ششمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۴


ویژه بانوان اهل قلم در عرصه آثار ادبی

ششمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی

جایزه ادبی پروین اعتصامی با هدف بزرگداشت مقام و شخصیت شاعر نامدار ایران پروین اعتصامی، رشد و اعتلای خلاقیت‌ و آفرینش‌های ادبی بانوان، ترویج و تقویت زبان فارسی در خارج ازکشور، ایجاد پیوند میان ادبیات ملل به ویژه در حوزه جهان اسلام، معرفی چهره‌های شاخص زنان ادیب و پژوهنده وتقدیر از زنان درعرصه زبان و ادب فارسی بنیان نهاده شده است.

 

 

 

 

13900822123616_PhotoAراه‌نوا- ششمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی با داوری بر روی کتابهای تالیف و منتشرشده توسط بانوانِ اهل قلم در حوزه های شعر، ادبیات داستانی، ادبیات نمایشی، پژوهش های ادبی و ادبیات کودکان فعالیت خود را آغاز کرد.

 

کتاب هایی که در این دوره از جایزه ادبی پروین اعتصامی داوری خواهد شد، باید در سال 91 و 92 منتشر شده باشند. بر این اساس، دبیرخانه جایزه ادبی پروین لیست کتابهای تالیف و ترجمه شده توسط بانوان که در این بازه زمانی منتشر شده را از موسسه خانه کتاب دریافت کرده و خانه کتاب نیز این لیست ها را بر اساس شابک و فیپای کتابها تهیه کرده است.

 

لازم به ذکر است لیست پیوست، با تساهل تهیه شده و امکان دارد کتابهایی در میان عناوین آن وجود داشته باشد که شرایط حضور در جایزه را نداشته باشد. بدیهی است فقط کتابهایی که شرایط اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، آئین نامه مصوب هیات علمی و هیئت امنای جایزه را دارند امکان رقابت در جایزه ادبی شعر پروین را خواهند داشت.

 

نویسندگان، ناشران و بانوانِ اهل قلم که آثارشان در سالهای 91 و 92 منتشر شده و در کتابشان در لیستِ ذیل وجود ندارد، برای شرکت در این دوره از جایزه ادبی پروین میتوانند یک نسخه از کتابشان را به دبیرخانه جایزه ادبی پروین ارسال کنند.

 

گفتنی است جایزه ادبی پروین اعتصامی با هدف بزرگداشت مقام و شخصیت شاعر نامدار ایران پروین اعتصامی، رشد و اعتلای خلاقیت‌ و آفرینش‌های ادبی بانوان، ترویج و تقویت زبان فارسی در خارج ازکشور، ایجاد پیوند میان ادبیات ملل به ویژه در حوزه جهان اسلام، معرفی چهره‌های شاخص زنان ادیب و پژوهنده وتقدیر از زنان درعرصه زبان و ادب فارسی بنیان نهاده شده است.

 

 

این جایزه ویژه بانوان اهل قلم در عرصه آثار ادبی است که با اهتمام مؤسسه خانه کتاب و مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود؛ اجرای این جایزه دوسالانه ادبی به عهده بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...