ساخت پوئم سمفونی حضرت فاطمه زهرا (س) از نیمه گذشت
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴


تازه‌ترین اثر سیدمحمد میرزمانی

ساخت پوئم سمفونی حضرت فاطمه زهرا (س) از نیمه گذشت

پوئم سمفونی حضرت فاطمه زهرا (س) تازه ترین پروژه موسیقایی سید محمد میرزمانی مدرس و آهنگساز موسیقی کشورمان است که تاکنون نیمی از مراحل تولید آن پشت سر گذاشته شده است.

 

 

 

 

IMAGE634774355058058489راه‌نوا- پوئم سمفونی حضرت فاطمه زهرا (س) تازه ترین پروژه موسیقایی سید محمد میرزمانی مدرس و آهنگساز موسیقی کشورمان است که تاکنون نیمی از مراحل تولید آن پشت سر گذاشته شده است.

 

سید محمد میرزمانی در گفتگویی درباره جزئیات این اثر موسیقایی گفت: مدتی است مشغول تولید و ساخت پوئم سمفونی حضرت فاطمه زهرا (س) با نام «آیینه ها» هستم که برای ساخت ملودی آن تاکنون ۶۰ درصد از آهنگ ها را نوشتم و برای نوشتن باقیمانده آهنگ ها نیز به دنبال اشعار شاعرانی هستم که بتوانم برای آنها آهنگسازی کنم.

 

وی ادامه داد: رویکردی که برای این پوئم سمفونی مدنظرم قرار داده ام تلاش برای ارائه مجموعه ای یک دست و روان است و دوست دارم علاوه بر نحوه آهنگسازی، در اشعار نیز قطعاتی یک دست و یکرنگ داشته باشیم. به هر ترتیب امیدوارم این پوئم سفمونی که تلاش زیادی برای آن انجام گرفته بتواند اثر شاخص و با کیفیتی درباره شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س) باشد.

 

این آهنگساز و رهبر ارکستر درباره ساختار موسیقایی اثر نیز توضیح داد: ملودی قطعات برای ارکستر سمفونیک نوشته شده و امیدوارم با مذاکرات و برنامه ریزی هایی که با آقای محمد حسین تفرشی برای اجرای زنده این اثر انجام گرفته بتوانیم در وقتی معین هم اجرای زنده ای از اثر داشته باشیم و هم آلبوم کار را با کیفیتی خوب تقدیم مخاطبان کنیم.

 

میرزمانی گفت: پوئم سمفونی «آیینه‌ها» اثری با کلام است که برای خوانندگی آن با دو هنرمند مذاکره کرده ایم که هنوز حضورشان قطعی نشده است اما به هر ترتیب با توجه به حساسیتی که برای کار وجود دارد تمایل دارم از خوانندگانی استفاده کنم که قابلیت اجرای این اثر بزرگ را داشته باشند.

 

مدیر اسبق دفتر موسیقی وزارت ارشاد در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی وی از شرایط این روزهای موسیقی تاکید کرد: به هر حال با توجه به مشکلات متعددی که وجود دارد نمی توان گفت که شرایط موسیقی در این ماه‌ها شرایط ایده آلی است اما از این هم نباید گذشت که کارهای خوبی نیز در زمینه موسیقی انجام گرفته که می تواند در نوع خود قابل توجه باشد. ما هم امیدواریم که شرایط موسیقی روزی به شرایط ایده آل نزدیک شود.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...