هدیه رهبر انقلاب به حاج صادق آهنگران
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳


در اختتامیه جشنواره عمار؛

هدیه رهبر انقلاب به حاج صادق آهنگران

در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار٬ مراسم تجلیل از مداح، خواننده و رزمنده انقلابی؛ حاج صادق آهنگران برگزار شد و قرآن اهدایی مقام معظم رهبری توسط خانواده‌های شهدا به برادر آهنگران تقدیم شد.

 

 

 

 

 

IMG09562878راه‌نوا- در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار٬ مراسم تجلیل از مداح، خواننده و رزمنده انقلابی؛ حاج صادق آهنگران برگزار شد و قرآن اهدایی مقام معظم رهبری توسط خانواده‌های شهدا به برادر آهنگران تقدیم شد.

 

تقدیر از ایشان با خواندن بخش هایی از زندگی نامه او توسط مجری برنامه آغاز شد. سپس کلیپی که برای مراسم پاسداشت وی تهیه شده بود در سالن پخش شده و در انتهای پخش کلیپ، حاج صادق آهنگران بر روی سن مراسم اختتامیه جشنواره فیلم عمار، به نوحه خوانی پرداخته و حاضران در سالن با نوای این مداح خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام به سینه زنی پرداختند.حاج صادق دقایقی شورانگیز به یاد دوران دفاع مقدس نوحه خوانی کرد و خاطراتی را که با نوای او درآمیخته بود دوباره زنده کرد.

 

پس از این برنامه، مجری مراسم از همه خانواده شهدای حاضر در مراسم درخواست کرد تا به جایگاه تشریف بیاورند و به برکت حضور آنان از حاج صادق آهنگران تجلیل صورت بگیرد.

 

مادر شهیدان خالقی پور به نمایندگی از خانواده شهدا گفت: روزی خواهد آمد که بنده و امثال بنده دیگر نیستیم، ولی همه یکپارچه در این جشنواره عمار شرکت خواهند کرد.

 

135352

 

وی در ادامه خطاب به حاج صادق آهنگران گفت: برادرم شنیدم که در زمان جنگ صدام برای سر شما جایزه تعیین کرده است، بنده بعنوان نماینده خانواده شهدا می گویم که همه ما خانواده شهدا آبرو گرو می گذاریم و دعا می کنیم که خدایا اگر روزی که صادق آهنگران می خواهد از دنیا برود خانم فاطمه زهرا علیها السلام سر ایشان را به زانو بگیرد و این تلافی جایزه ای باشد که صدام برای بریدن سر حاج صادق آهنگران تعیین کرده بود.

 

سپس مادر شهیدان جنیدی هدیه ویژه حاج صادق آهنگران که یک جلد کلام الله مجید بود به ایشان اهدا کرد. مجری برنامه از حاج صادق آهنگران می خواهد تا صفحه اول قرآن را تورق کند، همه حاضران با عکس العمل حاج صادق آهنگران، با شعف نگاه او و بوسه ای که بر صفحه اول قرآن می زند دریافتند که این هدیه ویژگی خاصی دارد.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای، برای تقدیر از حاج صادق آهنگران در جشنواره مردمی فیلم عمار، قرآن نفیسی را اهدا نموده و در حاشیه آن این متن را مرقوم فرموده بودند:

 

13(224)

«بسم‌الله الرحمن الرحیم 

اهدا به آقای آهنگران با تجدید خاطرات شوق انگیز روزهای دفاع مقدس، سید علی خامنه‌ای»

 

بعد از  آن حاج صادق آهنگران در ابتدای کلام برای طول عمر رهبر معظم انقلاب دعا کرد و گفت ما هرچه داریم از برکت شهدا و امام راحل عزیزمان است. این مداح با اخلاص اهل بیت از حاج حبیب الله معلمی یاد کرد و کسانی را که امروز در جبهه سامرا و حلب برای اعتلای تشیع و اسلام می جنگند را شایسته تقدیر دانست. همچنین از پدر و مادرش برای آنکه او را با لقمه حلال پرورش داده و با مسجد تربیتش کردند و از همسرش بخاطر صبر و استقامتش بخصوص در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیر نمود.

 

حاج صادق آهنگران از سختی روزهایی گفت که شب عملیات برای جوانان رزمنده نوحه خوانی می کرد و آنها کارت های جنگ شان را می آوردند تا حاج صادق امضا کند و بعد از عملیات اجسادشان را می آوردند گفت. از شهدایی که رفتند و او باقی ماند.

 

حاج صادق در اخر خطاب به حاضران در مراسم گفت: از همه بیشتر باید از رهبر بزرگوارمان که جانم فدایشان باشد تشکر کنم. من نه اکنون که از همان زمان جنگ سینه چاک ایشان بودم.

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...