عدم حمایت مسئولان، هنرمندها را دل سرد می کند
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳


گفتوگو با «مانی رهنما»

عدم حمایت مسئولان، هنرمندها را دل سرد می کند

"مانی رهنما" ، خواننده توانمند و باسابقه پاپ با حضور در برنامه "جمعه تعطیل نیست" شبکه تهران، درباره سه اثر خود که دارای مضامین ارزشی هستند و سال هاست که قصد دارد آنها را با صدای خود ضبط نماید، توضیحاتی ارائه نمود.

 

 

 

 

3f326319775dbfe8112f985fb6de5e2fراه‌نوا- “مانی رهنما” ، خواننده توانمند و باسابقه پاپ با حضور در برنامه “جمعه تعطیل نیست” شبکه تهران، درباره سه اثر خود که دارای مضامین ارزشی هستند و سال هاست که قصد دارد آنها را با صدای خود ضبط نماید، توضیحاتی ارائه نمود.

 

مانی رهنما با اجرای بخش هایی از یک شعر که با مطلع ( ای عاشقان مرثیه سر کنید – روی زمین را همه تر کنید) همراه می باشد، گفت: این شعر سال‌ها پیش توسط مرحوم شهرام دانش با موضوع ماه محرم سروده شده است. آن حماسه ای که درس انسانیت به همه آدم های آزاده داد. من دیده ام حتی آنانی که مسلمان نیستند نیز نسبت به امام حسین (ع) ارادات دارند. سال هاست که قصد دارم این قطعه را ضبط نمایم ولی متاسفانه آن زمانی که بابک بیات، آهنگساز این قطعه در قید حیات بود، قرار بود این کار را انجام بدهم که در نهایت این اتفاق نیفتاد و امیدوارم که به زودی این توفیق نصیب من گردد که این کار را برای این ایام، حداقل برای محرم سال آینده با صدای خودم ضبط نمایم. این قطعه یکی از ملودی های زیبای ساخته شده توسط بابک بیات است و کافی است ارکستری نوشته شود و اجرا گردد.

 

این خواننده باسابقه پاپ در پاسخ به این پرسش که چرا این اثر تا کنون ضبط نشده است، اظهار کرد : این آثار باید مورد حمایت واقع شوند. ما کارهای خاصی برای همین مسائل که شیرازه فکری و دینی مملکت مان را تشکیل می دهند در اختیار داریم ولی حمایت نمی شویم.

 

وی همچنین به قطعه ای دیگر از آثار خود اشاره کرد و گفت: اثر دیگر درباره حضرت محمد(ص) می باشد و با ایده ظلم جهانی همراه شده است که متاسفانه این قطعه نیز مورد حمایت قرار نگرفت.

 

مانی رهنما، در ادامه به قطعه دفاع مقدسی از آثار اجرا نشده اش اشاره کرد و افزود: قطعه ای دارم که با این ابیات شروع می شود: (اسم مرتضی شده یه پلاک – سر کوچه مون رو فلز و خاک / کی بره هر سال جات زیر علم – کی بنویسه زنده باد قلم )

 

وی سپس ادامه داد: دوستی به نام مرتضی ولی اللهی داشتم که در 12 -13 سالگی با هم زندگی و بازی می کردیم. مرتضی، علیرضا، شهرام، شهریار و من، پنج دوست همسن بودیم. مرتضی به جبهه رفت و قناسه به پیشانی اش اصابت کرد  و به شهادت رسید. وقتی صحنه را دیدم دیگر هیچ وقت نمی توانم آن لحظه را فراموش کنم. کوچه ای بن بست در مجدیه شمالی واقع شده بود که نام قبلی اش دارایی بود و پس از شهادت مرتضی به کوچه شهید مرتضی ولی اللهی تغییر نام داد و هنوز هم آن کوچه وجود دارد. شهادت وی داغی است که بر دل ما ماند. به همین مناسبت ملودی ای داشتم که از اندیشه فولادوند، ترانه سرا درخواست کردم بر روی آن ترانه ای بسراید. ولی برای اجرای این قطعه هم حمایت نشدم. متاسفم، یک مقدار بیشتر چیزها البته به نظر من و با جسارت می گویم مشخص نیست که از کجا نشات می گیرند و حقیقت نیست.

 

مانی رهنما در پایان خاطر نشان کرد : اگر ما واقعا قصد داریم در هر زمینه ای فرهنگ سازی نماییم  باید با تمام دل و جان این کار را انجام بدهیم. ایده ها به صورت ناتمام در نطفه خراب می شوند و کارها نیمه تمام باقی می مانند. الان چندین سال است که قصد دارم این سه قطعه را به سرانجام برسانم ولی به طور مثال خود همان بچه‌های روایت فتح که درباره یکی از قطعات با آنها صحبت کردم متاسفانه تمایلی جهت همکاری نشان ندادند و این موارد مقداری هنرمندها را دل سرد می کند.

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...