فقط معجزه می‌تواند موسیقی را از این ورطه نجات بدهد
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴


انتقاد شدید «اسفندیار قره‌باغی» از وضعیت فعلی موسیقی ایران

فقط معجزه می‌تواند موسیقی را از این ورطه نجات بدهد

«خواننده سازی در ایران از طریق شرکت‌ها در این روزها بسیار انجام می‌شود. شرکت‌های موسیقی با خواننده‌سازی بزرگترین خیانت را به موسیقی و مردم و هنرمندان مملکت می‌کنند.»

 

 

 

 

725راه‌نوا- اسفندیار قره باغی با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت خوانندگی در ایران گفت: «خواننده سازی در ایران از طریق شرکت‌ها در این روزها بسیار انجام می‌شود. شرکت‌های موسیقی با خواننده‌سازی بزرگترین خیانت را به موسیقی و مردم و هنرمندان مملکت می‌کنند.»

 

 

وی ادامه داد: «متاسفانه وضعیت موسیقی در ایران شدیدا افتضاح است. وقتی انجام موسیقی سالهای سال دست کسانی است که باعث و بانی چنین روند مخربی هستند، نمی توان توقع داشت اوضاع رو به سامان شود. اصلا دلیلی که من از تهران کوچ کردم و برای همیشه به تبریز آمدم، همین بود که نخواستم وسط گود باشم. چون فایده ای ندارد. وقتی پست و موقعیت های اداری دست آنهاست، کاری از ما ساخته نیست و زورمان نمی رسد. مقابله و تلاش کردن در چنین مواقعی کاری بیهوده و بی فایده است.»

 

قره باغی همچنین گفت: «عده ای از کسانی که دستی در مافیای موسیقی دارند با علم به اینکه از طریق خوانندگان نوپا و تازه کار می توانند درآمدسازی کنند، اقدام به مشهور کردن یک سری از آنها می‌کنند تا بتوانند اوضاع مالی خود را بهبود بخشند. متاسفانه همین‌ها باعث ایجاد این مافیا شده‌اند و به واسطه همین مافیا دارند پول‌های کلان به جیب می‌زنند. اما حرفه‌ای‌های خوانندگی اصلا درعرصه نیستند تا عرض اندام کنند و خودی نشان بدهند.»

 

این خواننده اپرا در پایان گفت: «متاسفم برای جامعه‌ای که خوانندگانش از بین بی‌استعدادترین‌ها انتخاب شده‌اند که اصلا نمی‌توان اسم آنها را خواننده گذاشت. بماند که تعداد انگشت شمار خواننده خوش صدا داریم که همان‌ها نیز یا از فعالیت باز مانده‌اند و یا میدان برایشان مهیا نیست. خواننده‌های خوب را کسی تحویل نمی‌گیرد و درهیچ رسانه‌ای نامی از آنها برده نمی‌شود بنابراین فقط معجزه می‌تواند موسیقی را از این ورطه نجات بدهد.»

 

 

منبع: موسیقی فارس

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...