سکوت برخی مسئولین هنری به درگذشت چهره ماندگار موسیقی سوال برانگیز است
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۴


هوشنگ جاوید:

سکوت برخی مسئولین هنری به درگذشت چهره ماندگار موسیقی سوال برانگیز است

عضو شورای مرکز موسیقی صداوسیما گفت: کسانی که در هنگام بیماری استاد درپور به فریادش نرسیدند حداقل از انتشار پیام تسلیت دریغ نکنند. مرام وداع با آ‌خرین بازمانده بزرگان موسیقی خراسان اینچنین نیست.

 

 

 

 

 

IMG13482080راه‌نوا-    هوشنگ جاوید، پژوهشگر موسیقی نواحی و عضو شورای عالی مرکز موسیقی صداوسیما در گفتگویی ضمن گلایه از برخی مسئولین هنری نسبت به بی اعتنایی آنان در قبال درگذشت استاد «محمد درپور» چهره ماندگار موسیقی نواحی تصریح کرد:  پس از انتشار خبر درگذشت استاد درپ آ‌خرین بازمانده نسل بزرگان موسیقی خراسان در آخرین روزهای سال گذشته، اهالی موسیقی نواحی از بی اعتنایی برخی مسئولین متعجب شده‌اند.

 

وی افزود: واقعا جای تاسف است که آن دسته از مسئولین هنری کشور که برای هر اتفاق ریز و درشت گونه‌های مختلف موسیقی پیام و بیانیه صادر می‌کنند و به سخنرانی می‌پردازند در درگذشت یک چهره ماندگار موسیقی نواحی سکوت پیشه کرده و جامعه موسیقی نواحی را در شوک فرو می‌برند.

 

جاوید ادامه داد: استاد محمد درپور در روزهای آخر عمر خود که با بیماری مهلک سرطان دست و پنجه نرم می کرد به گواه فرزندانش به مشکلات مختلف مالی برای تامین هزینه های درمان مواجه بود و

آن کسانی که در هنگام بیماری استاد محمد درپور به فریادش نرسیدند حداقل برای احترام به فرهنگ اصیل هم که شده از  انتشار پیام تسلیت دریغ نمی‌کردند.

 

وی در پایان گفت: در مجموع مرام وداع با آ‌خرین بازمانده نسل بزرگان موسیقی خراسان اینچنین نیست و نخواهد بود.

 

گفتنی است، بر اساس این گزارش پس از گذشت چندین روز از انتشار خبر درگذشت استاد محمد درپور هیچ کدام از مسئولین وزارت ارشاد هیچ واکنشی به این اتفاق نشان ندادند  تا یک نمره منفی در کارنامه کاری این وزارتخانه در سال 94 به ثبت برسد. 

 

استاد نورمحمد درپور پاییز سال گذشته برای مداوای توده بد خیم روده بزرگ تحت شیمی درمانی قرار گرفت که متاسفانه پس از مدتی دچار ناراحتی قلبی شد و 5 آبان 1392 در بیمارستان شریعتی مشهد مورد عمل جراحی قلب قرار گرفت.

این در حالی بود که این استاد برجسته موسیقی نواحی کشورمان حدود 7 ساعت پس از این عمل جراحی دچار سکته قلبی و همچنین ضایعه مغزی شد.

استاد نورمحمد درپور آخرین دوتارنواز از نسل بزرگان موسیقی خراسان محسوب می شد. امسال استاد غلامعلی پورعطایی و ذوالفقار عسگریان نیز که از جمله آخرین بازماندگان نسل گذشته موسیقی خراسان محسوب می شدند به دیار حق شتافتند.

 

 

منبع: خبرگزاری نسیم

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...