جنجال بر سر اجرای دسته موسیقی سیاه‌پوستان در مراسم تحلیف ترامپ
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵


جنجال بر سر اجرای دسته موسیقی سیاه‌پوستان در مراسم تحلیف ترامپ

در آمریکا رسم است که در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور هنرمندان مختلف برنامه اجرا می‌کنند. عموما دعوت و حضور در این مراسم مایه مباهات خوانندگان و گروه‌های موسیقی است. اما ظاهرا نه در مراسم تحلیف دونالد ترامپ.

 

 

راه‌نوا- در آمریکا رسم است که در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور هنرمندان مختلف برنامه اجرا می‌کنند. عموما دعوت و حضور در این مراسم مایه مباهات خوانندگان و گروه‌های موسیقی است. اما ظاهرا نه در مراسم تحلیف دونالد ترامپ.

 

مسئولان برگزاری مراسم تحلیف ترامپ با دسته مارش‌نوازان کالج تالادگا، که یک کالج سیاهان در ایالت آلاباماست، اجرا شد. این خبر بلافاصله با اعتراض دانش‌آموختگان قبلی این کالج روبرو شد. به‌ویژه در شرایطی که شماری از کالج‌های سیاه‌پوستان دعوت برگزارکنندگان مراسم تحلیف را نپذیرفته‌ بودند.

 

کالج تالادگا از جمله مراکز آموزشی است که روزگاری برای کمک به سیاهان آمریکایی تأسیس شد. آن‌طور که در وبسایت کالج تالدگا آمده، اولین ساختمان این مؤسسه را نوادگان بردگان در سال ۱۸۶۷ ساخته‌اند. بعضی کاربران شبکه‌های اجتماعی هم در صفحه‌های مربوط به کالج تالادگا به این تصمیم اعتراض کردند.

 

یک کاربر نوشته: “دیدید که در تجمع‌های انتخاباتی ترامپ با سیاه‌ها چطور رفتار می‌کردند. آن‌وقت رفتید در خیابان پنسیلوانیا (خیابانی که کاخ سفید در آن واقع شده) طبل بزنید؟”

 

در روزها و هفته‌های اخیر گزارش‌های مختلفی در آمریکا منتشر شده که ستاره‌های سرشناس عموما حاضر نشده‌اند در مراسم تحلیف ترامپ اجرا کنند. برخی دیگر از اچ‌بی‌سی‌یو ها حاضر نشده‌اند در این مراسم شرکت کنند – از جمله گروه موسیقی دانشگاه هوارد که در مراسم تحلیف اول باراک اوباما برنامه اجرا کردند.

 

با این همه، هستند کسانی که معتقدند این تصمیم به رغم جنجالی که راه انداخته، گامی است در جهتی درست. مثلا کاربری روی توییتر نوشته است: “بالاخره کسانی پیدا شدند که می‌خواهند به جای بیشتر کردن اختلاف‌ها، مردم‌مان را متحد کنند.”

 

جنجال اخیر بخشی از جنجال بزرگتر حضور هنرمندان در مراسم تحلیف دونالد ترامپ است. در روزها و هفته‌های اخیر گزارش‌های مختلفی در آمریکا منتشر شده که ستاره‌های سرشناس عموما حاضر نشده‌اند در این مراسم اجرا کنند.

 

ربکا فرگوسن، خواننده و ترانه‌سرای دورگه بریتانیایی، گفته بود حاضر است در مراسم تحلیف شرکت کند به شرطی که بگذارند ترانه “میوه عجیب” را بخواند – ترانه‌ای که وصف کشتار آفریقایی-آمریکایی‌ها در آغاز قرن بیستم است.

 

 

 

 

 

منبع: جام‌نیوز

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...