سردار نقدی: عده ای می خواهند هنر متعالی را به زیر بکشند
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲


سردار نقدی: عده ای می خواهند هنر متعالی را به زیر بکشند

به مناسبت گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب، همایش خانوادگی بسیجیان رسانه ملی با سخنرانی سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و با اجرای زنده قطعه های «گزینه های روی میز» و «مرگ بر آمریکا» توسط حامد زمانی با همراهی ارکستر موسیقی صدا و سیما برگزار شد.

 

 

 

farhangnews_106243-300895-1419059073راه‌نوا- این همایش چهارشنبه بیست و سوم بهمن ماه با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حسین طلا نماینده مجلس شورای اسلامی، علی اصغر جعفری مشاور رئیس سازمان و رئیس بسیج صداوسیما و جمعی از خانواده های بسیجیان رسانه ملی در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

 

در این همایش، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت : عده ای تلاش می کنند هنری را که در انقلاب اوج گرفت و بالا آمد از مسیر رو به رشد متعالی اش به زیر بکشند و در حد آن روزگاران که مردم آن را دشمن خود می دانستند، تنزل دهند.

 

سردار نقدی با اشاره به نقش معمول روشنفکران در وقوع انقلاب ها، افزود: یکی از ویژگی های برجسته انقلاب اسلامی، کشیده شدن روشنفکران به دنبال مردم است؛ روشنفکران مراقب باشند از مردم عقب نیفتند. کسانی که نقشه کشیده بودند تا هنر را در اسارت شهوت و در خدمت ظلم و کفر قرار دهند، این را بدانند که بازگشت به آن دوران دیگر امکان پذیر نیست.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اجرای موسیقی انقلابی و حماسی توسط «حامد زمانی» خواننده جوان و متعهد کشورمان افزود: جوانانی از این دست خالق آثار هنری خواهند بود که مانند دیگر محصولات عرصه های علمی، نظامی و هسته ای جوانان این مرز و بوم دنیا را به حیرت خواهد انداخت و بسیج از این هنر متعالی پشتیبانی و حمایت خواهد کرد.

 

وی با تقدیر از آثار هنری ارائه شده در راستای تقویت مقاومت ملت و ایستادگی آنان در برابر ظالمان افزود: امیدواریم با تزکیه نفس روز بروز آثار فاخرتر و تاثیرگذارتری تولید شود.

 

در ادامه این مراسم علی اصغر جعفری مشاور رئیس سازمان و رئیس بسیج صداوسیما هدف از برگزاری این همایش را دو هدف دانست و افزود: این همایش با دو هدف گرامیداشت روزهای پرخاطره دوران انقلاب اسلامی و یاد امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر و همچنین تقدیر و قدردانی از هنرمند جوان و انقلابی کشورمان، «حامد زمانی» که آثار گرانقدر و ارزشمندی را به جامعه هنری و انقلاب هدیه کرده است، برگزار شده است.

 

وی با بیان این که فرهنگ شهادت را هنر متعهد ماندگار می کند خاطرنشان کرد: یکی از دلایل پیروزی فرهنگی ما داشتن هنر متعهد است زیرا اگر هنر به سراغ ارزشهای دینی برود و متعهد به آن باشد می تواند فرهنگ دینی و شهادت را به دنیا معرفی کند و امروز حامد زمانی با ساخت آثاری فاخر در حوزه های دینی، حماسی و انقلابی این کار را انجام داده است .

 

جعفری اضافه کرد: ترانه های حامد زمانی، واکنش های متفاوتی را در عرصه داخلی و بین المللی داشته است که این نوید از پیشبرد هنر موسیقی انقلابی در عرصه های بین المللی دارد.

 

در این مراسم حامد زمانی به همراه گروه ارکستر مرکز موسیقی و سرود صداوسیما، دوازده قطعه از موسیقی های خود را به صورت زنده اجرا کرد که با استقبال پرشور شرکت کنندگان مواجه شد.

 

همچنین در انتهای همایش مذکور با اهدای تندیس عصر عاشورا به حامد زمانی، از این هنرمند متعهد و انقلابی تجلیل به عمل آمد.

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بسیج رسانه ملی

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...