موسیقی ضد فتنه، نماد همراهی موسیقی با مردم
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۳


مروری بر آثار موسیقی ضد فتنه، تولید شده در باشگاه ترانه و موسیقی راه

موسیقی ضد فتنه، نماد همراهی موسیقی با مردم

بعد از اوج گرفتن آشوب فتنه گران در سال 1388 و وارد آوردن خسارات مادی و معنوی بسیار به کشور و ملت بسیاری از اهالی متعهد موسیقی نیز علیه فتنه گران با مردم همصدا شدند.

.
چند سالی است که روزهای آخر خرداد به عنوان یکی از خاطرات تلخ ملت ایران در ذهن ها و تقویم ها ثبت شده است. روزهایی که یادآور فتنه عبرت آموز سال 88 است. بعد از اوج گرفتن آشوب فتنه گران در سال 1388 و وارد آوردن خسارات مادی و معنوی بسیار به کشور و ملت بسیاری از اهالی متعهد موسیقی نیز علیه فتنه گران با مردم همصدا شدند.

آنچه در پی می آید؛ موسیقی های تولیدی در باشگاه ترانه وموسیقی راه  با موضوع فتنه است. مجموعه ای که خود از رویش های فتنه در حوزه موسیقی است.

قاسم افشار، حامد زمانی، فریدون بیگدلی، محمد عبدالحسینی، امیرحسین سمیعی و عباس کیهانی از خوانندگان توانمندی بوده اند که با صدای مردم علیه فتنه گران همراه شده اند.

در این مجموعه، بر روی شعرها و ترانه هایی از محمدکاظم کاظمی، امید مهدی نژاد، حسین شهرستانی، محمدمهدی سیار، حمید درویشی و… آهنگسازی شده است.

حضور آهنگسازانی که در فضای موسیقی پاپ، سنتی و تلفیقی کشور جایگاه برجسته ای داشته و دارند، جایگاه موسیقی سیاسی مردمی را بیش از پیش تقویت نموده است. کسانی چون احمدعلی راغب، هادی آرزم، محمدرضا چراغعلی، حبیب خزایی فر.

.

 
 
 
ghallade-tala
 قلاده های طلا
https://rahnava.ir/song/973
 
 
Poster1
 عهد ایران
https://rahnava.ir/song/609
 
 
 Jane_Bidar7
جان بیدار
https://rahnava.ir/song/597
 
 
khiyabane shahadat1
خیابان شهادت
https://rahnava.ir/song/985
 
 
azdahanetofang
از دهان تفنگ
https://rahnava.ir/song/611
 
 
hanooz
 هنوز…
https://rahnava.ir/song/2794
 
 
jangal2
جنگل
https://rahnava.ir/song/2800
 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...