همکاری با استاد لطفی آرزوی هنری‌ام بود
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴


گفتگو با «سالار عقیلی»:

همکاری با استاد لطفی آرزوی هنری‌ام بود

سالار عقیلی، خواننده موسیقی اصیل ایرانی در گفتگویی مطرح نمود: چندین مرتبه قرار بود بنده با زنده یاد لطفی همکاری داشته باشم که متاسفانه این مسئله هر مرتبه بنا به دلایلی به تعویق می افتاد، تا اینکه تنها چند وقت مانده به درگذشت این استاد موسیقی، شرایط این همکاری در حال مهیا شدن بود که چرخ روزگار مانع آن شد.

 

 

 

 

289459_934راه‌نوا- سالار عقیلی، خواننده موسیقی اصیل ایرانی در گفتگویی مطرح نمود: چندین مرتبه قرار بود بنده با زنده یاد لطفی همکاری داشته باشم که متاسفانه این مسئله هر مرتبه بنا به دلایلی به تعویق می افتاد، تا اینکه تنها چند وقت مانده به درگذشت این استاد موسیقی، شرایط این همکاری در حال مهیا شدن بود که چرخ روزگار مانع آن شد.

 

وی ادامه داد: همکاری با استاد لطفی یکی از آرزوهای هنری بنده محسوب می شده است که متاسفانه این مهم برایم اتفاق نیفتاد و افتخار همکاری با ایشان نصیبم نشد.

 

عقیلی در ادامه در خصوص انتشار آلبوم «قافله سالار عشق» به مناسبت سالگرد درگذشت زنده یاد لطفی گفت: این آلبوم موسیقی به آهنگسازی مازیار شاهی که از شاگردان استاد لطفی است منتشر می شود.

 

وی در خصوص مهم ترین ویژگی استاد لطفی گفت: نه تنها استاد لطفی، بلکه تمامی اساتید بزرگ موسیقی ایران زمان تولید اثر، تمام فکر و ذکرشان به آن اثر معطوف می شده است، اتفاقی که هم اکنون کمترمیان نسل جوان موسیقی شاهد هستیم و آن تعهد بالای اساتید موسیقی ایران بوده است.

 

وی درباره قطعات این آلبوم گفت: «هوای روی تو دارم»، «آینه‌ی شکسته»، «وداع»، «سرو سرافراز» و «طرحی از ویرانه‌های دور» از جمله قطعات این آلبوم محسوب می‌شوند.

 

عقیلی درباره ترانه های این آلبوم نیز توضیح داد: در این آلبوم از اشعار «هوشنگ ابتهاج» و «شهریار» بهره برده شده است که فضای این قطعات به درستی داغ فقدان استاد لطفی را برای اهالی موسیقی تداعی می کند.

 

وی در پایان در خصوص سایر عوامل تولید این آلبوم افزود: در این آلبوم علیرضا جواهری از شاگردان استاد مشکاتیان، سنتور و تمبک، هوشمند عبادی نی، صمد برقی کمانچه و کمانچه آلتو، مازیار شاهی تار و بربط نواخته‌اند.

 

گفتنی است، استاد لطفی سال 1384 پس از سالها مهاجرت ناخواسته از ایران، به وطن بازگشت و مشغول تربیت هنرمندان نسل جدید و سرپرستی گروه‌های سه گانه‌ی شیدا شد. مازیار شاهی، آهنگساز آلبوم «قافله سالار عشق» در تمامی آثاری که استاد لطفی پس از بازگشت به وطن، در قالب گروه همنوازن شیدا تولید کرده، به نوازندگی تار پرداخته است. همچنین هوشمند عبادی و صمد برقی سابقه‌ی همکاری با استاد لطفی در گروه شیدا را داشته اند‌ و علیرضا جواهری نیز، پیشتر در گروه عارف به سرپرستی استاد مشکاتیان، فعالیت نموده است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری فردا

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...