دومین نشست ماهانه «نونَوا» با موضوع ترانه‌وموسیقی عدالت
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵


در حسینیه هنر برگزار می شود

دومین نشست ماهانه «نونَوا» با موضوع ترانه‌وموسیقی عدالت

دومین نشست نونوا شب گذشته با حضور اهالی شعر و موسیقی انقلاب و با موضوع ترانه و موسیقی عدالت در تالار عمار حسینیه هنر تهران برگزار شد.

 

 

راه نوا- دومین نشست نونوا شب گذشته با حضور اهالی شعر و موسیقی انقلاب و با موضوع ترانه و موسیقی عدالت در تالار عمار حسینیه هنر تهران برگزار شد.

 

دومین نشست نونوا با قرائت پیام امام (ره) خطاب به هنرمندان و خانواده های شهدا، توسط محسن صفایی مسؤل باشگاه ترانه و موسیقی راه آغاز شد. پیامی کامل که تمام مشخصه های یک اثر هنری مورد تایید انقلاب اسلامی را بیان می کند و در تمام کلمات و حروف خود به حمایت کامل از مستصعفان و مظلومان جامعه می پردازد. هدف از آغاز این این برنامه با پیام مام (ره) این بود که دلیل انتخاب موضوع عدالت برای دومین نشست نونوا مشخص شود.

 

با توجه به برنامه ریزی های قبلی قرار بود که بخش بعدی مراسم شعرخوانی (…)؛ باشد اما به دلیل آن که مرخصی او از زندان پایان یافته بود نتوانست در این مراسم شرکت کند و باید به زندان بازمی گشت. به همین سبب ویدئوی ضبط شده ای از شعرخوانی این شاعر برای مخطبان پخش شد. ویدئویی که مورد توجه قرار گرفت و تاثیرخوبی بر مراسم گذاشت.

 

بخش بعدی مراسم اکران مستند «داد»؛ مستند برگزیده هفتمین جشنواره فیلم عمار با موضوع عدالت بود. به همین منظور محسن صفایی با دعوت از حامد بامرت نژاد تهیه کننده این مستند برجسته، از او درخواست کردتا توضیحاتی در خصوص مستند و موضوعات پرداختده شده در آندر اختیار مخاطبان قرار دهد.

 

برنامه ی دیگری که برای مراسم در نظر گرفته شده بود حضور مهمان ویژه ی مراسم یعنی آقای مسعود ده نمکی بود که سابقه درخشانی در تولید آثار هنری عدالت محور دارد. برای دعوت از او به جای معرفی کلیشه ای توسط مجری، نماهنگ زیبا و البته پر حاشیه ی «خیابان خواب‌ها» با صدای علیرضا عصار که ده نمکی آن را به عنوان تیتراز مستند «فقر و فحشا» انتخاب نموده بود، پخش شد. بعد از پخش نماهنگ به استقبال مسعود ده‌نمکی و سخنان جالب او رفتیم، سخنانی که بیش از هرکس با تقدیرها و تاییدهای فراوان استاد علی‌محمد مودب؛ رئیس شهرستان ادب همراه شد. سخنانی که نشان از سابقه و تجربه ی بسیار او در زمینه هنر عدالت محور داشت. او بیش از هر چیز هنرمندان عرصه موسیقی را به فعالیت در حوزه عدالت همراه با بصیرت و خودسازی دعوت نمود و این نکته را چندید بار تکرار کرد که نکته ی جالبی بود.

 

 

پس از آن نوبت رسید به رونمایی و نقد و تحلیل از اثر جدید «باشگاه خوانندگان جوان راه» با عنوان «سفره ننگین»و با موضوعی عدالت خواهانه که با شعری از دکتر محمدمهدی سیار، تنظیم کامران میرزایی و آهنگسازی و صدای محمدجواد موحد تهیه شده بود.

 

در ادامه می توانید گزارشی تصویری این مراسم را مشاهده نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...