«علی رهبری» هم از عضویت در «خانه موسیقی» انصراف داد
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴


«علی رهبری» هم از عضویت در «خانه موسیقی» انصراف داد

علی رهبری بیان داشت: «در هیچ کجای دنیا مسئولان نهادهای صنفی در هیچ بخش نظارتی و مسئولیتی وارد نمی شوند چرا که با این کار بخش مهم فعالیت آنها در صنف زیر سئوال برده می شود و در این صورت نمی توانند از حقوق مادی و معنوی اعضایش در زمینه های مختلف دفاع کند.»

 

 

 

 

16103660راه نوا- علی رهبری مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران انصراف خود را از عضویت در خانه موسیقی رسما اعلام کرد.

 

علی رهبری مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران سال گذشته وقتی برای سامان دادن به وضعیت ارکستر سمفونیک به تهران آمد، با حضور در خانه موسیقی و تکمیل فرم های مربوطه، به عضویت این خانه درآمد اما با گذشت کمتر از یکسال از این اتفاق، خبر از استعفای رسمی اش از عضویت خانه موسیقی داد.

 

علی رهبری در این باره گفت: «به دلیل احترام و علاقه و دوستی با عده ای از اعضای خانه موسیقی از جمله استاد مصطفی پورتراب و استاد داود گنجه ای در جلسه ای عضویت خانه موسیقی را پذیرفتم اما در پی اعتراضات متعددی که از هنرمندان عضو این صنف از گوشه و کنار و رسانه ها شنیدم و بخصوص زمانی که دوست عزیز و محترمم جناب استاد حسین علیزاده رسما استعفای خود را اعلام کردند دقت بیشتر من به این موضوع جلب شد.»

 

مدیر هنری ارکستر سفونیک تهران ادامه داد: «همانطور که می دانید مسئولان یک صنف اعم از مدیرعامل و هیئت مدیره می بایست بدون استثناء از اعضای صنف حمایت کنند و هیچ کدام نباید به فکر منافع شخصی خود باشند آنها باید همواره از صنف دفاع کرده و در آن صنف همدلی و عدالت حکمفرما باشد؛ اما متاسفانه مدیرعامل و برخی از اعضای این خانه صنفی در بخش های نظارتی حضور مستمر دارند و نتیجه این حضور برخورد غلط و تحکم آمیز آنها با هنرمندان می شود. که این خود باعث همین وضعیت آشفته و انصراف هنرمندان از این خانه صنفی شده و می شود.»

 

علی رهبری بیان داشت: «در هیچ کجای دنیا مسئولان نهادهای صنفی در هیچ بخش نظارتی و مسئولیتی وارد نمی شوند چرا که با این کار بخش مهم فعالیت آنها در صنف زیر سئوال برده می شود و در این صورت نمی توانند از حقوق مادی و معنوی اعضایش در زمینه های مختلف دفاع کند.»

 

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در خاتمه خاطر نشان کرد: «امیدوارم و انتظار دارم با تصمیم قاطع و تغییراتی که مسئولان در مورد مدیریت خانه موسیقی خواهند گرفت، این خانه فقط وظایف صنفی خود را انجام دهد.»

 

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...