شاعران خوب، عمیق‌تر فکر می‌کنند
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴


در افتتاحیه پنجمین دوره آفتابگردان‌ها مطرح شد

شاعران خوب، عمیق‌تر فکر می‌کنند

علی محمد مودب معتقد است که شاعرانی که می‌خواهند جدی‌تر کار را دنبال کنند باید در بحث تفکر متمرکزتر شوند.

 

 

 

 

 

راه‌نوا-نشست افتتاحیه پنجمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی با حضور علی‌محمد مودب، شاعر و مدیر موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب و جمعی از شاعران در سالن همایش‌های حسین فهمیده واقع در کردان کرج برگزار شد.

 

در این مراسم مدیر موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب با اشاره به سادگی زبان حسین منزوی، بر لزوم دوری از غرق شدن در اصطلاحات ادبی تاکید کرد و گفت: من شاعرانی دیدم که چیزی از اصطلاحات ادبی نمی‌دانند اما شاعرانی بزرگی هستند، در نتیجه معتقدم که نباید سواد ادبی بشود همه‌چیز.

 

مودب بر لزوم یادگیری درست آموختن تاکید کرد و گفت: باید روش آموختن را آموخت که البته بستگی به نوع زندگی، ادب و … دارد. آموختن مقدماتی دارد که باید مورد توجه قرار داد. من معتقدم که همیشه باید دانش‌آموز بود حتی اگر به درجه استادی دست یابید. چراکه یکی از ویژگی‌های بزرگان معلمی است. معلمی موجب می‌شود که دانش‌آموزی در وجود انسان نهادینه شود.

 

این شاعر در ادامه به نقش جدی شاعران بزرگی چون مولوی و سعدی در دین‌شناسی، دنیاشناسی، جهان‌شناسی و انسان‌شناسی اشاره کرد و توضیح داد: انسان‌ها و در واقع شاعران بزرگی در تاریخ تفکر ما وجود دارند که البته تاثیر آن‌ها بسیار واضح و مشهود است.

 

وی با بیان اینکه شاعران جایگاهی ویژه‌ای در تفکر و عمل دارند، افزود: متاسفانه امروز در این زمینه به دلیل تغییر ساختارهای آموزشی سنتی ما و اکتفا به چند واحد معارف اسلامی در دانشگاه‌ها با کمبودهایی مواجه هستیم. این نیازی است که باید  در پی رفع آن بود.

 

مودب معتقد است که شاعرانی که می‌خواهند جدی‌تر کار را دنبال کنند باید در بحث تفکر متمرکزتر شوند. مودب با بیان اینکه علاوه بر مطالعه کتاب‌هایی چون نهج‌البلاغه باید از آثار متفکران معاصر امروزمان نیز مطالعه داشت، توضیح داد: از نویسنده‌های امروز می‌توان به نام‌هایی چون قیصر امین‌پور، محمدکاظم کاظمی، سیدحسن حسینی، علی معلم و دیگر انسان‌های صاحب منظر و دیدگاه اشاره کرد.

 

وی به وظایف هر فرد در قبال خود اشاره کرد و گفت: باید دید که هر فرد در قبال خود چه وظایفی بر عهده دارد و در ادامه باید چراغ روشنی که به واسطه معرفت و جستجو در عالم ادبیات در وجود شما قرار دارد، در وجود دیگران نیز روشن کنید.

 

پنجمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی از سه‌شنبه 11 تا جمعه 14 اسفندماه در مجموعه فرهنگی، تفریحی، آموزشی کردان کرج برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: فارس

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...