عضو گروه سرود «خمینی ای امام» بودم
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵


سید مهدی خاموشی:

عضو گروه سرود «خمینی ای امام» بودم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: توفیق داشتم عضو گروه سرود «خمینی ای امام» و «برخیزید ای شهیدان راه خدا» در دوران انقلاب باشم.

 

 

 

 

۱۳۹۴۱۲۱۸۰۰۰۱۵۹_PhotoA (1)راه‌نوا- سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم حمید سبزواری شاعر سرودها و ترانه های ماندگار انقلاب، با بیان اینکه مرحوم سبزواری مسلمانی مطیع و انقلابی بود، اظهار کرد: توفیق داشتم جزو گروه سرود «خمینی ای امام» و «برخیزید ای شهیدان راه خدا» در دوران انقلاب بودم. مرحوم سبزواری به همراه برخی دوستان دیگر به مدرسه می آمدند و اجرای این سرود را تمرین می دادند. ایشان تذکر می داد که هنگام اجرا با وضو باشید، چرا که انقلاب اسلامی، مقدس است.

 

وی ادامه داد: سبزواری سبک زندگی با مسئولیت، با ایمان و در خط انقلاب و امام (ره) را به جامعه نشان داد و در روند شعری خود، این ویژگی را به دیگران منتقل کرد و اشعار ایشان با سیر انقلاب اسلامی کاملا منطبق و سازگار است.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هچنین با اشاره به اینکه پرداختن به سرود به عنوان یکی از وظایف این سازمان تعریف شده است، عنوان کرد: بخش موسیقایی را در سال های اخیر به این سمت و سو بیشتر سوق داده ایم که حماسی بسرایند و خاطرات سرودهای انقلاب را زنده نگه دارند و همچنین در مقطع کنونی متناسب با زمان و وقایع روز هم سرود بسرایند و بسازند.

 

خاموشی تصریح کرد: با آثار شعری مطرح گذشته فاصله زیادی داریم و امیدواریم شعرای کشور کمک کنند و در مسئله بیداری اسلامی و مسائلی که انقلاب اسلامی با آن درگیر است آثار بیشتر و ماندگارتری تولید شود.

 

 

 

 

منبع: فارس

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...