کتاب زندگی‌نامه‌ی چهره‌ی برجسته‌ی موسیقی آمریکا منتشر می‌شود
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵


کتاب زندگی‌نامه‌ی چهره‌ی برجسته‌ی موسیقی آمریکا منتشر می‌شود

«Born to Run»؛عنوان زندگی‌نامه‌ی «بروس اسپرینگستین»؛ چهره‌ی برجسته‌ی موسیقی آمریکا است که توسط خود او در مدت هفت سال نوشته شده و در تاریخ ۲۷ سپتامبر منتشر می‌شود.

 

 

۵۷۸۵۹۶راه‌نوا- اسپرینگستین در رده‌ی پانزدهم بزرگترین موسیقیدانان تاریخ ایالات متحده قرار دارد. او ۲۰ جایزه‌ی گِرمی، دو جایزه‌ی گلدن گلاب و یک جایزه‌ی اسکار برای بهترین موسیقی فیلم با اثری به نام «خیابان‌های فیلادلفیا» در کارنامه خود دارد.

 

اسپرینگستین به دلیل برگزاری کنسرت‌های پرشور و هیجان و معمولاً طولانی‌اش در آمریکا و سایر کشورهای دنیا محبوبیت قابل توجهی دارد. بیش از ۱۲۰ میلیون نسخه از آثار این خواننده و آهنگساز آمریکایی تا به حال در کشورهای مختلف دنیا به فروش رفته‌اند.

 

اسپرینگستین، قطعاتی با مضامین سیاسی و در انتقاد از دولت آمریکا نیز سروده و اجرا کرده است. او در سال ۱۹۸۴ و زمانی که «رونالد ریگان» رییس‌جمهور آمریکا بود، آلبوم تاریخیش را با نام «Born in the U.S.A» (متولد ایالات متحده‌ی آمریکا) منتشر کرد، و در این آلبوم قطعه‌ای با همین نام ساخت و در آن از سیاست‌های دولت آمریکا در جنگ ویتنام انتقاد کرد.

 

در سال ۲۰۰۹ اسپرینگستین و گروه «ای استریت» در مسابقه سوپربول؛ مسابقاتی که برای انتخاب قهرمان لیگ فوتبال ملی کشور آمریکا برگزار می‌شود، به اجرا پرداختند. این تجربه‌ی بسیار لذت بخشی بود به طوری که بروس تصمیم گرفت تا درباره‌ی آن بنویسد. این گونه بود که این زندگی‌نامه‌ی استثنایی شروع شد.

 

اسپرینگستین درباره‌ی دلایلش برای نوشتن این زندگی‌نامه که هفت سال طول کشیده است گفت: «باید ریشه‌های مسائل و مشکلاتم را پیدا می‌کردم و همینطور چیزهای شادی بخشی که امکان اجراهای متفاوت را برایم فراهم کردند».

 

در طول این هفت سال، اسپرینگستین خودش را در خلوت، وقف نوشتن داستان زندگی‌اش کرده بود. در صفحات این کتاب می‌توانید همان شوخ طبعی و صداقتی را بیابید که در آهنگ‌های بروس وجود دارد. وی در این کتاب از بزرگ شدنش در نیوجرسی در بحبوحه‌ی شعر، خطر و تاریکی می‌گوید و این که چگونه این مسئله الهام بخش وی شد تا یک موزیسین شود. وی همچنین در مورد تشکیل گروه «ای استریت» نیز صحبت می‌کند.

 

اسپرینگستین «Born to Run»  را که نام یکی از آهنگ‌های اوست و در سن ۲۴ سالگی آن را سروده برای کتاب خود برگزید. دلیل این انتخاب به گفته خود اسپرینگستین علاقه‌ی زیادش به این آهنگ است که هیچگاه از آن خسته نمی‌شود و در اکثر کنسرت‌هایش نیز آن را اجرا می‌کند.

 

اسپرینگستین در مورد این آهنگ می‌گوید: «یک آهنگ خوب تمام سال‌های رفته را در خودش جمع می‌کند و به همین دلیل است که شما می‌توانید این آهنگ را با چنین یقین و باوری بخوانید با اینکه ۴۰ سال از زمان سرودنش گذشته است. یک آهنگ خوب، هرچه سال‌ها بگذرند، پرمعنی‌تر می‌شود».

 

او در مورد این تجربه در کتابش می‌نویسد: «نوشتن در مورد خودت کار جالبی است. اما در پروژه‌ای مثل این، نویسنده قولی داده است،  تا طرز فکر و ذهنیتش را به خواننده نشان دهد. در این صفحات ، تلاش کرده‌ام تا همین کار را انجام دهم».

 

در این کتاب اسپرینگستین برای اولین بار درمورد مبارزه‌ی کنونی‌اش با افسردگی حرف می‌زند: «یکی از نکاتی که من در این کتاب درموردش صحبت کردم این است که شما که بودید و کجا بودید هیچ وقت از شما جدا نمی شود. من همیشه این موضوع را به یک اتومبیل تشبیه کردم که تمام شخصیت های شما در این اتومبیل قرار دارد. خود جدیدی می تواند وارد آن شود اما خود های پیشین تان هرگز نمی توانند از آن خارج شوند. مسئله ی مهم اینست که چه کسانی در یک زمان معین فرمان اتومبیل را در اختیار خودشان می گیرند».

 

اسپرینگستین در ماه جاری برای حمایت و فروش بیشتر زندگی‌نامه‌اش راهی سفر می‌شود. وی پاییز امسال در روز  انتشار «Born to Run» در تاریخ ۲۷ سپتامبر در چندین کتاب فروشی اطراف ایالت متحده آمریکا حضور می‌یابد.

 

این تور از زادگاهش نیو جرسی آغاز شده  و در نیویورک، فیادلفیا، لس آنجلس و سانفرانسیسکو نیز برگزار خواهد شد و در اواسط اکتبر (۱۰ اکتبر) به پایان خواهد رسید.

 

کتاب «Born to Run» با آلبومی همراه خواهد بود به نام «Chapter and Verse» که در کل دارای ۱۸ آهنگ است که ۵ آهنگ آن تاکنون منتشر نشده است. 

 

 

 

 

 

منبع: اختاصی «راه‌نوا»

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...