وقتی کار ارزشی می‌خوانیم، از آن استقبال می‌کنند.
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳


گفت و گو با سیدحمزه موسوی؛

وقتی کار ارزشی می‌خوانیم، از آن استقبال می‌کنند.

سیدحمزه موسوی، خواننده کلیپ «کربلا کربلا» درباره ورود خود به عرصه موسیقی گفت: 12 سال است که وارد حوزه موسیقی شده‌ام. ورودم به حوزه موسیقی از کارهای مذهبی و اولین کارم اجرای یک قطعه موسیقی برای شهدا بود.

 

 

 

3 (8)سیدحمزه موسوی، خواننده کلیپ «کربلا کربلا» درباره ورود خود به عرصه موسیقی گفت: 12 سال است که وارد حوزه موسیقی شده‌ام. ورودم به حوزه موسیقی از کارهای مذهبی و اولین کارم اجرای یک قطعه موسیقی برای شهدا بود. سال 88 سربازی رفتم و در کنگره شهدا و حفظ آثار دفاع مقدس بودم. کار ما در آنجا در حوزه جمع‌آوری وصیت‌نامه شهدا و تبدیل آنها به کتاب بود. در آن دوره برای اردوهای راهیان نور شش ماه به مناطق جنگی رفتم و خادم‌الشهدا بودم. از همان سال این عشق و علاقه به وجودم راه پیدا کرد و کار برای شهدا را آغاز کردم که تا امروز هم ادامه دارد و انشاالله ادامه داشته باشد.

 

وی درباره فضای فعلی کار در حوزه سروده‌های انقلابی اظهار کرد: الان این فضا بسیار خوب شده و خواننده‌های زیادی وارد این حوزه شده‌اند. پیش از این ارگان‌ها ارزش چندانی قائل نمی‌شدند، اما الان وضعیت بهتر شده است و وقتی کار ارزشی می‌خوانیم، از آن استقبال می‌کنند.

 

موسوی در رابطه با دلیل بی‌توجهی برخی رسانه‌ها به کارهای ارزشی و بها دادن به کارهایی که به لحاظ محتوایی در سطح پایینی قرار دارند، عنوان کرد: دلیل این مسئله «پول» و «ارتباط» است. کاری که ما انجام می‌دهیم کاملاً پرمحتوا و برگرفته از آثار شاعران ارزشی و با سوژه‌های خاص است، اما می‌بینم که این کارها چندان دیده نمی‌شود. با این وجود، کار ما دلی است و آن را انجام می‌دهیم.

 

خواننده کلیپ «کربلا کربلا» در ارتباط با مشکلات موجود در زمینه سبک خوانندگی انقلابی در داخل کشور گفت: من با خواننده‌های مختلفی در سبک‌های دیگر ارتباط دارم، اما آنها ما را جدا از خودشان می‌دانند و می‌گویند در سبک ما کار کن؛ تو چرا برای پول و آدم‌های ارزشی و مذهبی می‌خوانی؟ در کل ما را از بقیه جدا می‌بینند و معتقد هستند این کار از دلمان نیست و برای منافع‌مان این کارها را انجام می‌دهیم. خواننده‌ها در کشورهای دیگر مانند سوئد، سوییس و آمریکا برای کشورشان و افرادی که در جنگ کشته شده‌اند شعر می‌خوانند و کشته‌های گمنام‌ آنها نیز وسط شهرشان خاک شده‌اند، اما در ایران نسبت به این مسایل موضع‌گیری وجود دارد.

 

وی درباره عملکرد مسئولان در این زمینه بیان کرد: تنها کسی که در این عرصه فرهنگی از من حمایت کردند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری بود و جایگاهی که در عرصه موسیقی دارم به دلیل حمایت‌هایی است که ایشان کردند. با حمایت وی، استودیوی سرچشمه که در حزب جمهوری اسلامی سابق است را به همین منظور دائر کردم.

 

موسوی افزود: من از دیگر مسئولان اصلاً حمایتی ندیدم. حتی از طریق شهرداری هم اقدام کردم، اما خیلی معمولی برخورد می‌کنند و می‌خواهند یک پولی به ما بدهند. آنها فکر می‌کنند ما به خاطر پول شعر می‌خوانیم، در حالی که این یک کار ارزشی است و باید بین این کار و کارهای دیگر فرقی قائل شوند. این سبک از خواندن برای من هیچ منفعتی نداشته است.

 

خواننده کلیپ «کربلا کربلا» درباره ایده شکل‌گیری این کلیپ اظهار کرد: از چند سال پیش این ایده را در ذهن داشتم، اما موقعیت اجرای آن پیش نیامده بود. دو، سه روز قبل از هفته دفاع مقدس این ایده دوباره به ذهنم رسید و با مسعودی، تهیه‌کننده آن تماس گرفتم و ایشان هم استقبال کرد. با اکبر شریعت، خواننده اصلی کار هم صحبت کردم. همچنین قاسم صرافان شعر را در قالب روزآمد درآورد. تنظیم‌کننده کار یعنی حمیدرضا شکارسری هم کار را بسیار خوب درآورد. علاوه بر کلیپ «کربلا کربلا»، کار «قصه ادامه دارد» نیز ادامه پیدا خواهد کرد و قرار است بعد از این کلیپ، تلفیق آثار دیگر دفاع مقدس و انقلاب مانند کارهای رضا رویگری و کویتی‌پور را انجام دهیم.

 

 

منبع: خبرگزاری دانشچو

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...