2 قرن مقاومت دربرابر استعمار
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳


رونمایی دواثرضداستکباری"در گورستان متجاوزین انگلیسی بوشهر؛

2 قرن مقاومت دربرابر استعمار

درادامه جریان فرهنگی ضداستکباری کشورمان، همایش بین المللی " بوشهر، 2 قرن مقاومت در برابر استعمار " در بوشهر برگزار می گردد.

راه نوا | در سال های اخیر ورود گفتمان انقلاب اسلامی به تولیدات هنری نتایج پرثمری داشته است که در حوزه موسیقی می توان از آثاری همچون ترانه مرگ بر آمریکای حامد زمانی و آثار شعر قوی چون محمد مهدی سیار اشاره کرد، البته سلسله تولیدات موسیقی انقلاب اسلامی توسط هنرمندان دیگر نیز شتاب  گرفته که نوید بخش آینده روشنی از تولیدات هنری انقلاب خواهد بود. در این بین تولید آثاری همچون ترانه حماسه نادر با استفاده کامل از ظرفیت های بومی یک استان می تواند الگوی مناسبی برای جوانان دوستدار هنر انقلابی در سایر نقاط کشور و خارج از پایتخت باشد.

به گزارش راه نوا، درادامه جریان فرهنگی ضداستکباری کشورمان، همایش بین المللی ” بوشهر، 2 قرن مقاومت در برابر استعمار ” در بوشهر برگزار می گردد.

این همایش با حضور سردار سعید قاسمی و دکتر حسن عباسی روز جمعه 22 اسفند ساعت 19 و با حضور مبارزین انقلابی کشورهای اسلامی در محل گورستان متجاوزین انگلیسی در بوشهر برگزار می شود.

این گزارش می افزاید، قرار است در این مراسم از ترانه های جدید حامد زمانی و نیز ساسان نوذری، هنرمند جوان بوشهری رونمایی شود.

گفتنی است این مراسم از طریق شبکه های افق، العالم، پرس تی وی، المیادین و … پوشش داده می شود.

سال گذشته، به مناسبت بیست و هفتمین سالگشت حماسه شهید نادر مهدوی در شکست هیمنه آمریکا با همت ستاد مردمی بزرگداشت حماسه نادر متشکل از جمعی از جوانان و مجموعه های فعال فرهنگی استان بوشهر ترانه حماسه نادر تولید و به مرحله پخش رسید. این اثر را به لحاظ حماسی بودن، آهنگسازی و تنظیم مناسب، شعر قوی، خوانندگی منحصر بفرد و از همه مهمتر تولید تماماً بومی آن با بکارگیری هنرمندان استان بوشهر، می توان یکی از رویش های قوی هنر انقلابی دانست. اثری که دراین برنامه رونمایی خواهد شد نیز، برخوردار از این ویژگی ها و در ادامه جریان موسیقی ضد استکباری به تولید رسیده است که  رونمایی خواهد شد.

IMG-20150309-WA0003

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...