کتاب «بینش و موسیقی» به کوشش رضا مهدوی منتشر شد
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴


به مناسبت بیستمین سالگرد استاد تقی بینش

کتاب «بینش و موسیقی» به کوشش رضا مهدوی منتشر شد

انتشارات سوره مهر، جلد اول کتاب «بینش و موسیقی» به مناسبت بیستمین سالگرد کوچ استاد تقی بینش، پدر علم نسخه‌شناسی موسیقی ایران را منتشر کرد.

 

 

 

 

 

13941217000340_PhotoAراه‌نوا- کتاب «بینش و موسیقی» شامل چهار فصل است. فصل اول: به یاد استاد برگرفته از مجموعه مقالات و سخنرانی‌های دوستان و دوستداران دانشگاهی دکتر سید تقی بینش. فصل دوم: مقاله‌ها و سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های منتشر نشده استاد بینش. فصل سوم: پیشگفتارهای زنده یاد استاد بینش بر کتاب‌های منتشر شده‌اش. فصل چهارم: تصاویر و یادگارها و دستخط های استاد سید تقی بینش خراسانی است.

 

رضا مهدوی مولف و گرد آورنده کتاب «موسیقی و بینش» در بخشی از مقدمه کتاب می‌آورد: بیست سال از فراق استاد علم و اخلاق سید محمد تقی بینش می‌گذرد و جای او در عرصه علوم نظری و تاریخی موسیقی ایران خالی است. فعالیت‌های عمر 74 ساله استاد به ویژه 10 سال آخر عمر که مداوما در تحقیق و تالیف گذشت بابی شریف را برای جویندگان جوان باز کرد و بعنوان پدر نسخه شناسی موسیقی ایران شرایط تحقیق و مداقه درمتون و نسخه‌های بسیار قدیمی از دنیای سترگ موسیقی را برای نسل جدید به یادگار گذاشت که خلاصه مکتوب آن اینک در اختیار شماست.

 

درجلد اول این کتاب شخصیت‌های علمی و هنری و از بنیاد دایره المعارف اسلامی مانند: علی تجویدی، داریوش صفوت، کاظم موسوی بجنوردی، محمد میر نقیبی، نصرالله پور جوادی، مجید کیانی، محمدرضا درویشی، حسین محمدزاده صدیق، میرعلیرضامیرعلینقی، سیدمحمدتقی حسینی، سیدعبدالرضا موسوی، علی بهرامیان، علی میرانصاری، صفورا هوشیار، محمدباقری، حسین دی پیر، منیراقدس صدقیانی و زهرا بینش مطالب نگاشته‌اند.

 

جلد اول کتاب «موسیقی و بینش» به کوشش رضا مهدوی از سوی انتشارات سوره مهر با طراحی جلد مسعودطاهری در 568 صفحه قطع وزیری با شمارگان 2500 نسخه به قیمت 230000 ریال عرضه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: فارس

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...