شعر «افسار» متعلق به شهریار نیست
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴


وکیل خانواده بهجت تبریزی مطرح نمود:

شعر «افسار» متعلق به شهریار نیست

وکیل خانوادگی بهجت تبریزی با بیان اینکه شعر «افسار» از آن شهریار نیست، گفت: شهریار سبک عاشقانه خود را دارد، با یک مرور به متن کوتاه شعر یقین حاصل می شود که شیوه شهریار اینگونه نبوده است.

 

 

 

 

 

13941029000125_PhotoAراه‌نوا- ایرج نوبهار وکیل خانواده بهجت تبریزی در گفت‌وگویی پیرامون شعر «افسار» که محسن چاوشی به تازگی آن را اجرا و منتسب به استاد محمدحسین شهریار دانسته اظهار داشت: متاسفانه به اشتباه عنوان شده که شعر «افسار» متعلق به استاد شهریار است.

 

وی در ادامه با تاکید به آهنگ‌سازی های جدید و عدم دقت در اشعار ابراز داشت: ممکن است برخی اهالی موسیقی دیوان شاعران را ورق بزنند و با بهره‌گیری از واژگان عاشقانه برداشت‌های ظاهری درست کنند اما این موضوع به لحاظ ادبی و کپی رایت صحیح نیست.

 

وکیل خانواده بهجت تبریزی با تاکید بر اینکه این شعر از آن استاد شهریار نیست، افزود: در هیچ یک از دیوان‌ها و کتاب های سنگی چاپ شده و نشده شهریار حتی دست‌نوشته‌های او این شعر وجود ندارد و اشتباها آن را سروده شهریار دانسته ‌اند. استاد شهریار اشعار عاشقانه خود را با احساس عاشقانه و ظرافت و دقت کامل در واژگان سروده و محال است واژه «دل» را با کلمه افسار ردیف کند. در هیچ یک از سروده‌های او این مسایل دیده نمی شود.

 

نوبهار توضیح داد: شهریار سبک عاشقانه خود را دارد، با یک مرور به متن کوتاه شعر یقین حاصل می شود که شیوه شهریار اینگونه نبوده است.

 

محسن چاوشی پس از انتشار آهنگ «افسار» در صفحه مجازی خود اینگونه نوشت که:

 

13941029000084_PhotoL

 

در ادامه می‌توانید ترانه‌ی «افسار» را در «راه‌نوا» بشنوید و در صورت تمایل آن را دانلود نمایید.

 

دانلود

 

 

متن این شعر:

گفته بـــودم بی تو می میــرم ولی ایــن بار، نه

گفته بـــودی عاشقـــم هستی ولی انگــار، نه

هـــرچه گویی دوستت دارم به جز تکرار نیست

خو نمی گیــــرم به این تکــــرارِ طوطیــــوار، نه

تا که پا بندت شَــوَم از خـــویش می رانی مـــرا

دوست دارم همدمت باشــم ولی ســــربار، نه

 

قصد رفتن کـــــرده ای تا باز هـم گویــم بمـــان

بار دیگـــر می کنــم خواهش ولی اصــــرار، نه

گه مـرا پس می زنی، گه باز پیشم می کشی

آنچه دستت داده ام نامش دل است افسار، نه

می روی اما خودت هم خــــوب می دانی عزیـــز

می کنی گاهــی فــــرامـوشم ولی انکـــار، نه

سخت می گیـری به من با اینهمه از دست تـو

می شوم دلگیـــر شایــد نازنیــن ، بیــــزار ، نه

 

 

 

 

 

 

منبع: فارس

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...