قطعه «می کشیم» با صدای حامد زمانی
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۳


قطعه «می کشیم» با صدای حامد زمانی

همزمان با فرارسیدن روز جهانی قدس از تازه ترین اثر موسیقایی حامد زمانی خواننده موسیقی پاپ کشورمان با موضوع جنایات رژیم صهیونیستی در غزه روز سه‌شنبه 31 تیرماه در موسسه هنری رسانه ای «اوج» رونمایی شد.

 

 

 

«اسماعیل امینی» :جریان روشنفکری هیچگاه درباره رژیم صهیونیستی حساسیتی از خود نشان نداد/ متاسفانه عرصه موسیقی طی این سال ها بیانگر احساسات زودگذر رمانتیک بوده است.

 

0009974504840298124731864در ابتدای مراسم ضمن قرائت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران” اسماعیل امینی” شاعر ، مدرس دانشگاه و ترانه سرا بر روی صحنه حاضر شد و گفت: همواره زبان هنر زبانی تاثیرگذار در تمام عرصه ها بوده و قالب هنر در آفرینش زیبایی است اما در این روزگار متاسفانه آن چیزی که بیشتر از هر مساله دیگری دارای اهمیت است، وجوه سرگرمی هنر است که در اولویت قرار گرفته است. این موضوع حتی به مقوله شعر نیز ارتباط پیدا می کند به طوری که شعر در این روزگار بیشتر به عنوان یک ابزار سرگرمی، تفریحی و محفلی مورد اقبال قرار گرفته که موسیقی هم از آن مستثنی نیست.

 

وی ادامه داد: موسیقی امروز دیگر تبدیل به یکی از رسانه های موثر دنیا شده و همین که دوستان هنرمندی مانند حامد زمانی احساس کرده که می تواند از رسانه تاثیرگذار موسیقی برای بیان نبرد میان اهل ظلم با مظلومان استفاده کند، کار شایسته ای است که باید آن را تشویق کرد.

 

این شاعر تصریح کرد: به عقیده من توپ و تانک و حمله هوایی اینقدر تاثیرگذار و ویرانگر نیست که یک نبرد تبلیغاتی و فکری می تواند تاثیرگذار باشد. در این نبرد خسارتهایی که به بار می آید بسیار تاثیرگذارتر و مهلک تر از نبرد با توپ و تانک است که در این زمینه رژیم صهیونیستی جنگ های تبلیغاتی زیادی را شروع کرده و ما می بینیم حتی در شبکه فیسبوک یک صفحه فارسی درست کرده و از آن برای جنگ تبلیغاتی استفاده می کند.
امینی با اشاره به ساخت قطعه های موسیقایی بامضامین انقلابی گفت: به نظر من دوستانی که هم اکنون این کار را انجام می دهند مشغول فعالیت هوشمندانه ای هستند که می توانند نمایندگان شایسته ای برای حضور در یک نبرد تبلیغاتی باشند.

 

 

این نویسنده و شاعر افزود: اینکه ترانه «می‌کشیم» از زبان کسی گفته شده که خودش اقدام به قتل می‌کند اما از درون به نظر می‌رسد که دشمن را به استهزاء گرفته که این شیوه بیان وارونه شیوه مؤثری است و کار آقای سیار در سرودن قطعه «می‌کشیم» کار هوشمندانه‌ای است.

وی افزود: طنز در سروده سیار برجسته است و جالب این که او از من پرسید که آیا در این فضای تلخ و اندوه‌بار که مردم غزه زیر آماج بمباران صهیونیست ها قرار دارند آیا زبان طنز جایی دارد؟ که باید در جواب او بگویم تصویر عوام از طنز یعنی شاید گذران شادمانی باشد در حالی که از نظر من کار اصلی طنز مشخص کردن فاصله بین وضعیت موجود و عملکردها است که در این ترانه به درستی به آن پرداخته شده است.

 

 

امینی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: این شگفت است که در کشور ما جریان روشنفکری هیچگاه درباره رژیم صهیونیستی حساسیتی از خود نشان نداد و موضع گیری‌ای هم در این رابطه نکرد و اتفاقاً یکی از معیارهای ارزیابی کسانی که در دنیا داعیه دار روشنفکری هستند این است که در برابر جنایات صهیونیست ها حساسیت از خود نشان دهند. کاری که در پیش از انقلاب بسیاری از احزاب و تفکرات در این مساله با هم توافق داشتند و روی اشغالگران موضع می گرفتند اما بعد از انقلاب به نظر می رسید که اگر این جریان روشنفکری در رابطه با رژیم اشغالگر قدس موضع گیری کند گویی با حکومت همراه است و این یکی از شگفتی های بزرگ جریان روشنفکری ما است که باید بیشتر از اینها در مورد آن گفتگو کرد.

 

 

عضو شورای عالی شعر سازمان صدا و سیما تصریح کرد: متاسفانه عرصه موسیقی در این سالها بیانگر چیزهایی بوده که هیچ ارزش ماندگاری نداشتند و صرفاً احساسات رمانتیک زودگذری بودند که اگر نتوانند به خدمت اندیشه، حکمت و موضع گیری هایی از این قبیل قرار نگیرد به نظر من اتفاق خوبی در آن نخواهد افتاد. بنابراین کاری که دوستان ما در موسسه دل‌صدا و سازمان هنری رسانه ای اوج انجام دادند اتفاق بسیار خوبی است که امیدوارم ادامه پیدا کند و به این جریان بسنده نشود و به نوعی الگویی باشد برای بیان حرفها و دغدغه های جدی تر.

امینی یادآور شد: پشت سر ما و در همین حوالی روزگاری سفارت اسرائیل بود که حالا به یمن انقلاب اسلامی و فداکاری نسل جوان و با ایمان ما آن پرچم منحوس برداشته شده و پرچم فلسطین بر فراز آن سفارتخانه نصب شده است.

 

 

«محمد مهدی سیار» : از زبان طنز برای بیان یک فاجعه استفاده کردم

 

13910512000414_PhotoL1“محمدمهدی سیار” ترانه سرای قطعه «می کشیم» نیز در این مراسم رونمایی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بیان کرد: گاهی ماجرا آن قدر تراژدی می شود که خود به خود غم را تبدیل به خنده می کند و اگر کسی عمیق نگاه کند این فضا تبدیل به یک فضای کمدی می شود که همه به آن می گوییم چقدر همه چیز مسخره است و به نظر من حال و روز جهان در این روزها این چنین است که دنیا را به قدری مسخره کرده که در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تا این حد بی تفاوت است.

 

وی افزود: حضور در تولیدات این چنینی بیش از آن که به استعداد و توان آدم مربوط باشد به توفیق الهی مربوط می‌شود و به نظر من باید از جایی دیگر هدایت شوند. این در حالی است که در بعضی از موارد این امکان وجود دارد که خیلی از حوادث اتفاق بیافتد و ما به عنوان شاعر نتوانیم شعری را بگوییم بنابراین من باز هم تاکید می کنم که خلق چنین آثاری بیش از هر چیز به توفیق الهی بر می گردد و من از شما می خواهم که برای من و حامد عزیز در خلوت دلتان اگر ما را می پسندید دعا کنید تا توفیق ما روز افزون شود.

سیار در پایان تأکید کرد: من مطمئنم حامد زمانی با اجرای خوب خود ضعف‌هایی که شاید در شعر وجود داشته باشد را پوشانده است.

 

 

«حامد زمانی» : صدا و سیما تنها در دهه فجر به ما می‌پردازد / موسسه دلصدا را راه اندازی کردیم و از این پس تمام آثارمان با موزیک ویدیو منتشر خواهند شد / امیر جمالی فرد پابه پای من بسیجی وار این قطعه را تنظیم کرد/ روایت حضور در محفل خواننده های مطرح پاپ ؛ چرا آنها مانند من جرات برخی موضع گیری ها را ندارند؟

 

 

IMG13590543“حامد زمانی” آهنگساز و خواننده این اثر هم در مراسم رونمایی تازه ترین اثر موسیقایی خود گفت: کار بسیار سختی را در یک مسیر پر از لغزندگی آغاز کردیم و امیدواریم با دعای شما سر سلامت به منزل برسانیم. اگرچه داغ دل ما از نپرداختن رسانه ملی به تولید چنین کارهایی تازه می شود.

از پخش نکردن این کارها در رسانه ملی بسیار متأسفم. متاسفانه ما محکوم می‌شویم که رسانه‌ها زیاد به ما می‌پردازند در صورتی که من شک ندارم اگر خواننده‌های دیگر نیز در مسیر ما گام بردارند و آثاری مانند مرگ بر آمریکا را بخوانند آثار آنها نیز پوشش خبری بسیاری خواهد داشت.

 

 

وی با بیان اینکه متاسفانه کلیپ هایی با چنین محتواهایی تنها در دهه فجر پخش می شد، اظهار داشت: حتی در مسئله اخیر غزه نیز به دلیل نبود کارهای مناسب در این حوزه شاهد پخش کارهای غیرمرتبط با این مسئله بودیم و همین مسئله باعث شد تا با همکاری موسسه دل صدا کلیپ «می کشیم» را تولید کنیم.

این خواننده انقلابی کشورمان ادامه داد: البته «می کشیم» زمانی ساخته شد که مسائل مربوط به غزه شدت گرفته بود، از این رو فرصت چندانی برای ساخت آن نداشتیم.

 

 

زمانی با بیان اینکه همیشه می گویند ساکنان دریا بعد از مدتی دیگر صدای دریا را نمی شوند، تصریح کرد: متاسفانه دیدن تصاویر جنایت ها رژیم صهیونیستی در غزه دیگر برایمان عادی شده است.

زمانی ادامه داد: تمام مواردی که به آن اشاره کردم دست به دست هم داد که موسسه دل‌صدا را راه اندازی کنیم تا این ظرفها و دردهایی را که در زمینه موسیقی انقلاب وجود دارد، به سهم خود مرتفع کنیم و خدا را شکر با هیات مدیره ای حرفه ای تا کنون توانسته ایم با دو هدف تربیت نیروی متخصص در موسیقی انقلاب و تولیدات انقلابی خوب با کیفیت بالا تلاش‌هایی را انجام دهیم.

زمانی تاکید کرد: ما موسسه «دل‌صدا» را تاسیس کردیم تا آثارمان را با بهترین کیفیت منتشر کنیم. از این پس نیز همه آثار به همراه کلیپ‌هایی منتشر می‌شود. 

وی درباره‌ی قطعه‌ی می‌کشیم خاطر نشان کرد: این کار به لحاظ زبانی بسیار متفاوت است و امیر جمالی فر پا به پای بنده و بسیجی وار این قطعه‌ را تنظیم کرد.

 

 

این خواننده موسیقی تصریح کرد: خدا را شاهد می گیرم که هیچوقت هدفمان لابی کردن نبوده است بلکه تمام این فعالیت ها انجام وظیفه ای است که بغض هایمان را تبدیل به فریاد کرده است.

زمانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: چندی پیش بعد از مدتها به محفلی دعوت شدم که در آن خوانندگان مطرح پاپ نیز حضور داشتند. در آنجا با یکی از خوانندگان روبرو شدم که با من در مورد موضع گیری های اخیرم در رابطه با شاهین نجفی گفتگو می کرد و بر این عقیده بود که چرا آنها مانند من جرات گفتن چنین موضع گیری هایی را ندارند و باز هم از من سوال کرد که چرا کار عاشقانه نمی خوانم و وقتی که من به آنها توضیح دادم و اتفاقاً از آنها پرسیدم که چرا شما دغدغه ای غیر از خواندن آهنگهای رمانتیک ندارید به این موضع پی بردم که آنها هم عقیده ها و دغدغه های خوبی در این زمینه دارند.

 

 

زمانی در پایان تصریح کرد: ما باید نوع رفتارمان را عوض کنیم و کاری بکنیم که ستارگان موسیقی نیز به این جریان پی ببرند که خواندن در مورد مسایلی چون موضوع غزه کار بدی نیست و باعث ریزش طرفدار هم نمی شود بنابراین امیدوارم جریانی شکل بگیرد که ما از غربتی که در آن قرار گرفته ایم بیرون بیاییم و چنین آهنگهایی مرهمی باشد بر داغ مردم مظلوم غزه.

 

 

«سعید بیابانکی»: تمام تیتراژهای تلویزیونی متعلق به طیف هایی از خوانندگان موسیقی هستند که به هیچ عنوان وابستگی آن چنانی به اجرای آثار انقلابی ندارند.

 

IMAGE635329153011133804“سعید بیابانکی” عضو شورای شعر دفتر موسیقی وزارت ارشاد هم که اجرای این مراسم را بر عهده داشت در بخشی از مراسم با انتقاد از رسانه ملی گفت: رسانه ملی در 10 سال اخیر به کسانی که از این کارها می کنند هرگز میدان نداده است و ما می بینیم که تمام تیتراژهای تلویزیونی متعلق به طیف هایی از خوانندگان موسیقی هستند که به هیچ عنوان وابستگی آن چنانی به قطعه های انقلابی ندارند. کسانی که آن طرف مرزها به ترانه‌سرایی و خوانندگی معروف هستند بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و شرکت‌هایی هم که موسیقی تولید می‌کند طیف روشنفکر را بیشتر حمایت می‌کنند.

 

 

 

«حجت‌الاسلام و‌المسلمین زائری»: کاری که حامد زمانی و دوستانش در این آشوب انجام می‌دهند مانند کاری است که دو پیرمرد در روز عاشورا و در واقعه کربلا انجام دادند.

 

“حجت‌الاسلام و‌المسلمین زائری” در انتهای جلسه اظهار کرد: بنده قصد صحبت نداشتم اما پس از اجرای قطعه‌ی “می‌کُشیم” شور و شعف خاصی در من به وجود آمد و برای بنده سوال است که در این هیاهو، غوغا و آشوب جهانی که بر علیه ارزش‌های ما و در فضای فعلی غزه وجود دارد تنها یک کار ارزشی می‌تواند داشته باشد البته که این کار بسیار با ارزش است اما در این هیاهو آیا فقط این اثر فایده‌ای دارد؟ طبیعتا جو کنونی که بر فضا حاکم است نسبت به فعالیت هنرمندان ما تأثیرگذار است و این واقعیتی که مدیران فرهنگی ما هم پای کار نیستند چه برسد هنرمندان، قابل کتمان نیست.

 

 

وی افزود: مدیران و چفیه‌دارانی که به مقام معظم رهبری نیز نزدیک هستند هم پایه انجام این کارها نیستند. زائری تأکید کرد: کاری که حامد زمانی و دوستانش در این آشوب انجام می‌دهند کاری است که دو پیرمرد در روز عاشورا و در واقعه کربلا انجام دادند.
حجت الاسلام والمسلمین زائری در انتها تصریح کرد: امیدوارم همین همدلی و همراهی ما باعث شود به سرانجامی خوشتر و درخشان‌تر برسیم و این تمسک و جدیت ما انگیزه‌ای باشد که افرادی دیگر نیز به سراغ این عرصه آیند.

 

 

رونمایی از موزیک ویدیو «می کشیم»

در پایان این مراسم از قطعه «می‌کشیم» که با خوانندگی و ملودی سازی حامد زمانی ، ترانه سرایی محمدمهدی سیار و تنظیم کنندگی امیر جمال‌فرد انجام شده است در قالب موزیک ویدیو که کارگردانی آن را مهران علوی انجام داده ، رونمایی شد.

 

 موزیک ویدئو«می‌کشیم»:

 

 

 

 

 دانلود

 

 

ترانه‌ی «می‌کشیم»:

 

 

 

 

دانلود

 

 

 

 

تنظیم: علیرضا بهمیاری

 

 

 

 

نظرات

    سرباز ولايت
    جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۳

    خداقوت. دعاي خير ما هميشه همراه شماست

    h.m
    یکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۳

    مثل همیشه عالی تمام کارای اقای زمانی عالیه دسشون درد نکنه

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...