سبزواری هیچ‌وقت مواضع را قربانی مصالح نکرد
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵


سعید بیابانکی:

سبزواری هیچ‌وقت مواضع را قربانی مصالح نکرد

سعید بیابانکی گفت: حمید سبزواری یک شاعر انقلابی به تمام معنا بود و تا آخرین لحظه مواضع انقلابی خود را حفظ کردند و هیچ وقت مواضع را قربانی مصالح نکردند.

 

 

 

 

۲۰۱۲۷۱۵۱۴۸راه‌نوا- سعید بیابانکی، با اشاره به مرحوم حمید سبزواری گفت: استاد حمید سبزواری پیر و مراد و پیشکسوت شاعران انقلاب به حساب می‌آمدند.

 

وی افزود: او به اتفاق مهرداد اوستا، مشفق کاشانی و محمود شاهرخی هسته مرکزی و نسل اول شعر انقلاب بود که متاسفانه هیچکدام اکنون دیگر در بین ما نیستند و استاد سبزاوری آخرین حلقه از این نسل بود.

 

این شاعر گفت: استاد سبزواری در سرودن انواع شعر فارسی بسیار توانا بود ولی شهرت او مرهون سرودهایی بود که بعدها سرود. اولین سرودی که در انقلاب ساخته شده از سروده‌های حمید سبزواری است.

 

او اضافه کرد: جالب است بدانید که می‌گفت اکثر سرودهایی که می‌سازم خودم ملودی آن را می‌سازم و آن را به آهنگساز می‌دهم و این یک مورد استثنائی است و آنهایی که کار سرود انجام می‌دهند این را می‌دانند.

 

بیابانکی در ادامه گفت: حمید سبزواری یک شاعر انقلابی به تمام معنا بود و تا آخرین لحظه مواضع انقلابی خود را حفظ کردند و هیچ وقت مواضع را قربانی مصالح نکردند.

 

وی گفت: به اعتقاد من مجموعه آثار او کلاس درس برای نسل بعدی است به خصوص آثار سرود او برای آنهایی که کار آهنگین می‌کنند مهم است تا به توانایی و طبع و ذوق لطیف او پی ببرند.

 

این شاعر در پایان به خاطره‌ای از حمید سبزواری اشاره کرد و گفت: در یک سفری با مرحوم سبزواری همسفر بودم و نقل می‌کردند که در دوران جوانی در سبزوار صاحب یک حمام بوده است ولی پس از اتمام و تجهیز این حمام، پولی برای تبلیغ و معرفی این حمام نداشته است. از همین رو یک مثنوی بلند برای تبلیغ حمامش سروده بود و در آن به تبلیغ حمام خود پرداخته و برای مردم جالب بود که این حمام متعلق به چه کسی است و بسیاری آمدند تا با صاحب حمام آشنا شوند و همین سبب رونق گرفتن کسب و کار او شده بود و این خاطره یکی از شیرین‌تر خاطرات مرحوم حمید سبزواری برای من بود که از خودشان شنیده بودم.

 

 

 

 

 

منبع: حلقه وصل

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...