نشان‌هاي آن بي‌نشان
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۴


با صدای استاد «يوسفعلي ميرشكاك»

نشان‌هاي آن بي‌نشان

آلبوم «داغ سوداي محمد (ص)»
آلبوم موسيقي «داغ سوداي محمد (ص)»با اشعاري از«يوسفعلي ميرشكاك» و موسيقي «حامد صغيري»

 

 

Mirshakak-Rahnava1-94

 

به گزارش راه نوا، آلبوم موسيقي «داغ سوداي محمد (ص)»با اشعاري از«يوسفعلي ميرشكاك» و موسيقي «حامد صغيري» به بهانه لیالی قدر در اختیار مخاطبین باشگاه ترانه و موسیقی راه قرار می گیرد.  

اين آلبوم كه توسط مركز موسيقي حوزه هنري به مناسبت سال پيامبر اعظم (ص) و در قالب صداي شاعر 22 منتشر شده است شامل 14 قطعه متشكل از داغ محمد (ص)، نشان‌هاي آن بي‌نشان (آيينه روي علي (ع)) اميرالمؤمنين حيدر، آفتاب عالم آرا،اساس زمين و زمان فاطمه (س)، ولاي علي (ع) (معاشر خاموش)،دل، بوي خون خورشيد، جنون،رهايم كن، زلف‌ رها در باد، سايه خورشيد، جاي دندان پلنگ، لحظه معياد، شب سنگي، آخرين موعود، آفتاب پنهان، آيينه خيال، سكوت سرد موعود، فرجام تلخ آرزو، برق خنجر و سايه سيمرغ است.

اشعار «يوسفعلی ميرشكاك» با دکلمه ای تاثیر گذار موجب تامل بیشتر به اهل بیت و سیره آنان خواهد بود. صدای شاعر به خوبی روح حاکم بر مفاهیم سروده هایش به خوبی منتقل می کند.

در شناسنامه اين اثر «سيد عبدالرضا موسوي طبري» آورده است: «يوسفعلي ميرشكاك» شاعر، نويسنده و منتقد برجسته‌اي كه در دو دهه‌ اخير همواره يكي از چهره‌هاي بحث برانگيز محافل ادبي و هنري كشور بوده است.  به سال 1338 در خيرآباد از توابع شوش دانيال (س) متولد شد. شاعري را از آوان جواني آغاز كرد و تاكنون صدها مقاله و چندين كتاب به قلم او در حوزه شعر و نيز حوزه‌هاي مختلف مباحث نظري (اعم از ادبيات، هنر،فرهنگ،سياست و فلسفه) منتشر شده است كه از آن ميان مي‌توان به موارد زير اشاره كرد: قلندران خليج، از چشم اژدها، ماه و كتان، از زبان يك ياغي، در سايه‌ سيمرغ، غفلت و رسانه‌هاي فراگير، توسعه و اباحه، جاي دندان پلنگ، فرامزنامه، اجمال و تفصيل، پورياي ولي، نشان از بي‌نشان، زخم بي‌بهبود، ديپلمات نامه و ….

 

«ميرشكاك»غالبا قلمي ستيهنده دارد اما هنگامي كه آهنگ نعت نبي (ص) و منقبت آل او (ع) مي‌كند جز اظهار عجز و انكسار به درگاه آن نازنينان نمي‌برد. كساني كه «ميرشكاك» را مي‌شناسند و با آثار او آشنا هستند نيك مي‌دانند كه او نه فقط در اين اثر كه در همه‌ گير و دارهاي قلمي‌اش از ياد و ذكر اين اركان عالم هستي غافل نبوده است.اين بار هم تقريبا نيمي از مجموعه حاضر را به نعت و منقبت حضرت رسول (ص) و آل اطهارش (ع) اختصاص داده است.

 

نيم ديگر اما بيشتر بيان احوالات شخصي شاعر در دوره‌هاي مختلف سير و سلوك اوست. هر چند قائل اين اشعار تجربه‌هاي فراواني در قالب‌هاي متنوع شعر فارسي (اعم از كلاسيك و نيمايي و سپيد) داشته، اما ترجيح داده است كه در اين مجموعه فقط غزل بخواند. ناگفته نگذاريم كه به سبب تكثر حوزه‌هايي كه «ميرشكاك» تاكنون در آن ورود كرده، غزل‌سرايي – و به طور كلي‌تر – شاعري او تا حدودي تحت‌الشاع شهرت سياسي و انتقادي وي قرار گرفته، اما تامل در همين مجموعه‌ مختصر اين حقيقت را روشن تواند كرد كه او بي‌شك جزو سرامدان شعر – و نيز غزل – معاصر ايران است. اگر براي تفكر و دردمندي در شعر از سويي و اصالت و سلامت زبان از سويي ديگر سهمي جدي قائل باشيم لاجرم براي «ميرشكاك» نيز – حتي در ميدان سرامدان – بايد حسابي ديگر باز كنيم. كلام اين شاعر سودايي آل مصطفي به جهت اندوخته فراوان او از حكمت و فلسفه‌ قديم و جديد بر خلاف غالب شعراي معاصر تامل بيشتري را از شنونده طلب مي‌كند، پس ما نيز با تامل و توجه بيشتر به صداي اين شاعر شوريده گوش مي‌سپاريم.

آلبوم«داغ سوداي محمد(ص)» به بهانه لیالی قدر در «راه نوا» منتشر می گردد. به زودی می‌توانید قطعات آلبوم «داغ سوداي محمد(ص)»را بشنوید و در صورت تمایل آن را دانلود نمایید.

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...