خبری که خشم مسئولان رژیم صهیونیستی را برانگیخته است
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۶ شهریور ۱۳۹۴


اجرای ارکستر برلین در تهران با رهبری «بارن بویم»

خبری که خشم مسئولان رژیم صهیونیستی را برانگیخته است

قرار است در اجرای ارکستر برلین در تهران «نیل بارن بویم» پیانیست مشهور جهان رهبری این ارکستر را برعهده داشته باشد. «بارن‌بویم» متولدِ بوینس آیرس در آرژانتینی است. اما در ژانویه 2008 شهروندی فلسطینی را اختیار کرد. او چهره‌ای جنجالی در اسرائیل محسوب می‌شود که علت اصلی آن مخالفت‌های وی با اشغالگری‌های اسرائیل در مناطق فلسطینی است.

 

 

 

 

IMG15321389راه‌نوا- هنوز چند هفته از آمدنِ ارکستر فیلارمونیک چین به ایران و اجرایی موفق در تالار وحدت نگذشته که خبرهای تازه‌ای از آمدن دیگر ارکسترها به ایران به گوش می‌رسد.

 

ارکستر فیلارمونیک چین در برخی از رده‌بندی‌های بهترین ارکسترهای جهان در رده دهم قرار دارد و آمدنش به ایران از رخدادهای مهمِ هنری در تاریخ معاصر محسوب می‌شود.

 

اما این روزها خبری مهم‌تر به گوش می‌رسد و آن هم آمدنِ ارکستر سمفونیک برلین به تهران است. بی‌شک این ارکستر از بهترین و با سابقه‌ترین ارکسترهای جهان محسوب می‌شود.

 

در حال حاضر علی رهبری در اروپا به سر می‌برد و به نظر می‌رسد که در حال رایزنی برای آوردن ارکستر سمفونیک برلین به ایران است. رهبری با بهره بردن از سابقه‌ای که در موسیقی کلاسیک جهان دارد و با توجه به این که یکی از رهبران بزرگ ارکستر در جهان محسوب می‌شود، سعی می‌کند پای هنرمندانِ بزرگ و ارکسترهای بزرگ دنیا را به ایران باز کند.

 

چنین اتفاقی در عرصه هنر موجبِ مطرح شدنِ نام ایران در محافل و رسانه‌های جهانی می‌شود.

 

بی‌شک دشمانان ایران و در صدر آنان رژیم اشغالگر قدس هرگز از چنین رخدادهایی خوشحال نمی‌شوند. این رژیم و دشمنان ما هرگز دوست ندارند، ایران مرکزی برای رخدادهای مهمِ هنری و فرهنگی باشد. رژیم صهیونیستی هرگز دوست ندارد هنرمندانِ بزرگ دنیا پایشان به ایران باز شود و واقعیتِ داخلی ایران را ببینند. آنها به خوبی می‌دانند که اگر هنرمندانِ بزرگ به ایران بیایند و واقعیتِ آرام و پر از پیشینه‌ی تاریخی در داخل ایران را ببینند، هرگز در مقابل جوسازیِ رسانه‌های غربی ساکت نمی‌نشینند.

 

شاید به همین دلیل است که وزیر فرهنگ و ورزشِ رژیم صهیونیستی از خبرِ احتمالِ آمدنِ ارکستر سمفونیک برلین به ایران به شدت خشمگین شده است.

 

چهارشنبه 26 آگوست 2015، ری‌جو وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی از صدراعظم آلمان یعنی آنجلا مرکل خواست تا مذاکره‌های برگزای کنسرتِ ارکستر سمفونیک برلین در تهران را متوقف کند.

 

قرار است در اجرای ارکستر برلین در تهران «نیل بارن بویم» پیانیست مشهور جهان رهبری این ارکستر را برعهده داشته باشد. «بارن‌بویم» متولدِ بوینس آیرس در آرژانتینی است. اما در ژانویه 2008 شهروندی فلسطینی را اختیار کرد. او چهره‌ای جنجالی در اسرائیل محسوب می‌شود که علت اصلی آن مخالفت‌های وی با اشغالگری‌های اسرائیل در مناطق فلسطینی است.

 

«جروزالم پُست» مهمترین روزنامه‌ی رژیم صهیونیستی با اشاره به امکانِ برگزاری کنسرت ارکستر سمفونیک برلین در تهران و می‌نویسد: «چشم بسیاری از اسرائیلی‌ها به این رویداد دوخته شده و این پرسش را در ذهن دارند که آیا بارن بویم ارکستر سمفونیک برلین را در تهران رهبری می‌کند یا خیر؟».

 

این روزنامه نمی‌تواند خشم خود را از احتمالِ آمدن ارکستر سمفونیک برلین به ایران پنهان کند و می‌نویسد:‌ «این شایئه‌ها در مورد امکان برگزاری این اجرا تنها آخرین نشانه‌هایی از پیشرفت و توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی میان ایران و غرب از زمان ایجاد توافق میان دولت جمهوری اسلامی و قدرت‌های 1+5 است».

 

«جروزالم پُست» در ادامه‌ی این نوشته به مطلبِ ریجو وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی در صفحه فیس‌بوکش اشاره می‌کند. ریجو در فیس‌بوکش نوشته: «رهبر ارکستر، دانیل بارن بویم، شهروند اسرائیل محسوب می‌شود اما در ایران به همراه ارکستر سمفونیک برلین اجر خواهد داشت. بارن بویم موضع ضد اسرائیلی دارد. در این حال از فرهنگ به عنوان اهرمی به منظور رسیدن به عقاید سیاسی‌اش بر علیه موقعیت اسرائیل استفاده می‌کند. پذیرفته شدن این موضوع از طرف صدراعظم آلمان آنجلا مرکل یک اشتباه است».

 

ریجو نوشته: «کنسرت دانیل بارن بویم در ایران به تلاش‌های اسرائیل برای جلوگیری از توافق هسته‌ای ضربه خواهد زد و به تلاش‌های مشروعیت زدایی بر علیه اسرائیل کمک خواهد کرد». ریجو گفته که در نظر دارد طی نامه‌ای به دولت آلمان خواستار ممانعت به عمل آوردن از این موضوع شود.

 

به نظر می‌رسد آمدن ارکستر برلین به ایران، قرار است هم‌زمان با آمدن وزیر امور خارجه آلمان به ایران رخ دهد. باید منتظر ماند و دید که آیا فشار مسئولان رژیم صهیونیستی به مسئولان کشور آلمان می‌چربد یا این که ارکستر برلین به زودی به ایران می‌آید؟

 

البته دانیل بارن بویم نخستین موزیسینی نیست که تا کنون به سیاست‌های رژیم صهیونیستی اعتراض کرده است. پیش از این هم کسانی مانند راجر واترز، رژیم صهیونیستی را برای برگزاری کنسرت تحریم کرده‌‌اند و حتی کمپین‌هایی هم برای این منظور تشکیل شده است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری نسیم

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...