موسیقی لس‌آنجلسی نباید به جوانان تحمیل شود
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵


محمد گلریز:

موسیقی لس‌آنجلسی نباید به جوانان تحمیل شود

محمد گلریز با اشاره به وجود ظرفیت و پیشینه هنری کشورمان، گفت: موسیقی بی‌محتوایی که من به آن عنوان لس‌آنجلسی داده‌ام نباید به جوانان ما تحمیل شود.

 

 

۳۰۰۷۹راه‌نوا- محمد گلریز یکشنبه‌شب در مراسم هشتمین جشنواره موسیقی مقاومت در مجتمع فرهنگی و هنری انتظار شهر کرمانشاه، اظهار کرد: موسیقی امروز به‌ دلیل هجوم سبک‌های سخیف و اصوات غریب وارداتی به‌ صورت عجیبی مورد هجمه قرار گرفته است و البته در این شرایط موسیقی سنتی و اصیل هدف قرار گرفته و مقصود ما نیز همین موسیقی ارزشمند و دارای محتوای عمیق است.

 

این خواننده انقلابی کشورمان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره توجه به مقوله فرهنگ و هنر را گوشزد می‌کنند و مسؤولان را به توجه جدی در این زمینه هدایت فرموده‌اند، اضافه کرد: موسیقی ارزشی باید مورد حمایت قرار بگیرد تا ذائقه و سلیقه جوانان ما در مسیر گوش دادن و انتخاب موسیقی و نواهای دارای مفهوم و محتوای ارزشمند هدایت شود.

 

این هنرمند مطرح و برجسته تبیین کرد: ظرفیت، پتانسیل، پیشینه و گنجینه هنری، فرهنگی، ادبی و موسیقیایی استان کرمانشاه و تمام نقاط ایران اسلامی بسیار ارزشمند و قابل توجه است و در چنین فضایی موسیقی بی‌محتوایی که من به آن عنوان لس‌آنجلسی داده‌ام نباید به جوانان ما تحمیل شود.

 

گلریز با تأکید بر حمایت از هنرمندان متعهد و ارزشی برای ترویج موسیقی سنتی و ارزشی در جامعه و با بیان اهمیت هوشیاری در مقابل سبک‌های موسیقی غربی، تصریح کرد: موسیقی دارای تاثیرگذاری بسیار زیادی است و موجب جذب اغلب مردم می‌شود و به‌همین دلیل تقویت بنیان و زیرساخت‌های موسیقی سنتی و ارزشی بسیار مهم و الزامی است.

 
 
 
 
 
 
 
 
منبع: فارس

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...