ما با فساد مخالفیم نه با اصل موسیقی
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳


حجت‌الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

ما با فساد مخالفیم نه با اصل موسیقی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: آیت‌الله خامنه‌ای، موسیقی را منوط به عدم ابتذال و مفسده، حلال می‌دانند و در صورتی که مفسده داشته باشد آنرا حرام می‌داند؛ ما نیز با اصل موسیقی و موسیقی‌های حلال که در چارچوب و ضوابط شرعی باشد، مشکلی نداشته و نداریم اما متاسفانه برخی به اسم موسیقی حلال، در پی فاسدکردن دختران و پسران پاک هستند که ما چنین اجازه‌ای به آنها نخواهیم داد.

 

 

 

 

n00000007-sراه‌نوا- حجت‌الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، اقدام دادستانی تهران در برخورد با کنسرت‌های غیرقانونی و مبتذل قابل تقدیر است، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس از اقدامات آقای جعفری دولت‌آبادی در بحث برخورد با فسادهای که به اسم موسیقی انجام می‌شود، تقدیر می‌کند.

 

وی با بیان اینکه فتوای مقام معظم رهبری درباره موسیقی کاملاً مشخص است، گفت: آیت‌الله خامنه‌ای، موسیقی را منوط به عدم ابتذال و مفسده حلال می‌دانند و در صورتی که مفسده داشته باشد آنرا حرام می‌داند؛ ما نیز با اصل موسیقی و موسیقی‌های حلال که در چارچوب و ضوابط شرعی باشد، مشکلی نداشته و نداریم اما متاسفانه برخی به اسم موسیقی حلال، در پی فاسد کردن دختران و پسران پاک هستند که ما چنین اجازه‌ای به آنها نخواهیم داد.
 

سالک درباره تک‌خوانی زن نیز گفت: آقایان در همین زمینه نیز به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی استناد کردند که باید گفت، فتوای معظم‌له این است که اگر تک‌خوانی زن مفسده نداشته باشد، اشکال ندارد؛ حال باید گفت که این تک‌خوانی‌هایی که آقایان به راه انداختند همراه با مفسده است و خارج از چارچوب‌های اخلاقی و شرعی تعریف می‌شود.
 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از کسانی که مجلس و کمیسیون فرهنگی را به مخالفت با اصل موسیقی متهم می‌کنند، گفت: چطور می‌شود ما با موسیقی حلال و موسیقی که مفسده ندارد، مخالف باشیم؟ ما با فساد مخالفیم نه با اصل موسیقی. آنها که به نام موسیقی حالا به دنبال فاسد کردن جوانان هستند، باید بدانند که مردم آنها را به خوبی می‌شناسند.

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...