شیخ نمرها وارثان حقیقی خمینی‌اند
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴


واکنش شاعران به خبر شهادت شیخ مقاومت/5

شیخ نمرها وارثان حقیقی خمینی‌اند

امروز خیلی از شخصیت‌ها را داریم که 30 سال است می‌خورند و می‌خوابند و نان 2 سال مبارزه‌شان در دوران پیش از انقلاب را می‌خورند. حقیقت واقعی این آدم‌ها «اهل مبارزه بودن» نیست؛ حتی بعضی‌شان که یکی، دو سال ممکن است مبارزه کرده باشند یا زندان رفته باشند، می‌بینیم امروز مزاحم انقلاب خمینی بزرگ هستند.

 

 

 

 

13920310110847950606374راه‌نوا- علیرضا قزوه، شاعر و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در گفت‌وگویی، درباره شهادت شیخ نمر توسط آل سعود گفت: من هم امروز شنیدم که رژیم ناجوانمرد سعودی و «آل سقوط» که ان شاء الله سقوطش را به زودی ببینیم، آقای شیح باقر النمر را شهید کردند. دفتر ادبیات بیداری حوزه هنری مسلما در قبال این جنایت عکس‌العمل نشان خواهد داد. همانطور که برای بزرگداشت شیخ زاکزاکی برنامه‌ای را برگزار خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: قطعا ما برای این جنایت آل سعود بیانیه‌ای می‌نویسیم و حتما مراسم‌ بزرگداشت ادبی برای شخصیت این شهید والامقام برگزار خواهیم کرد و شاعران ما برای شهید نمر شعر خواهند گفت. این شعرها به هر حال در تاریخ ادبیات ما ماندگار می‌شود و از این طریق شهادت شیخ نمر به عنوان یک واقعیت تاریخی ثبت خواهد شد.

 

قزوه اظهارکرد: امروز این‌ها که مست قدرت فانی دنیایی هستند چهره‌های بزرگی را شهید می‌کنند ولی باید بدانند آن کسانی که متوسل به کشتن این بزرگان می‌شوند، از بین خواهند رفت. آن‌ها دقیقا نقش معاویه‌ها و یزیدها و مروان‌ها را در روزگار ما بازی می‌کنند و بعد از این سال‌ها می‌بینیم که نامی از آن‌ها باقی نخواهد ماند. همانطور که از معویه و یزید و مروان نامی باقی نمانده است و اگر مزاری هم دارند در مخروبه‌ها است که بیشتر تف و لعنت مردم را به همراه دارد.

 

وی با بیان اینکه معاویه و یزید و مروان از خود نام خوبی در تاریخ باقی نگذاشتند، افزود: آل سعود هم دقیقا همینطور خواهند شد، صهیونیست‌هایی که سمیر قنطار را شهید کردند همینطور خواهند شد، کسانی که دستور کشتن آن همه شیعه در نیجریه را می‌دهند و شیخ زاکزاکی را به همراه 6 فرزندش شهید می‌کنند، حتی آن رئیس جمهور و شخصیت‌هایی که در آن دولت نشسته‌اند و آن جنایت را انجام می‌دهند، درست مانند بدنامان تاریخ، بدنام خواهند ماند.

 

قزوه ادامه داد: این جنایات در ذهن مردم می‌ماند و امثال شیخ نمر و شیخ زاکزاکی است که به عنوان قهرمان در تاریخ خواهند درخشد و نامشان در دنیا به عنوان یک مسلمان واقعی و یک شیعه واقعی و راستین می‌درخشد. این‌ها کسانی هستند که آرمان‌های حضرت سیدالشهدا و شهدای کربلا را دنبال کردند، کسانی که آرمان‌های حضرت امام راحل و دیگر بزرگان راه حق را ادامه دادند و مانند آن بزرگواران جاودان خواهند شد.

 

وی افزود: این بزرگان به عنوان الگو در کنار چهره‌های بزرگی که ما خودمان در طول انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی داشتیم، از جمله شهید رجایی‌ها و شهید چمران‌ها و شهید همت‌ها و دیگران، اینها در تاریخ ما می‌ماند به عنوان کسانی که با عظمت از آن‌ها یاد می‌شود. چون انقلاب ما یک انقلاب جهانی بوده است و در کنار چهره‌های بزرگ انقلاب اسلامی ایران، از تمام دنیا، چهره‌های بزرگی درخشیدند و شهدای بزرگی معرفی شدند که شهید نمر و شهید قنطار از جمله آن بزرگواران هستند.

 

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با اشاره به برگزاری مراسم «حقیقت سمیر» در حوزه هنری گفت: سمیر قنطار چهره‌ای است که تمام عمرش، حتی از زمان نوجوانی اهل مبارزه بود و تمام عمر را برای آرمان‌های آزادی فلسطین و آرمان‌های انقلاب اسلامی مبارزه کرده است. او با همین آرمان‌‌‌‌‌‌‌ها به سوریه رفت و در جایی که مشرف به بلندی‌های جولان است کار آموزش انجام داد و به رزم و مقاومت خود در سوریه ادامه داد تا به شهادت رسید.

 

وی ادامه داد: شهید قنطار می‌توانست بعد از سی یا چهل سال زندان و مبارزه، یک گوشه‌ای بنشیند و مثل خیلی‌های دیگر که سالهاست می‌گویند ما در انقلاب خودمان مبارزه کردیم و امروز نان همان مبارزه را می‌خورند، او هم دست از ادامه مبارزه بکشد، اما او تا جانش را در راه مقاومت می‌دهد.

 

قزوه اظهار کرد: ما امروز خیلی از شخصیت‌ها را داریم که 30 سال است می‌خورند و می‌خوابند و نان 2 سال مبارزه‌شان در دوران پیش از انقلاب را می‌خورند. حقیقت واقعی این آدم‌ها «اهل مبارزه بودن» نیست؛ حتی بعضی‌شان که یکی، دو سال ممکن است مبارزه کرده باشند یا زندان رفته باشند، می‌بینیم امروز مزاحم انقلاب خمینی بزرگ هستند. اینها کسانی هستند که دنبال منافع فردی و شخصی و دنیایی‌شان هستند. برخی از این‌ها ممکن است خانواده‌ای تشکیل داده باشند که هر کدام از فرزندانشان یک لطمه بزرگ به انقلاب زده باشد. اینها در راه حقیقتِ امام خمینی(ره) نرفتند و واقعیت آن را درک و دنبال نکردند.

 

به گفته این شاعر انقلاب اسلامی واقعیت و حقیقت اسلام و شیعه و راه حضرت سیدالشهدا(ع) و امام خمینی(ره) را باید در کسانی دید که از همه چیزشان گذشتند. این حقیقت را باید در کسانی یافت که مثل شیخ نمر و شیخ زاکزاکی ایثار تام و تمام کرده‌اند. شیخ زاکزاکی می‌گوید «من را ببرید شهید کنید ولی خانه مرا خراب نکنید»، اما دشمن می‌آیند خانه‌اش را خراب می‌کند، تهدیدش می‌کند، 6 فرزندش را شهید می‌کند و تیر به چشمانش میزنند و در اوج مصیبت‌های وحشتناک زندانی‌اش می‌کنند، او را به دادگاه می‌کشانند و… . این‌ها کسانی هستند که راه امام خمینی(ره) را می‌روند، نه کسانی که صرفا شعار راه امام را می‌دهند.

 

 

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...