«خواهش می‌کنم به اسرائیل نروید»
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵


درخواست «راجز واترز» از گروه کمیکال برادرز برای لغو کنسرتشان در اسرائیل

«خواهش می‌کنم به اسرائیل نروید»

خواننده مشهور پینک فلوید به گروهی از هنرمندان ملحق شده که نامه‌ای سرگشاده برای فسلطین نوشته و اصرار دارند گروه موسیقی دو نفره کمیکال برادرز، برنامه خود در مرکز کنوانسیون تل اویو در روز ۱۲ نوامبر را لغو کنند.

 

 

 

۰-۱۵۷۸۸-۸۵۸۸۲۲۷۱۷۸۵۸۳۸۹۸۹۳۵-wwراه‌نوا- راجر واترز از گروه کمیکال برادرز (The Chemical Brothers یک گروه دونفرهی موسیقی الکترونیک بریتانیایی متشکّل از «تام رولندز» و «اد سایمونز» است که در شهر منچستر مستقر است. در سال‌های آغازین دهه‌ی ۱۹۹۰ این گروه در کنار گروه‌ها و هنرمندانی همچون د پرادیجی، فتبوی اسلیم، و د کریستال متود نقش مهمّی در رایج کردن سبک بیگ بیت داشتند، خواسته تا کنسرت پیش روی خود در اسرائیل را لغو کنند.

 

خواننده سابق گروه پینک فلوید به گروهی از هنرمندان ملحق شده که نامه‌ای سرگشاده از سوی هنرمندان برای فسلطین نوشته و اصرار دارند این گروه موسیقی دو نفره، برنامه خود در مرکز کنوانسیون تل اویو در روز ۱۲ نوامبر را لغو کنند.

 

در نامه این چنین نوشته شده «احساسات نوپرستانه تل اویو حبابی بر سطح عمیق دولت امنیتی است که نیمی از جمعیت فلسطینیان بومی را در سال ۱۹۴۸ از کشور خود بیرون راند و قصد ندارد به آنها اجازه بازگشت بدهد. اگر به تل اویو بروید، حضور شما دستاویز مقامات اسرائیلی خواهد شد تا به شهروندان خود اطمینان بدهند همه چیز در دنیا خوب است و کسی به رنج فلسطینیان اهمیتی نمی‌دهد، خواهش می‌کنیم نروید.»

 

کریل چرچیل نمایشنامه نویس، لیز لاکهد شاعر، و مکسین پیک بازیگر نیز در این نامه که کمیکال برادرز را مخاطب قرار داده مشارکت دارند.

 

۷۰۰۰ نفر دیگر نیز عریضه‌ای را امضا کرده‌اند و از کمیکال برادرز درخواست تحریم اسرائیل را دارند. در این عریضه عنوان شده «مقامات دولتی اسرائیل، از فرهنگ برای سرپوش گذاشتن بر نقض شدید قوانین بین المللی خود بهره می‌برند.  هنگامی که هنرمندان بین‌المللی مانند کمیکال برادرز در سالن‌ها و موسسات اسرائیل برنامه اجرا می‌کنند، این برداشت اشتباه ایجاد می‌شود که اسرائیل یک کشور ‘معمولی مانند دیگر کشور هاست.»

 

واترز مدتهاست که مدافع حقوق فلسطینیان است. در اوایل امسال، دیوید گلیمور، خواننده، و نیک میسون برای بیان اعلانیه‌ای در محکومیت نیروهای اسرائیلی که فعالان زنی را که به غزه سفر می‌کردند بازداشت کردند، مجددا بهم پیوستند.

 

واترز می‌گوید: «من عمیقا به این موضوع اهمیت می‌دهم،…. میدانم این زنان – که تنها یکی از انها مایرید ماگوایر، برنده جایزه نوبل صلح از ایرلند شمالی را میشناسم اما همه آنها را تحسین می‌کنم- قصد داشتند تلاش کنند محاصره را بشکنند. و می‌دانستیم که دستگیر خواهند شد. واقعا خوشحال شدم که دیوید گلیمور و نیک میسون در این کار به من ملحق شدند تا نهایتا بهم بپیوندیم و این موضع را بگیریم.

 

واترز همچنین اخیرا عنوان کرده که «دونالد ترامپ» به خطرناکی ادولف هیتلر است. قرار است این گروه دو نفره موسیقی، روز ۱۲ نوامبر در تل اویو برنامه اجرا کنند.

 

 

 

 

 

منبع: اختصاصی «راه‌نوا»

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...