ساخت سرودی از سروده‌های رهبر انقلاب
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵


علیرضا قزوه خبر داد

ساخت سرودی از سروده‌های رهبر انقلاب

علیرضا قزوه گفت: رهبر انقلاب پس از تاکید بر سرودن سرود و اهمیت آن، آغازگر این کار بودند و خود ایشان چند روز پس از دیدار شعرا، سرود صبحگاهی سرودند که بزودی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری روانه بازار می‌شود.

 

 

 

 

 

photo_2016-07-09_12-09-10راه‌نوا- نشست خبری چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره صبح امروز با حضور علیرضا قزوه مدیر کل مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری، مجید سعدآبادی دبیر هنری بخش شعر و سارا عرفانی دبیر هنری بخش داستان در سالن امیرحسین فردی برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، علیرضا قزوه در این نشست گفت: چهاردهمین جشنواره در روزهای ٢١ و ٢٢ تیرماه در زنجان برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه، کارگاه‌ها و شب شعرها در محل کارخانه کبریت‌سازی و اختتامیه در سالن شهید شهریاری روز بیست و دوم برپاخواهد شد اما پیش از افتتاحیه حاضران بر سر مزار حسین منزوی حاضر خواهند شد و به قرائت فاتحه می پردازند.

 

قزوه به عنوان مهرواره اشاره کرد و دلیل نامگذاری جشنواره به مهرواره را خروج از رقابت و رفاقتی دانستن سوره دانست و گفت: دوستانی که کارشان در یک حدی از ارزش ادبی قرار گرفته دعوت و تقدیر می شوند که امسال از ٨٠ نفر دعوت شده است.

 

وی همچنین گفت: قرار است از سه چهره در حوزه شعر و داستان استان زنجان با نامهای غلامرضا طریقی، مصدق اقاجانلو و مریم بیات تبار تقدیر شود.

 

قزوه به خروج ترانه از ریل انقلاب اشاره کرد و متذکر شد: پروژه هایی طراحی شده نه طی یکسال بلکه دهها سال و امروز می‌بینیم فضای ترانه با فضای سرود انقلابی ما بیگانه شده، این قطار از ریل خود خارج شده است و باید به مسیر خود بازگردد تا شان انقلاب را در خود داشته باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به دیدار نیمه رمضان شاعران با رهبر انقلاب افزود: رهبر انقلاب پس از دیدار با شاعران در نیمه ماه مبارک رمضان و تاکید بر سرودن سرود و اهمیت آن آغازگر این کار بودند و خود ایشان چند روز پس از دیدار شعرا، سرود صبحگاهی سرودند که بزودی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری روانه بازار می‌شود و متن کامل آن منتشر خواهد شد. ایشان در عمل اقدام کردند و به سرودن سرود تاکید فرمودند.

 

وی هدف از برپایی چنین مهرواره هایی را رسیدن شعر و داستانی دانست که به معنای کامل کلمه انقلابی باشد و توضیح داد: هدف ما رسیدن به شعر و داستانی است که به معنای واقعی کلمه آیینه گی کند بر اتفاقاتاتی که بر انقلاب گذشته و انقلابی باشد و در راس آنها استکبارستیزی و مبارزه با امریکاست البته موضوع قدس فلسطین همه مهم هستند.

 

وی با انتقاد از اینکه برخی مسئولان امور فرهنگی با مناسبت‌ها بیگانه‌اند گفت: برخی متولیان فرهنگی ما افرادی را در راس امور فرهنگی و ادبی نشانده‌اند که با این مناسبت‌ها بیگانه‌اند آنها در پی تصویب برخی ترانه ها هستند که گاهی ترانه هایی که اینطرف آب تصویب می‌شود با آنچه آن طرف خوانده می‌شود تفاوتی ندارد و شاید این مسئله ادامه همان رسالتی باشد که برای ما از سوی دشمن طراحی شده است.

 

این شاعر کشور همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب همچنین در دیدار شاعران ، فرمودند که شاعران به موضوعات روز توجه ویژه داشته باشند و حتی به موضوعاتی مانند برجام اشاره کردند. متاسفانه عده ای متولی فرهنگی تلاش دارند تا این گونه آثار را کنار بگذارند و اجازه انتشار و پخش به آن ها ندهند. این گونه افراد باید در اقدامی انقلابی از سوی متولیان فرهنگی کنار گذاشته شوند و ان شاء الله فضای ادبی را به فضایی برگردانیم که حق کشورمان است.

 

 

 

 

 

منبع: فارس

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...