ماجرای مقرری ۱۲۰ هزار تومانی برای هنرمندان پیشکسوت
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۴


گفتگو با خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی

ماجرای مقرری ۱۲۰ هزار تومانی برای هنرمندان پیشکسوت


این خجالت آور است وقتی که کاری با من ندارند به طور کامل از ذهن آن‌ها پاک می شوم. ماجرای مقرری ۱۲۰ هزار تومانی هم بماند که به قدری شرم آور است که من به جای شرم دیگر می خندم و نمی دانم اگر همین زراعت و کشاورزی نبود چه بلایی بر سرم می آمد.

 

 

 

 

1756782راه‌نوا- عیسی قلی‌پور در گفتگویی با بیان اینکه دیگر امیدی به حمایت های مسوولان ندارد، عنوان کرد: خدا را شاکرم که می توانم کشاورزی کنم و از راه کشاورزی روزی خودم را تامین کنم. اما آیا این خنده دار و شرم آور نیست که با من به عنوان یک هنرمند پیشکسوت که هم به سهم خودم پاسدار موسیقی منطقه بومی بودم و هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چندین و چند قطعه موسیقایی برای انقلاب اسلامی و شهیدان ساخته ام و خوانده ام این گونه رفتار شود و ماهانه ۱۲۰ هزار تومان به حسابم واریز کنند و بعد هیچ خبری از من نگیرند؟

 

وی ادامه داد: البته آقایان هرگاه در جایی برنامه ای داشته باشند مرتب با من تماس می گیرند و می خواهند که در مراسم هایشان حضور داشته باشم. اما این خجالت آور است وقتی که کاری با من ندارند به طور کامل از ذهن آن‌ها پاک می شوم. ماجرای مقرری ۱۲۰ هزار تومانی هم بماند که به قدری شرم آور است که من به جای شرم دیگر می خندم و نمی دانم اگر همین زراعت و کشاورزی نبود چه بلایی بر سرم می آمد.

 

این نوازنده دو تار تصریح کرد: خدا را شکر که هنوز سر پا هستم و به لطف خداوند بیماری ندارم و می توانم با کار و فعالیت نان و روزی خود را به دست بیاورم اما آیا همه نوازندگان و هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی هم مانند من هستند که با زراعت و کشاورزی درآمدی داشته باشند؟ آیا کم هنرمندانی داریم که برای درمان بیماری خود به ویژه در شهرستان های دور افتاد با مشکلات زیادی همراه هستند؟ اینها موضوعات دردآوری هستند که انقدر در اینجا و آنجا پیرامون آن صحبت کردیم که خودم شرمم می آید آنها را تکرار کنم.

 

1756772

 

قلی‌پور در پایان گفت: در طول سال های گذشته تلاش کردم به سهم خود در اشائه فرهنگ آیینی منطقه خراسان شمالی کوشا باشم و هنوز هم به این تلاش ادامه می دهم. اما این رویه درستی نیست که آقایان هر زمان به ما احتیاج دارند سراغی از ما بگیرند تا موسیقی نواحی ایران زینت بخش مجالس و مراسمشان باشد. توجه زمانی است که این مقرری از رقم خنده‌دار و شرم آور ۱۲۰ هزار تومانی ارتقا پیدا کند تا هیچ هنرمندی محتاج نباشد. باید با هنرمندان در حد شان و جایگاهشان برخورد شود.

 

عیسی قلی‌پور معروف به «عیسی بخشی» از شناخته شده ترین نوازندگان دو تار منطقه خراسان شمالی است که نقش زیادی در ثبت و ماندگاری موسیقی این منطقه ایفا کرده است. این هنرمند بیش از شصت سال است که خنیاگر نغمه های مختلف خراسانی و آیین های مذهبی منطقه بجنورد است.

 

این هنرمند صاحب نام منطقه خراسان شمالی که علاوه بر نوازندگی به باغداری و کشاورزی مشغول است، تاکنون در جشنواره های متعددی شرکت کرده و تا به امروز آثار متعددی از وی توسط حوزه هنری، سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضبط و ثبت شده است.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...