فریاد"راجر واترز"برسر حامیان حمله اسرائیل به غزه
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۴ شهریور ۱۳۹۳


بنیان گذار گروه موسیقی "پینک فلوید"

فریاد"راجر واترز"برسر حامیان حمله اسرائیل به غزه

دولت امریکا چگونه می تواند ویرانگری های ارتش رژیم اسرائیل را توجیه کرده و آن رژیم را با تسلیحات خود مسلح سازد؟ نمایندگان کنگره امریکا در اظهارات طوطی وار و تکراری خود بدون آن که به موضع فلسطینیان توجهی کنند از رژیم اسرائیل حمایت می کنند. به طورمثال سناتور "رند پائول" با استدلالی ضعیف معتقد است که رژیم اسرائیل حق دفاع از خود را دارد. واقعیت آن است که رژیم اسرائیل به عنوان قدرتی اشغالگر موظف است برای محافظت از جان فلسطینیان به قوانین بین المللی تن دهد نه آن که آنان را قتل عام کند." این ها بخشی از مقاله صریح و انتقادی "راجرز واترز" عضو گروه "پینک فلوید" است که در مخالفت با موضع حمایتی امریکا از رژیم اسرائیل در جریان جنگ غزه نوشته است.

 

 

 

راجر واترز“چرا دولت امریکا تا این اندازه از موضع گیری اخلاقی در قبال حوادث روی داده در نوار غزه منحرف شده است. من فکر می کنم می توان گفت اگر همسایگان امریکا تحت محاصره قدرتی دیگر زندگی می کردند “رند پائول” موضعی این چنینی اتخاذ نمی کرد.”

این ها بخشی از مقاله صریح و انتقادی “راجرز واترز” عضو گروه “پینک فلوید” است که در مخالفت با موضع حمایتی امریکا از رژیم اسرائیل در جریان جنگ غزه نوشته است.

 

 

 “راجر واترز” از جمله بنیانگذاران گروه موسیقی “پینک فلوید” که همواره در حمایت از فلسطینیان و در مخالفت با جنایات رژیم اسرائیل موضع گیری کرده است با انتشار مقاله ای از آن چه “همدستی” امریکا با رژیم اسرائیل در حمله به غزه یاد کرده انتقاد کرد و در این باره می نویسد:”کشتار در نوار غزه هم چنان ادامه دارد. پس از چهار هفته حمله بدون وقفه اسرائیلی ها علیه نوار غزه طرفین در دستیابی به آتش بس با یکدیگر به توافق نرسیده اند. اکنون بیش از دو هزار فلسطینی جان خود را از دست داده و صدها هزار نفر دیگر آواره شده اند. اکنون دولت امریکا با وضعیت پیچیده ای مواجه شده که تا پیش از آن بی سابقه بود. علیرغم کشتار فلسطینیان در رسانه های امریکایی یک موضوع به طور ثابت باقی مانده و تکرار می شود: رژیم اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.”

 

 

بنیانگذار گروه موسیقی “پینک فلوید” از حمایت امریکا از رژیم اسرائیل به عنوان “انحرافی اخلاقی” یاد کرد و در این باره می نویسد:”دولت امریکا چگونه می تواند ویرانگری های ارتش رژیم اسرائیل را توجیه کرده و آن رژیم را با تسلیحات خود مسلح سازد؟ نمایندگان کنگره امریکا در اظهارات طوطی وار و تکراری خود بدون آن که به موضع فلسطینیان توجهی کنند از رژیم اسرائیل حمایت می کنند. به طورمثال سناتور “رند پائول” با استدلالی ضعیف معتقد است که رژیم اسرائیل حق دفاع از خود را دارد. واقعیت آن است که رژیم اسرائیل به عنوان قدرتی اشغالگر موظف است برای محافظت از جان فلسطینیان به قوانین بین المللی تن دهد نه آن که آنان را قتل عام کند.”

 

“راجر وارتز” در ادامه پرسشی برای نمایندگان امریکایی حامی رژیم اسرائیل مطرح کرد و این مسئله را عنوان می کند که آیا اگر امریکایی ها تحت اشغال قدرتی دیگر قرار داشتند نیز موضوع کنونی را اتخاذ می کردند؟ او در این باره می نویسد:”آیا اگر نمایندگان کنگره، فلسطینی زاده می شدند، خانه و اموال خصوصی آنان به یغما می رفت و مورد نقض آزادی،  تحت اشغالگری غیر قانونی اسرائیلی ها در 47 سال گذشته واقع می شدند نیز چنین موضعی اتخاذ می کردند؟ آیا آنان می دادند حمایت از وحشی گری اسرائیلی ها چه نتیجه ای به دنبال خواهد داشت؟ علیرغم تمام این واقعیات نمایندگان امریکایی فلسطینیان را سرزنش می کنند. این در حالیست که فلسطینیان از استعمارگرایی ، جنایات جنگی و اشغالگری اسرائیلی ها آسیب دیده اند.”

 

“راجر واترز” در بخش دیگری از مقاله خود از مقاومت مسلحانه فلسطینیان در مقابل رژیم اسرائیل حمایت کرده و در این باره می نویسد:”برای آنانی که تحت سایه ظلم و ستم و اشغالگری زندگی نمی کنند آسان است که اقدامات شاخه نظامی حماس در موشک پراکنی علیه اراضی اشغالی را محکوم کنند. اما باید بگویم که ملتی تحت اشغال اجازه حفاظت از خود در برابر حمله اشغالگر را داراست.”

 

“راجر واترز” در بخش پایانی مقاله خود از لابی های اسرائیلی فعال در امریکا انتقاد کرده و در این باره می نویسد:”کنگره امریکا بیش از اندازه تحت تسلط اعضای لابی دست راستی اسرائیل قرار گرفته است. رسانه های اصلی امریکایی نیز تحت سلطه آیپک هستند. در این میان باید به گروه صدای یهودیان برای صلح اشاره کنم. من از آنان حمایت می کنم چرا که مخالف اقدامات اسرائیل علیه غزه هستند. آنان گروهی از یهودیان هستند که حامی پایان یافتن محاصره غزه هستند.”

 

 

 

منبع: سایت خبری تحلیلی تدبیر

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...