شب شعر «دریادلان خاموش»
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴


به یاد 175 شهید غواص برگزار می‌شود

شب شعر «دریادلان خاموش»

ویژه‌برنامه «دریادلان خاموش» دهمین روز ماه مبارک رمضان با یاد ۱۷۵ شهید غواص و خط شکن دفاع مقدس در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

 

 

 

 

13940327000783_PhotoAراه‌نوا- برنامه «حریر تحریر» از روز سوم ماه مبارک رمضان با حضور شاعران و اهالی فرهنگ و هنر آغاز شده و هشتمین شب این برنامه با عنوان «دریادلان خاموش» با موضوع شهدای غواص و خط شکنان دفاع مقدس در دهمین روز ماه مبارک رمضان همزمان با سالروز رحلت حضرت خدیجه و شب شهادت شهدای هفتم تیر، برگزار می شود.

 

در این برنامه تعدادی از شاعران صاحب نام اشعار خود در تکریم از شهدای دفاع مقدس خصوصا مظلومیت 175 شهید غواص و خط شکن عملیات کربلای 4 را قرائت می کنند.

 

همچنین در بخش پایانی برنامه، محمدهاشم احمدوند همراه با نوای نی به اجرای قطعاتی پیرامون ایثار و شهادت می پردازد.

 

سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در خصوص برگزاری این برنامه گفت: هدف از برگزاری برنامه حریر تحریر ضرورت توجه به ارزش های معنوی ماه مبارک رمضان خصوصا در اماکن فرهنگی و هنری است. برنامه حریر تحریر در سال گذشته نیز با موفقیت برگزار گردید و استقبال علاقمندان نشان می داد که این ایام فرصت مناسبی برای اجرای برنامه های فاخر فرهنگی خصوصا در حوزه ادبیات است.

 

سجادی افزود: شب شعر «دریادلان خاموش» در یکی از شب های برنامه حریر تحریر با حضور شاعران نام آشنا برگزار می شود. در این برنامه شاعران و اهالی فرهنگ و هنر همچون سایر اقشار جامعه فرصت پیدا می کنند تا احساسات خالصانه خود را پیرامون مظلومیت و غربت 175 غواص شهید و مقام شهدای دفاع مقدس با زبان شعر بیان کنند.

 

مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران همچنین تصریح کرد: اهالی فرهنگ و هنر همواره نسبت به شهدا و قهرمانان تاریخ این سرزمین احساس دین کرده اند و با خلق آثاری گرانقدر در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری تلاش داشته اند تا نسبت به مقام شامخ این مردان بزرگ ادای احترام کنند. امیدواریم برنامه «دربادلان خاموش» نیز گام دیگری در این مسیر باشد.

 

گفتنی است ویژه برنامه «دریادلان خاموش» عصر روز شنبه ششم تیرماه از ساعت 18 در فرهنگسرای نیاوران آغاز می شود و حضور عموم علاقمندان در این برنامه آزاد است.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...