دومین نشست ماهانه‌ی «نونَوا» با موضوع ترانه‌وموسیقی عدالت
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵


در حسینیه هنر برگزار می‌شود

دومین نشست ماهانه‌ی «نونَوا» با موضوع ترانه‌وموسیقی عدالت

دومین نشست ماهانه‌ی «نونوا» با موضوع ترانه و موسیقی عدالت و باحضور «مسعود ده‌نمکی» برگزار می‌شود.

 

 

راه‌نوا- دومین نشست ماهانه‌ی «نونوا» با موضوع ترانه و موسیقی عدالت برگزار می‌شود.

 

محفل نونوا نشست ماهانه اهالی ترانه و موسیقی انقلاب اسلامی است که توسط «باشگاه ترانه و موسیقی راه» برگزار می‌شود. در این نشست ماهانه که با حضور  آهنگسازان، ترانه‌سرایان و خوانندگان نسل جوان انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، پیرامون موضوعات روز جامعه به صورت کلی ایده‌پردازی شده و نمونه‌های برجسته آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

محسن صفایی؛ مسئول باشگاه ترانه و موسیقی راه در مورد جزئیات دومین نشست «نونوا» بیان کرد: مهمان ویژه‌ی این برنامه آقای «مسعود ده‌نمکی» خواهد بود که از جمله آثار عدالت‌محور او می‌توان به مستندهای «کدام استقلال_کدام پیروزی»، «فقر و فحشا»، فیلم تلویزیونی «دارا و ندار»و … اشاره نمود که توجهات خوبی در زمینه هنر عدالت‌محور داشته‌اند.

 

همچنین از اساتید حوزه شعر و ترانه آقایان علیرضا قزوه، حامد عسکری، علی‌محمد مودب، میلاد عرفان‌پور و جواد اسلامی حضور خواهند داشت و به شعرخوانی خواهند پرداخت.

 

صفایی در ادامه گفت: به جهت محوریت موضوع عدالت در دومین نشست نونوا، علاوه بر حضور آقای د‌ه‌نمکی و سایر هنرمندان شعر و موسیقی در مراسم، بخش‌هایی از مستند بحث برانگیز «داد» که در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار برگزیده شد، اکران خواهد شد. مستند «داد» گزارشی است از بی‌عدالتی‌های موجود در جامعه که در ماه‌های گذشته شاهد آنها بودیم. مانند کارگران معدن آق‌دره، تحصن رانندگان کامیون و این نوع وقایعی که روایتی از دردها و رنج‌هایی است که بعضاً در کشور مشاهده می‌شود. این مسائل ظرفیت‌هایی هست که موسیقی باید نسبت به آن‌ها ادای دین کند.

 

بخش ویژه‌ی این مراسم برنامه رونمایی از «سفره رنگین»؛ اثر جدید «باشگاه خوانندگان جوان راه» است که با موضوع عدالت تهیه شده است. «سفره رنگین» با ترانه‌سرایی دکتر محمدمهدی سیار، تنظیم کامران میرزایی و آهنگسازی و خوانندگی محمدجواد موحد در «باشگاه ترانه و موسیقی راه» تهیه شده است.

 

دومین نشست نونوا روز سه‌شنبه، ۵ بهمن‌ماه، ساعت ۱۸ در محل حسینیه هنر – تالار عمار برگزار می‌شود. حضور برای عموم آزاد است.

 

 

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...