال ببیند، اظهار داشت: اما وقتی پیکر علی اکبر را آوردند فرمودند: پسرم! علی.

 

وی در پایان با اشاره به صبر و بردباری حضرت زینب (س) که روزی حضرت ابوالفضل (ع) برایشان رکاب می گرفت و زمانی، یکی یکی بچه ها را سوار مرکب می کرد، گفت: از شعرا میخواهم هرچه قدر می توانند برای حضرت قصیده بسرایند زیرا اگر 100 قصیده بسرایند، قصیده 101 نیز می آید.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...